Noise cancelling headphones

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Noise cancelling headphones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 14:38

Hoi daar,

Na enkele maanden loopbaanonderbreking en dus veel nadenken,
komt mijn eerste werkdag alweer in zicht :)

Ik merk dat 1 ding mij echt al nerveus begint te maken, namelijk: de drukte op kantoor.
Het geroezemoes, het lawaai van de mensen aan de telefoon, etc.

Mijn huidig plan, is dus vroeg naar kantoor om het rustigste plekje uit te kiezen en verder een noise cancelling headphone!

Alleen: welke! :)

Ik ben al uit over: over-ear headphone, zonder beldingetje (zo'n speakertje dat je omhoog of omlaag moet draaien)

Ik geniet immens van muziek en goede kwaliteit en mijn smaak muziek varieert naargelang mijn humeur ;)

JBL scoort blijkbaar over 't algemeen heel goed, maar mogelijks zijn er andere merken die ik nog niet ken?
Budget is max €200.

Welke heb jij en waarom?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:42

Ik heb de koptelefoon van JBL, ik gebruik deze eigenlijk echt alleen voor het sporten.
Ik merk wel dat ik de koptelefoon te klein vind. Hij valt niet over de oren, daarom is de noise cancelling niet perfect maar werkt redelijk :o
https://www.bol.com/nl/nl/p/jbl-tune-670nc-draadloze-koptelefoon-noise-cancelling-paars/9300000150567813/?Referrer=ADVNLGOO002020-S--9300000150567813&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIjvChzpydigMV_5GDBx0GaxOHEAQYDSABEgJSvvD_BwE
Als ik jou was zou ik, mocht je voor jbl gaan, een model kiezen die wel over je gehele oren vallen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:48

Er zijn regelmatig topics over, en de Sony WH-1000XMx serie en de Bose QuietComfort komen altijd als grootste aanraders voorbij hier. Heb zelf de Sony XM3 en die bevalt me uitstekend.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 14:49

8nnemiek

Re: Noise cancelling headphones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:03

Ik ben fan van mijn Bose quietcomfort.
Enige nadeel; ik heb een mega klein hoofd, dus ik heb er een schuimpje onder gedaan, en nu zit ie echt heerlijk. Ik kan hem ook makkelijk een hele dag dragen, terwijl ik bij sommige andere koptelefoons snel last kreeg aan mijn oren (ook omdat ik een bril draag misschien).
Dus mijn tip; ga naar de Mediamarkt ofzo, en pas een paar verschillende modellen zodat je zeker weet dat hij comfortabel zit en goed past.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:25

Probeer ze inderdaad uit qua comfort en liefst een half uur (pas na wat langere tijd krijg ik last bij de koptelefoon aan mijn PC, terwijl die aanvankelijk comfortabel voelt).

Ik leen voor sporten de Bose van mijn man (weet alleen niet welk type). Hij werkt uitstekend tegen lawaai (zoals de stofzuiger) tegen muziek in de sportschool (ik wil liever mijn eigen muziek) en laat gesprekken nog een heel klein beetje door (zodat je kunt reageren als iemand naast je staat en je aanspreekt).
Ik vind hem ook heerlijk zitten!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:17

Ik draag op sommige dagen mijn Sony WH1000XM4 5 uur op een dag zonder problemen. 1 keer in de 3 a 4 weken opladen en goede kwaliteit. De vorm van de schelpen zijn ook fijner dan de ronde omdat die drukken op mijn oren. De ovale schelpen doen dat niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:30

Ik heb ook de Sony ben er heel tevreden over behalve dat hij te groot is voor mijn hoofd, jammer dat er niet nog een stap meer ingeklapt/ingeschoven kan worden. Wat voor soort schuimpje heb jij eronder gedaan 8nnemiek?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:39

Ik heb (in de aanbieding met een budget rond de 300) jaren geleden mijn Bang en Olufsen over ear gekocht (H9) en die sluit me echt helemaal af met topgeluid.

Je zou ook eens naar B&O kunnen kijken, ik zie nu de B&O Portal in de aanbieding op plekken voor ongeveer jouw budget. Die hebben wij hier ook in huis liggen en is ook top. Zit ook lekker.
https://www.amazon.nl/BANG-OLUFSEN-Beop ... d_source=1

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:00

madeliefw schreef:
Ik heb ook de Sony ben er heel tevreden over behalve dat hij te groot is voor mijn hoofd, jammer dat er niet nog een stap meer ingeklapt/ingeschoven kan worden. Wat voor soort schuimpje heb jij eronder gedaan 8nnemiek?

Volgens mij heb ik toen een stukje van zo’n knie beschermer af gehaald.. die schuimbordjes die je in de tuin gebruikt om op te zitten :+
Knip knip, elastiekje erom, en klaar haha.
Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:06

Thanks ga ik ook zoiets proberen. Voor thuis maakt dat niet zoveel uit maar als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik hem proberen ergens te passen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:09

Ik gebruik hem ook alleen thuis inderdaad, niemand die het ziet :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:33

Bose quietcomfort, zo heerlijk die oase van rust. Ik heb er in 2018 een tweedehands cadeau gekregen en hij doet het nog steeds, niet kapot te krijgen :D .

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:37

Ik heb de Sony XM 4 en die zit fijn over mijn oren. heb hem laatst 8 uur aan gehad in t vliegtuig en zat nog steeds prima. Maar idd modellen even passen of ze fijn over je oren vallen is wel een aanrader

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:40

Deze is twee tientjes boven je budget maar wil het toch met je delen.
Ik heb hem zelf en ben er super tevreden mee.
De schelpen vallen echt helemaal over je oren, deze kan ik echt lang op hebben en dan nog voel ik niets. Voelt ook heel zacht aan. Ik heb lang gezocht en veel geprobeerd in de winkel, deze is echt een positief verschil in draagcomfort. Veel zachter dan al het andere wat ik op heb gehad en goed verstelbaar.
De ruisonderdrukking werkt goed en de muziek kwaliteit is ook erg goed.

https://www.coolblue.nl/product/910349/ ... hAQAvD_BwE

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:28

Ik ben ook super blij met mijn Sony WH-1000XM3! Kan hem gerust uren ophebben zonder last van m'n oren te krijgen. Noise cancelling werkt ook goed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 19:47

Exitium schreef:
Er zijn regelmatig topics over, en de Sony WH-1000XMx serie en de Bose QuietComfort komen altijd als grootste aanraders voorbij hier. Heb zelf de Sony XM3 en die bevalt me uitstekend.

Bose QuietComfort heb ik, heel fijn, zit goed en alleen maar complimenten van collega's hoe goed de microfoon omgevingsgeluiden filtert in een kantoortuin.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:18

Ik heb voor bij mijn pc de Sony WH-1000XM5 en ben daar best tevreden mee hoewel hij vrij groot is voor mijn hoofd. Ik heb hem op de kleinste stand en nog glijdt hij af en toe weg. De geluidskwaliteit is redelijk, niet bijzonder goed maar acceptabel. De noise cancelling vind ik wel heel erg prettig. Ik gebruik hem dagelijks achter de pc voor werk o.a. en draag hem soms 10 uur op een dag. Ik laad hem eens in de drie dagen op. Ik heb snel hoofdpijn als ik iets knellends op mijn hoofd heb maar deze hoofdtelefoon voel je echt niet zitten.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:49

zonnebloem18 schreef:
Ik draag op sommige dagen mijn Sony WH1000XM4 5 uur op een dag zonder problemen. 1 keer in de 3 a 4 weken opladen en goede kwaliteit. De vorm van de schelpen zijn ook fijner dan de ronde omdat die drukken op mijn oren. De ovale schelpen doen dat niet.

Ik heb dezelfde en ben er heel blij mee. ANC is goed, geluidskwaliteit ook

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:22

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:20

Tazzey schreef:
Ik heb voor bij mijn pc de Sony WH-1000XM5 en ben daar best tevreden mee hoewel hij vrij groot is voor mijn hoofd. Ik heb hem op de kleinste stand en nog glijdt hij af en toe weg. De geluidskwaliteit is redelijk, niet bijzonder goed maar acceptabel. De noise cancelling vind ik wel heel erg prettig. Ik gebruik hem dagelijks achter de pc voor werk o.a. en draag hem soms 10 uur op een dag. Ik laad hem eens in de drie dagen op. Ik heb snel hoofdpijn als ik iets knellends op mijn hoofd heb maar deze hoofdtelefoon voel je echt niet zitten.

Ik heb deze ook, ik vind het geluid juist ontzettend goed en de noice canceling is al helemaal top.

Tipje, misschien kun je de koptelefoon declareren bij je werk omdat je het nodig hebt om goed te kunnen focussen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:42

Ik denk dat de geluidskwaliteit heel persoonlijk is. Wij luisteren thuis lossless via Bang & Olufsen en stellen best hoge eisen aan geluidskwaliteit.