Telefoon blijft sms sturen naar me uren lang, 5 min

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Telefoon blijft sms sturen naar me uren lang, 5 min

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:31

Ik zit met een irritant probleem. Gisteravond kreeg ik een sms van iemand. Kort hen en weer gesmst en daarna was het klaar dacht ik. Alleen de andere telefoon blijft me de eerste sms sturen. Was het afgelopen nacht ieder uur, sinds vanmorgen 9 uur ongeveer iedere 5 minuten. De verzender weet van niets en de sms jes staan ook niet continue herhaald in de telefoon.

Alleen ik word langzaam aan gestoord van iedere 5 minuten nu de ploink. Ik heb mijn telefoon al eens uitgezet en opnieuw opgestart en dat heeft niet geholpen.

Of is er iets anders aan de hand en is het bij de provider in een gekke storing geschoten?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:35

heeft de andere persoon zijn telefoon al eens opnieuw opgestart en/of gecheckt voor updates?
of de cache vd de berichten app geleegd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:39

Geen idee of ze haar telefoon heeft herstart. Ik krijg alleen de melding ik doe het niet. Ik heb het nu wel gevraagd. Blokkeren kan ook niet. Zelden berichten maar die ik krijg moet ik wel ontvangen.

Als dat ook niet helpt moet ik dan de provider bellen?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:42

Die andere persoon z'n telefoon al eens uitgezet? Ik denk dat het probleem daar of bij de provider zit.

Edit: gmta zie ik met de mensen hierboven. En anders idd even de provider bellen.

Eleeke

Re: Telefoon blijft sms sturen naar me uren lang, 5 min

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:07

Heb k ook wel eens gehad. Gaat er iets mis bij de "provider" waardoor "de zendmast" het steeds blijft proberen omdat die denkt dat de sms niet afgeleverd is.

Dat houdt op een gegeven moment wel op, omdat de ze stoppen met proberen het bercht af te leveren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:08

Heb jij je toestel al aan en uit gezet?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:16

Je kan ook de persoon blokkeren en na een half uur weer deblokkeren. Dan is vaak wel de glitch van de zendmast er af.
In principe stopt het ook na een tijd vanzelf. Of kan je de provider contacteren, maar dat duurt vaak langer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 15:44

Eleeke schreef:
Heb jij je toestel al aan en uit gezet?

Dat is het eerste dat ik gedaan heb. :j De andere kant had ook de telefoon uitgezet en weer aan. Dat hielp ook niet. Het eerste sms je wissen is nu gedaan en even afkloppen ik heb daarna nog niets gehad. Het is nu al ruim een half uur sms loos :P

Eerst was het vannacht ieder uur en sinds 9 uur dus iedere 5 minuten. Ik heb dus meer dan 60 sms jes ontvangen en weer weggegooid sinds gisteravond. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:24

Heb je een fysieke sim kaart? Je zou ook nog kunnen proberen die er eens uit te halen en er weer terug in te stoppen?

Heb zelf zoiets nooit gehad hoor, dus ik weet niet of het helpt, maar je kunt het allicht eens proberen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 20:34

Die heb ik voor dit nummer en had ik er ook al uit gehaald en dat had niets geholpen. Het weghalen van het eerste sms je lijkt de truc te zijn geweest. Het is inmiddels gestopt. :D Hopelijk blijft dat zo

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:36

Oh! Dat is mooi! Fijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 20:38

Ik denk dat orange een beetje in de war is geweest. Daarvan had ik vanmorgen eerst de simkaart uitgehaald. Dat hielp niets, toen de telefoon helemaal uit. Hielp niets, toen orange uitgeschakeld en weer aan was hop de sms bleef maar komen en toen iedere 5 minuten ipv daarvoor ieder uur. De andere kant telefoon uit hielp niet. Het weghalen van dat steeds gestuurde smsje hielp dus voor alsnog wel