3,5 jaar geleden kwam ik op een afdeling terecht waar ik me thuis voelde, leuke collega's, leuke teammanager, en ik voelde me goed en op mijn plek, ik kreeg een jaar later een opleiding aangeboden, natuurlijk doe ik die!
ik ben nu 2,5 jaar onderweg, ik doe een PGL (praktijk gestuurd leren) en kan er in feite net zo lang over doen als wat ik nodig heb, het gaat in feite op mijn tempo..
Maar in die 2,5 jaar heb ik 5 werkbegeleiders versleten, 3 praktijkopleiders en als kers op de taart 3 schoolmentors

In de 2,5 jaar is mijn vader een jaar ziek geweest en helaas overleden, kort daarna ook nog mijn schoonvader aan een acute hartstilstand.. toen mijn vader kwam te overlijden wilde ze hier al mijn opleiding stop zetten, ik gaf aan dat ik graag door wilde maar dit echter wel op een lager tempo ivm privé, dit begrepen ze.
Ik heb 2,5 maand geleden een gesprek gehad, dat ik achterliep in de opdrachten, ze gaven aan dat ik in 2,5 maand tijd ALLES af moest hebben, ik helemaal overdondert en heb oké gezegd.
Ik heb die 2,5 maand knetter hard gewerkt, overuren gemaakt voor mijn opdrachten en zelfs in de nacht nog verslagen gemaakt.
veel opdrachten worden door mijn werkbegeleider nagekeken, hier heb ik dan ook lang op moeten wachten en 2,5 maand verder mis ik nog steeds 2 opdrachten, nog steeds na enige aandringen, mijn werkbegleider zie ik dan ook niet tot weinig op de werkvloer.
mijn schoolopdrachten worden nagekeken door school en kan zijn dat ik eventueel nog feedback erop terug krijg waardoor ik de opdracht moet aanpassen en opnieuw moet insturen, echter kan het 3 weken duren voordat ze een opdracht nagekeken hebben, dus het kan voor het slechtste geval 6 weken duren.
ik heb uiteindelijk aangegeven dat het me niet gaat lukken om in die 2,5 maand alles af heb, maar wel gemaakt. verschil is dat wat af is beoordeeld is en officieel is goedgekeurd, en gemaakt dat dat de opdrachten zijn die bij de docenten dan wel werkbegeleider ligt, ik kreeg echter te horen " als je maar laat zien dat je je best ervoor doet". oké dan.
ik heb afgelopen donderdag in de ochtend voor mijn nachtdienst een gesprek gehad, ik kreeg een bericht dat ik dan maar aanwezig moest zijn. zo gezegd zo gedaan..
Ik kreeg de vraag hoever ik was met de opdrachten, aangegeven dat ik nog maar 4 " kleine". opdrachten moest doen, maar dit op de werkvloer moest gebeuren, ik kreeg gelijk al te horen dat ze er niet tevreden over waren, maar voor mijn gevoel wilde ze ook dat ik dan aan zou geven om te stoppen, dit wil ik dan echter niet en dit ook te kennen gegeven.
Nu heb ik tot eind januari om die opdrachten ook af te hebben, ik kreeg ook gelijk te horen van mijn praktijkopleider dat ze er een hard hoofd in had en het waarschijnlijk niet ging redden, maar vooruit (letterlijke vertaling).
Mijn leercontract loopt af in april, deze willen ze niet gaan verlengen.
Mijn vriend gaf al aan: solliciteer ergens anders, maak zoveel opdrachten die je kan maken en ga elders je examens doen.
Ik heb gesolliciteerd bij een andere werkgever, ik heb ook telefonisch contact met ze gehad en de situatie uitgelegd, ondanks de situatie klonk het of ze enthousiast waren, maar dat ik nog wel een CV etc moest toesturen, dit gedaan en heb nog geen antwoord dus dit is nog even afwachten.
Ik ben nu aan het kijken of het mogelijk is dat ze een (leer)contract eenzijdig kunnen stop zetten, naar mijn weten gaat dat dus niet maar ik weet dit dan ook niet zeker..
Sorry foot het lange verhaal.. maar ik merk dat ik er druk mee ben in mijn hoofd