Wachtwoord van e-mail vergeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Wachtwoord van e-mail vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 15:00

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen dan ik nu kom want ik begin me echt zorgen te maken.

Ik heb een nieuwe telefoon & iPad en van te voren belangrijke wachtwoorden even opgeschreven zodat ik geen fouten kon maken. Het installeren van de iPad was geen probleem, na het installeren van de telefoon werd er gevraagd om het wachtwoord van mijn e-mail (live account) opnieuw in te vullen. Toen ik deze invulde gaf hij aan dat deze fout was en ik kon een code opvragen via mijn telefoonnummer. Deze code krijg ik op een of andere manier niet binnen terwijl mijn nummer wel juist is, ik zie de laatste cijfer en dit is gewoon correct.

Toen ben ik de procedure gestart voor account herstel, dit lukte waarop ik het nieuwe wachtwoord meteen heb opgeslagen via Apple maar ik kon vervolgens niet inloggen en mijn account werd geblokkeerd. Heel stom dat ik het niet zelf ergens heb genoteerd daar ben ik me bewust van. Ik moest 24u wachten en het opnieuw proberen.

Gisteren opnieuw procedure gestart met een werkend e-mail adres waar een code naar werd verzonden en vervolgens vragen beantwoord zoals laatst verzonden e-mails en onderwerpen. De vorige keer kon ik binnen een paar minuten een nieuw wachtwoord aanmaken maar nu heb ik niets terug ontvangen tot op heden. Ik las dat je dit 2x per dag kunt proberen dus later op de dag nogmaals geprobeerd en nog steeds geen reactie hierop.

Vandaag een nieuwe dag en gezien je deze procedure 2 keer per dag kunt proberen wilde ik dit nogmaals doen. Nu kreeg ik de melding na alles invullen dat het voor dit account te vaak is geprobeerd en het account is geblokkeerd en ik weer 24u moet wachten.

Heeft iemand anders dit wel eens gehad? Kan ik nog wat anders proberen dan deze procedure via Outlook/microsoft? Kan ik bijv ergens een hulp vraag/probleem bij hen starten en/of via een medewerker iets proberen? Is het normaal dat dit zo lang kan duren?

Alle opgegegeven informatie klopt, ik kon via mijn iPad nog iets langer de e-mails lezen dus heb foto’s gemaakt van de e-mails die ik verzonden heb en de personen. Ik heb mij ingelezen in het herstel en op YouTube een filmpje bekeken van deze procedure en dit is allemaal correct en goed gedaan.

Ik weet dat ik zelf een fout heb gemaakt met het niet noteren maar ik begin een beetje angstig te worden met het terug krijgen van mijn account. Er staat veel belangrijke emails op en ik heb hem al ruim 15 jaar.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

8nnemiek

Re: Wachtwoord van e-mail vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:32

Wat vervelend zeg..
Heb je al eens via de webbrowser geprobeerd in te loggen?
Live/hotmail doet de laatste tijd heel moeilijk met het mail programma van Apple. Ik kan zelf ook al een hele tijd niet meer inloggen via het Mail programma op mijn Macbook, terwijl het via de browser met hetzelfde wachtwoord geen probleem is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:38

Al geprobeerd met de wachtwoordmanager van Google? Want die slaat ook wachtwoorden op. My 2 cents...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 16:28

8nnemiek schreef:
Wat vervelend zeg..
Heb je al eens via de webbrowser geprobeerd in te loggen?
Live/hotmail doet de laatste tijd heel moeilijk met het mail programma van Apple. Ik kan zelf ook al een hele tijd niet meer inloggen via het Mail programma op mijn Macbook, terwijl het via de browser met hetzelfde wachtwoord geen probleem is.

Ja, nadat het mis is gegaan doe ik alles nu via de browser.

CoonArt schreef:
Al geprobeerd met de wachtwoordmanager van Google? Want die slaat ook wachtwoorden op. My 2 cents...

Nee nog niet, daar kijk ik morgen even in wanneer de 24u voorbij zijn. Alhoewel ik vrees dat het niets uit haalt omdat de account nu geblokkeerd is..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:08

Je kan proberen om op je telefoon/ipad even de mail account te verwijderen, en dan opnieuw in te stellen. Hij vraagt dan welke server je wil gebruiken, en bij mij werkte het om outlook.com te kiezen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:20

8nnemiek schreef:
Je kan proberen om op je telefoon/ipad even de mail account te verwijderen, en dan opnieuw in te stellen. Hij vraagt dan welke server je wil gebruiken, en bij mij werkte het om outlook.com te kiezen.

Ja dit probleem had ik ook. En voor mij was dit ook de oplossing

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 17:28

Ok, dat zal ik dan ook even doen. Alleen moet ik dan wel eerst mijn wachtwoord kunnen resetten. Tot nu toe krijg ik daar dus geen reactie op.. ik vraag het elke dag aan en geef de opgegeven informatie maar ik krijg geen respons terug erover.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:34

Maar je kan wel via de browser inloggen toch? Dat is hetzelfde wachtwoord.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 17:49

Nee ik kan nergens inloggen en ik probeer alles te resetten via de browser. Misschien had ik dit niet duidelijk geformuleerd.
Ik kom dus echt nergens in, niet via de browser, gewone e-mail die gekoppeld is etc. dat is het probleem en de aangegeven acties via de site werken dus niet. Ik krijg geen respons vanuit ze behalve de code om een aanvraag te doen om het wachtwoord te resetten. Daarna blijft het dus stil..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:13

Ah zo. Ik dacht dat je via de browser wel kon inloggen. Dan heeft het denk ik nog geen zin om een nieuwe account in apple mail aan te maken. Daar heb je wel eerst een werkend wachtwoord voor nodig.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:13

Ik had laatst hetzelfde met facebook: het telefoonnummer was correct maar toch ontving ik geen sms. De oplossing was heel suf: zowel de laptop als de telefoon volledig uitschakelen en weer opnieuw opstarten, toen kwam de sms wel binnen. Je hebt het vast al geprobeerd, maar just in case...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 20:08

Lijsken schreef:
Ik had laatst hetzelfde met facebook: het telefoonnummer was correct maar toch ontving ik geen sms. De oplossing was heel suf: zowel de laptop als de telefoon volledig uitschakelen en weer opnieuw opstarten, toen kwam de sms wel binnen. Je hebt het vast al geprobeerd, maar just in case...

Dit heb ik nog niet gedaan. Zal ik morgen doen voordat ik een nieuwe poging doe nadat de 24u zijn verstreken.

Ik kwam ook een ouder topic tegen hier op bokt waar mensen hetzelfde probleem hadden. Sommige kregen de account uiteindelijk wel terug en andere niet. Daar las ik ook de tip om eens met de klantenservice te bellen, dat gaan we morgen ook maar eens proberen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:33

Even uit- en weer aanzetten is bij Apple idd vaak een goeie stap hoor, hopelijk lukt het je dan!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:41

Ik heb onlangs mijn hotmail om die reden maar verwijderd. Moest opnieuw wachtwoord invoeren en wat ik ook deed niets was juist. Als back up mailadres stond mail adres wat al jaren buiten gebruik is....dat kon ik enkel veranderen door huidig wachtwoord in te vullen wat ik dus niet meer weet en nieuw wachtwoord kwam dus enkel aan op niet bestaand mail adres. Als het zo moeilijk moet dan maar verwijderen. Deed er toch zeer weinig meer mee

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 11:41

Voor nu is een ander e-mail adres geen optie. Helaas heb ik wat onenigheid met mijn ex-man waardoor er oa veel communicatie met mijn advocaat op staat en andere belangrijke zaken. Ik ga vanmiddag gewoon proberen te bellen en neem de andere tips ook in acht.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 15:11

Ik heb mijn account terug!! Ik weet niet welke tip precies heeft geholpen maar nadat ik vandaag alle stappen opnieuw heb gedaan, kon ik mijn wachtwoord resetten! Ik ben zo opgelucht *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:20

Wat fijn!

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:09

Goed om te horen :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:27

Hee goed en nu opslaan dat wachtwoord!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:05

Wat goed, super dat je alles nog een keer hebt geprobeerd!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:53

Goed zo!

Mijn grootste advies, ga een fatsoenlijke wachtwoord manager gebruiken. 1Password. Lastpass, Bitwarden, whatever.

Dan kun je gewoon sterke veilige wachtwoorden gebruiken die daar dan in opgeslagen zitten. Ook de ideale plek voor notities die je veilig wilt opslaan. Informatie over je identiteit, zoals een kopie van je paspoort en rijbewijs. Maar ook je bankpassen en hun pincodes.

Sommige kosten een paar euro per jaar, maar scheelt een hoop kopzorgen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 00:05

Bedankt voor je tip. Ik ga hier binnenkort eens voor zitten net zoals dat ik alle belangrijke documenten uit de e-mail op ga slaan op een de externe harde schijf van m’n vader. Just to be sure voor de toekomst.