Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sting schreef:Is buyer een optie? Zijn stalen pannen, kunnen op alle warmtebronnen. Vraagt wel iets van je kookkunsten. Ze zijn er met deksel, maar niet veel. Waar ik ze verkocht adviseerden wij een deksel van oude pannen te gebruiken/in de kringloop te kopen.
Ellekebr schreef:Koop in ieder geval niet de Green Chef keramische pannen. Die hebben wij vorig jaar gekocht om onze tefal set te vervangen maar ze branden alleen maar aan een veel krassen. Valt helaas ook nog extra op met een set witte pannen :’)
Verder lees ik even mee, want wij moeten deze ook op korte termijn weer vervangen!
8nnemiek schreef:Ik vind keramische pannen fijn werken, maar het nadeel is wel dat ze uiteindelijk slijten. Daarom ga ik zelf volgende keer voor rvs. Dat gaat een leven lang mee.
Marije_jiplover schreef:8nnemiek schreef:Ik vind keramische pannen fijn werken, maar het nadeel is wel dat ze uiteindelijk slijten. Daarom ga ik zelf volgende keer voor rvs. Dat gaat een leven lang mee.
Echt RVS is niet magnetisch en werkt niet op inductie.
Er zal dus in de bodem iets moeten zitten dat wel magnetisch is (ijzer bijvoorbeeld), anders werkt het niet.
8nnemiek schreef:Marije_jiplover schreef:
Echt RVS is niet magnetisch en werkt niet op inductie.
Er zal dus in de bodem iets moeten zitten dat wel magnetisch is (ijzer bijvoorbeeld), anders werkt het niet.
Rvs pannen hebben inderdaad meestal een dubbele bodem![]()
Geldt ook voor aluminium.
Ook ‘stalen’ pannen zijn van rvs, anders zouden ze direct wegroesten
8nnemiek schreef:Ook ‘stalen’ pannen zijn van rvs, anders zouden ze direct wegroesten
JudithGigi schreef:RVS of gietijzer. Zodra je door hebt hoe je ermee moet koken zodat eten niet blijft plakken zijn ze heel fijn! Ik wil niet meer terug naar anti-aanbak of keramisch.