DubbelFun schreef:Deze had ik nog niet eerder gehoord. Kun je uitleggen waar hem dat in zit?
Als jij een greeploze keuken wilt dan heb je dus soms te maken met een greeplijst die naast een hoge kast geplaatst moet worden. Dit is van toepassing als je een koelvriescombinatie, grote vriezer/koelkast of het gewoon mooier vind.
Uhhh een voorbeeld; Je wilt 2 hoge kasten waarvan een met koelvries combi en de ander met een oven dan heb je de volgende afmetingen; 600 - 32 - 600. Die 32 is dan de greeplijst, dit verschilt wel per merk. Daarnaast moet je rekening houden waar staan de kasten tegenaan. Staat er links van de kast een muur dan zal er een passtuk geplaatst moeten worden zodat de kast niet direct tegen de muur aanstaan ivm het goed kunnen openen. Dan heb je dus bijvoorbeeld 50 - 600 - 32 - 600. Een passtuk is een variabele maat dus deze kan ook brede of smaller zijn en zal ervoor zorgen dat de laatste paar mm netjes worden opgevuld.
Heb je alleen een koelvries combinatie in een greeploze uitvoering die tegen een muur aan staat (zoals in de afbeelding van wat de buren vooral hebben) dan moet je naast de greeplijst nog een paneel plaatsen ter afwerking. Dan krijg je bijvoorbeeld; 50 - 600 - 32 - 16 hierbij is het passtuk dus weer variabel maar ook het paneel kan op verschillende diktes! Let erbij wel op hoe dikker dit paneel hoe duurder. Een eiland keuken word ook vaak duurder door de hoeveelheid panelen die er nodig zijn en al helemaal als een klant deze op 50mm dik wil hebben bijvoorbeeld.
Er bestaan ook push to open systemen maar daar was ik minder tevreden over (dit kan inmiddels verbeterd zijn ik ben sinds 2 jaar niet meer echt bezig geweest met keukens haha).
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd zo. Anders let me know!!