Broodbakmachine: welke en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Broodbakmachine: welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 20:41

Ik denk voor ons - gezin van twee volwassenen en twee kinderen - aan de aanschaf van een broodbakmachine. Ik bakte regelmatig zelf zuurdesembrood in een gietijzeren pan in de oven, maar het lukt me nog niet om dat met werk en de zorg voor het gezin en huis te combineren. Te bewerkelijk met alle rijstijd. :Y)

Ik mis wel de zelfgemaakte broden! Dus vandaar dat ik denk aan de aanschaf van een broodbakmachine. Ik vind wel enkele oude topics, maar ben toch op zoek naar wat recentere ervaringen. Dus: zijn er bokkers met een broodbakmachine? Welke en wat zijn je ervaringen ermee? Heeft iemand nog tips die ik mee kan nemen bij het maken van een keuze?

Ik twijfel voor ons een beetje tussen drie opties. Allen hebben een uitstel-functie, zodat de machine in de avond aan kan voor vers brood in de ochtend. Ze hebben alle drie iets wat ik prettig vind, maar ja, welke heeft dan uiteindelijk de voorkeur? Budget is minder van belang, ik wil vooral een goede machine.

Als eerste deze van Panasonic. Pluspunten: gistdispenser, zuurdesemprogramma.

Als tweede deze, ook van Panasonic. Pluspunt: enige machine die ik vinden waarvan duidelijk is dat hij een keramische coating heeft, dus geen pfas.

Derde optie is deze van Moulinex. Pluspunten: grote broden mogelijk, en bakblik kan in de vaatwasser.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Broodbakmachine: welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:35

Ik heb er 1 van Inventum, makkelijk in gebruik en er komen prima broden uit maar ik gebruik het te weinig omdat het nog niet in mijn systeem zit om ermee te gaan bakken. Misschien naar aanleiding van dit topic dat ik er meer mee ga doen :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 19:56

Naar die heb ik ook zitten kijken ja, lijkt een prima machine ook. :j Ben vanwege de coating toch voor de Croustina gegaan. We hebben alle pannen en tosti-machine al keramisch / pfas-vrij, dus fijn dat deze dat ook is. En ik ben er blij mee! ‘s Avonds klaarzetten is supersimpel, en dan ‘‘s ochtends de keuken in lopen met heerlijke geur en zó vers brood eruit halen. Geweldig!
Heerlijke volkorenbrood van vandaag:
Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Broodbakmachine: welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:01

Ziet er goed uit :)