Pakket marktplaats wordt naar mijn oud adres gestuurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Pakket marktplaats wordt naar mijn oud adres gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 23:44

Zojuist een bitje gekocht via marktplaats. Contact met verkoper ging heel vlot, mijn adres door gegeven. Betaalverzoek volgde snel, betaald en track&trace gekregen. So far so good.

Maar...bij track&trace zie ik mijn oude adres staan. Volgens verkoper is dit iets wat ik op marktplaats moet aanpassen, maar hier snap ik helemaal niets van... Ik heb het kloppende adres in ons contact door gegeven. In mijn profiel zie ik ook de kloppende postcode. Hoe is dan toch mijn oude adres tevoorschijn gekomen, en waar moet ik dat aanpassen?
Ik heb geen marktplaats-app. En via de site kom ik er ook niet uit. Helaas bestaat de helplijn alleen uit een chatbox, helpt ook niet.

Mama3

Re: Pakket marktplaats wordt naar mijn oud adres gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:48

Wanneer je het per post laat verzenden hoef je als koper je adresgegevens helemaal niet te geven. Je betaald dan zelf de verzendkosten en kiest zelf een vervoerder en afleveradres.

Of hebben jullie de betaling niet via marktplaats gedaan? Geen idee wat je nu dan kan doen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:54

Ik zou idd in je mp account kijken welk adres er daar staat.. ( en van uit daar verder plan maken

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:04

Ja dit heb ik met marktplaats ook. Elke keer weer. Nu heb ik geluk dat het bij familie terecht komt, maar wat ik ook probeer ik krijg het niet aangepast.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 00:07

Daar staat mijn huidige postcode... Het enige dat ik kan bedenken is in zoekbalk stond nog mijn oude postcode. Maar waar ik dat aanpas?? Betaling is via marktplaats gegaan. Ik heb altijd de verkopers verzendkosten betaald, zij hebben pakket verzonden.

Dit pakket lijkt wel opgelost te gaan worden, verkoper maakt morgen een nieuw verzendlabel. Maar dit is raar. Ik heb afgelopen jaar ook wat van marktplaats gekocht, toen woonde ik ook op dit adres. Geen probleem geweest, en nu komt ineens mn oude adres boven duiken...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 00:09

prugelpiet schreef:
Ja dit heb ik met marktplaats ook. Elke keer weer. Nu heb ik geluk dat het bij familie terecht komt, maar wat ik ook probeer ik krijg het niet aangepast.

Dat klinkt niet hoopgevend... :')
Hele account verwijderen en opnieuw aanmaken geprobeerd? Anders ga ik dat eens proberen wanneer dit pakket is afgehandeld, en gewoon een fake advertentie voor mezelf maken. Ik heb nooit wat verkocht, dus weet ook niet wat kopers krijgen te zien.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 06:53

Als je via een marktplaats betaalverzoek betaald, moet je je adres via DHL of PostNL selecteren. Dat heeft niets met het adres in je account te maken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:53

Fayyah19 schreef:
Als je via een marktplaats betaalverzoek betaald, moet je je adres via DHL of PostNL selecteren. Dat heeft niets met het adres in je account te maken.

Dat hoeft niet hoor, mp geeft je adres door als je het thuisbezorgd wilt hebben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:58

Bij het betalen van de verzendkosten wanneer de verzendlabel gelijk wordt gemaakt zie je als het goed is ook je adres, bij mij kon ik toen op de pen symbool drukken en het adres aanpassen, dat werd ook voor nieuwe transacties automatisch gebruikt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:59

Ik zit net even in mijn MP account te kijken. Ik kan niet eens een adres vinden in mijn account.

Dus ik vind het heel raar.

Hoe kan MP een adres doorgeven, dat je niet kan vinden in je account?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:01

Dat zie ik ook niet maar ik weet dat ik dat vroeger een keer heb ingevuld voor het maken van een verzendlabel wat de verkoper kon gebruiken om het pakket naar mij te sturen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:02

Ik had laatst ook dit probleem. Wilde iets kopen via markplaats en verkoper wilde dat ik het via nu kopen deed omdat ze haar bankrekening nummer niet wilde geven. Als ik dat deed stond mijn oude adres er nog in een als ik op wijzigen drukte dan liep ie vast en stond er dat marktplaats niet meer reageerde. Ik kon het niet aanpassen en via nu kopen aanschaffen. Zij heeft het toen aan een ander verkocht waarbij het wel lukte, goh wat baalde ik daar van.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:15

C_arola schreef:
Bij het betalen van de verzendkosten wanneer de verzendlabel gelijk wordt gemaakt zie je als het goed is ook je adres, bij mij kon ik toen op de pen symbool drukken en het adres aanpassen, dat werd ook voor nieuwe transacties automatisch gebruikt.

Dit klopt inderdaad! Hier ook een keer gehad. Eerst wat gekocht voor mijn ouders, dus hun adres genoteerd bij het betaal overzicht. Daarna wat voor mezelf gekocht, niet opgelet waardoor het adres van mij ouders er dus was blijven staan. Zodra je dus in het betaal scherm/ overzicht zit moet je even goed kijken want daar staat ook het adres waar het heen gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:16

Ik heb het ook al gehad. In mijn profiel staat mijn postcode, maar verder geen adres. Postcode kun je zo aanpassen.

Het gaat fout omdat marktplaats dan zelf een verzendlabel aanmaakt, maar waarom? De laatste keer moest het naar een dhlpunt en daar kon ik zelf aangeven waar het naartoe moest.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 09:18

De verkoper gaf aan dat bij het maken van verzendlabel automatisch mijn adres werd ingevuld.
Ik heb nooit zelf een verzendlabel gemaakt wanneer ik iets kocht via marktplaats. Bij betaalverzoek ook niet mijn adres zien staan, maar heb daar ook niet erg hard op opgelet...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:23

Hij staat wel heel geniepig bij het betaalverzoek. Dus dat je overheen hebt gekeken vind ik niet vreemd. Is mij dus ook al eens gebeurd :\
Volgende keer dus bij het betaalverzoek goed de gehele pagina bekijken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:48

Wendy_Komen schreef:
Hij staat wel heel geniepig bij het betaalverzoek. Dus dat je overheen hebt gekeken vind ik niet vreemd. Is mij dus ook al eens gebeurd :
Volgende keer dus bij het betaalverzoek goed de gehele pagina bekijken.

Dit idd ,maar volgens mij moet je het wel aanklikken zelf bij de keus afhalen bij pakketpunt of bezorgen op dit en dit adres .
Maar dat kan ik ook verkeerd hebben

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:06

Ja zoiets had ik ook een keer. Ik woon niet meer in nl maar koop weleens iets om later mee te nemen en laat dit in overleg bij bekende bezorgen. Verkoper wilde de betaling doen via het betaalverzoek en blijkbaar stond daar het adres in dat ik ooit een keer gebruikt had voor een bestelling. Ik heb daar bij het betaalverzoek overheen gekeken en het kan niet meer aangepast worden op het label. Ik heb geprobeerd marktplaats te contacteren maar na minutenlang tegen een chatbot praten heb ik dat opgegeven en de verzendkosten nogmaals overgemaakt naar de verkoper zodat ze het op kon sturen.

Het vreemde is wel dat ik 100% zeker weet dat ik dat adres nooit ingevuld heb bij mijn gegevens aangezien ik daar nooit gewoond heb (wel één keer iets via mp laten bezorgen). Waar dit precies op gebasseerd is is me niet duidelijk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:21

Heb dat ook eens gehad, de koper had zijn adres in de conversatie geplakt en het adreslabel wat ik van Mp kreeg week daarvan af. Heb uitgebreid contact met Mp gehad, die zeiden dat ze niks konden doen. Je kunt alleen de verkoop annuleren en zelf verzenden en dan bij postnl je geld terugvragen, zo werd mij verteld. Erg omslachtig allemaal.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:50

C_arola schreef:

Precies dit.
Dáár moet je het aanpassen. Daar staat nu ts oude adres nog. Verkoper heeft wel gelijk, marktplaats pakt automatisch dat adres. Ik vind het juist fijn, zo kan ik als verkoper nooit perongeluk verkeerde adressen/straten invullen. Want koper heeft zelf (ooit) eens moeten invullen :') ts, als je het daar bij een volgende keer (goed) invult is het de keren daarna automatisch het laatste adres. *\o/*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 14:20

Top, thanks!