Sinds een paar maanden studeer ik in het buitenland (EU) en ik heb af en toe wat gedoe met zorgkosten

Nu dacht ik; er zijn vast wel bokkers die in het buitenland gestudeerd hebben en misschien tips hebben voor me. Ik doe een masterstudie van 2 jaar, dus geen Erasmus of uitwisseling. Omdat ik EU burger ben kan ik gewoon in Nederland verzekerd blijven, maar ze verkeren ''alleen spoed''. De regels over wanneer iets ''geplande zorg'' is zijn nogal vaag en ik wil eigenlijk gewoon een verzekering hebben die alles dekt. Ik heb een doorlopende reisverzekering maar dat gaat om max 60 aaneengesloten dagen, niet een heel jaar. Nu ben ik in Nederland ingeschreven, maar het kan goed zijn dat ik in de loop van het jaar mijn huis hier opzeg en me in Duitsland inschrijf. Ik heb overigens geen (bij)baan in Duitsland, maar ben wel als ZZP'er in NL ingeschreven en af en toe kom ik voor een klus terug naar NL om het nog makkelijker te maken. Heeft iemand misschien in een soortgelijke situatie gezeten die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!