Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majabeestje schreef:We hebben een kavel op het oog waar we een woning willen laten bouwen. Provincie Groningen.
Het zal een type schuurwoning/houten woning worden.
We zijn ons aan het oriënteren en de prijzen zijn bizar verschillend.
We zien door de bomen het bos niet meer en we hebben wel enigzins zicht nodig op de totale kosten (exclusief kavel). Heeft iemand tips en/of ervaring hiermee?
Majabeestje schreef:Goeie tips, bedankt!
Ik vind het een tof maar ook spannend 'traject'. Voor ons is alles nieuw.
Wat ons ook puzzelt: wanneer verkoop je je eigen huis en hoe overbrug je tot het nieuwe huis klaar is?
Huren en dus dure lasten of in een chalet op de bouwplaats met het risico dat je daar heel lang zit als de bouw tegenvalt?
Majabeestje schreef:Oh pff, wat een goeie vragen allemaal. Moet ik allemaal uitzoeken..
We zijn met zijn vieren waarvan 2 pubers van 14 en bijna 17. Ons idee is chalet/stacaravan en een caravan voor de puber die een eigen caravan fantastisch lijkt en graag op zichzelf is![]()
Nog 1,5 jaar in je verkochte huis wonen klinkt ideaal maar ik vraag me af of dat realistisch is. Ik zou het zelf in elk geval niet willen als ik een nieuw huis kocht.
Majabeestje schreef:Oh pff, wat een goeie vragen allemaal. Moet ik allemaal uitzoeken..
We zijn met zijn vieren waarvan 2 pubers van 14 en bijna 17. Ons idee is chalet/stacaravan en een caravan voor de puber die een eigen caravan fantastisch lijkt en graag op zichzelf is![]()
Nog 1,5 jaar in je verkochte huis wonen klinkt ideaal maar ik vraag me af of dat realistisch is. Ik zou het zelf in elk geval niet willen als ik een nieuw huis kocht.
Matheno schreef:Majabeestje schreef:Goeie tips, bedankt!
Ik vind het een tof maar ook spannend 'traject'. Voor ons is alles nieuw.
Wat ons ook puzzelt: wanneer verkoop je je eigen huis en hoe overbrug je tot het nieuwe huis klaar is?
Huren en dus dure lasten of in een chalet op de bouwplaats met het risico dat je daar heel lang zit als de bouw tegenvalt?
Mijn zus heeft toevallig laatst haar huis verkocht met als voorwaarde dat ze nog anderhalf jaar mogen wonen. De verkoopprijs is iets minder geworden zodat ze daar "gratis" konden wonen nog die anderhalf jaar.