Hulp van bokt nodig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Hulp van bokt nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 11:27

Hoi bokkers!
Niet gedacht dat ik zelf ooit zo'n topic zou openen, maar ik heb de afgelopen jaren de kracht van bokt gezien dus ik waag toch een poging :)
Lang verhaal kort: ongeveer een halfjaar geleden heeft mijn vriend ''per ongeluk'' een omgebouwde oude stadsbus gekocht ( :+ ) als thuiskantoor. Deze hebben we in de tuin gezet maar helaas mag hij hier niet blijven staan.
Per 1 januari moet hij weg zijn, dus we zijn dringend op zoek naar een plek waar de bus (tijdelijk) mag staan. Uiteraard tegen betaling.
Aangezien bokt een groot netwerk is, dacht ik laat ik het via hier proberen.
De bus is 12m lang dus heeft flink wat plek nodig. Hij mag ook gebruikt worden zo lang hij er staat, er zijn 2 slaapplaatsen (2 1persoons of 1 2persoons), een zithoekje en een lang bureau. Bv als puberkamer of als thuiskantoor.
Hij staat nu in het mid/noordoosten van het land, het liefst zo dichtbij mogelijk maar we hebben haast dus zijn zeker bereid er een stuk mee te reizen. Transport etc wordt uiteraard door ons geregeld, het enige wat we zoeken is plek.
Hopelijk heeft iemand voor ons de gouden tip! Als je iemand kent die ruimte heeft en mogelijk hiervoor openstaat horen we het heel graag!
Alvast bedankt en een fijne kerst allemaal {:)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-12-24 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg aangepast.

senna21

Re: Hulp van bokt nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:31

Ik heb een familielid gepolst, ook in het noorden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:03

Ik heb hier in Groningen 2 lijntjes uitgezet voor je!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:06

Ik ben vooral nieuwsgierig naar foto's van de bus. :Y)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:34

LaPluche schreef:
Ik ben vooral nieuwsgierig naar foto's van de bus. :Y)

ik ook :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:37

Ik weet niet of mijn ouders hier op staan te wachten, maar mocht je begin volgende week nog geen optie hebben wil ik wel even een subtiel lijntje uitgooien. Ik ben dan toch bij ze in Nederland. :D

(Maar dat is vooral omdat ik het idee van een bus in de tuin prachtig vind. :'))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:58

Ik vermoed dat de meeste gemeentes moeilijk doen over dit soort dingen in de tuin. Ook als je buiten woont en een groot erf hebt.
Voor tijdelijk stallen: kijk eens naar (bewaakte) vrachtwagenparkeerplaatsen of naar camperovernachtingsplaastsen. Voor permanent lijkt mij een stacaravanplek de enige legale mogelijkheid...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:01

Eigenlijk best gek. Je eigen terrein waar je dan iets niet mag neerzetten -O- het is toch je eigen terrein.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:05

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat de meeste gemeentes moeilijk doen over dit soort dingen in de tuin. Ook als je buiten woont en een groot erf hebt.
Voor tijdelijk stallen: kijk eens naar (bewaakte) vrachtwagenparkeerplaatsen of naar camperovernachtingsplaastsen. Voor permanent lijkt mij een stacaravanplek de enige legale mogelijkheid...

Het ligt eraan of de bus "roadlegal" is. Daar zit 'm waarschijnlijk het punt.
Zo'n bus als "woning" inzetten daar kan een gemeente moeilijk over doen maar een auto die kan en mag rijden stallen op privaat terrein, daar kunnen ze een stuk minder mee.

Ik kan eens vragen bij de boer waar onze vrachtwagen staat of hij plek heeft maar vanaf jouw lokatie zit ik nog zuidelijker dan Ibbel dus hoe handig dat is.....
Meer algemeen heb je het meeste kans bij camperstallingen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 21-12-24 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:06

Ik volg graag, ik ben benieuwd naar de foto van de bus, en of het lukt dat jullie een plekje voor de bus kunnen vinden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:08

Ook het parkeren van weg-waardige vrachtwagens wordt niet overal goed gevonden. Maar dat kan wel op een boerenerf, meestal, dat klopt.
Maar dit zal als camper worden gezien, zelfs als-ie wel de weg op mag, en daar doen gemeentes echt knap moeilijk over vaak.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:12

Wow super bedankt voor alle reacties en alle lijntjes die zijn uitgezet!! De bus staat in regio Salland (zuiden van overijssel) dus ik weet niet precies waar je zit ikke maar wie weet is het te doen :)
Zal eens kijken of ik een goede foto bij daglicht kan maken :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:18

Voor hoe lang zoeken je een plek? Of onbekend? En idd rijd hij nog?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:30

We hebben 'm als rijdend gekocht en kleine stukjes mee gereden maar verder niet geprobeerd zelf.
We zoeken uiteindelijk een definitieve plek, dus een camping oid zou helemaal super zijn maar aangezien hij voor 1 januari weg moet zijn zou iets tijdelijks voor nu ook al geweldig zijn. Kijk als ie een week ergens anders mag staan dan schiet het niet zo op maar het hoeft zeker nog niet de definitieve standplaats te zijn. Het doel is om binnen een paar maanden/in de loop van het jaar een definitieve plek te vinden en of dat dat een camping is of bv verkoop is dat maakt geloof ik niet heel veel uit. Eerst maar eens zorgen dat ie voor januari verplaatst is :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:33

Hij staat dus zichtbaar vanaf de openbare weg en voorbij de voorgevel? Want dan kan ik begrijpen dat de gemeente dit verbiedt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:51

BigOne schreef:
Hij staat dus zichtbaar vanaf de openbare weg en voorbij de voorgevel? Want dan kan ik begrijpen dat de gemeente dit verbiedt.

Ik denk dat dat niet perse uitmaakt.

Beetje het idee van een schuilstal.
Daar zeggen mensen ook. Met wielen dan is hij verplaatsbaar en dan mag het.
Fout. Het is een stal en zo word hij ook gezien.
Als het gedoogd word heb je mazzel.

Dit is een kantoor. Zal gezien worden als bijgebouw. En dat mag ook niet zomaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:00

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:29

Ik zou kijken op een bedrijven terrein / bij een transportbedrijf.

Bij ons zou je zoiets gewoon mogen stallen op eigen terrein, maar we hebben zelf al ruimtegebrek.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 12:31

Waarom dat ie precies wegmoet is voor ons niet heel interessant, als we maar een plek hebben waar hij binnen nu en 1,5 week staat :')
We zijn idd ook camperstallingen en campingen aan het bellen, maar nog niks uitgekomen tot nu toe helaas. @ellepel de plek die jij noemt heeft voor bussen 1 optie die vol is, en ook wel extreem ver uit de buurt is geloof ik. Toch heel erg bedankt voor het meedenken iedereen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:41

senna21 schreef:
Ik heb een familielid gepolst, ook in het noorden.

Helaas, De opslag is vol.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:34

Hier ook helaas geen plek bij degene die ik gevraagd heb...

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:02

Wat is de hoogte van de vergoeding,mag ook per PB

ik kan hier wel 2 lijntjes uitgooien (drenthe) maar die willen meteen weten wat het opleverd :=

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:23

Wat gek. Hoezo mag ie niet op je eigen terrein staan?
Hier een oprit met genoeg ruimte, als het zou mogen mag ie hier best tijdelijk staan. Maar geen idee wat de regels zijn en waarom het niet zou mogen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:34

Dorine92 schreef:
Wat gek. Hoezo mag ie niet op je eigen terrein staan?
Hier een oprit met genoeg ruimte, als het zou mogen mag ie hier best tijdelijk staan. Maar geen idee wat de regels zijn en waarom het niet zou mogen

Je mag op eigen terrein ook niet zomaar een extra gebouw plaatsen. Je hebt je te houden aan de APV en het bestemmingsplan. Meestal wordt er pas gehandhaafd als er iemand klaagt, dus of iemand heeft overlast ervaren van de bus, of TS heeft net pech gehad met een fanatieke handhaver.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 16:30

Heel erg bedankt voor het vragen allemaal!
Hoogte van de vergoeding is bespreekbaar, ligt er ook aan hoe lang etc. Waar in Drenthe is het? Dat is al wel een heel stuk uit de buurt dus wordt dan wel een enorme onderneming.
Dorine92, ik heb even je woonplaats bekeken en dat is helaas echt totaal de andere kant van het land haha! Wel bedankt voor het meedenken!!