Verzekeringen pakket(geen zorg)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Verzekeringen pakket(geen zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 15:30

Waar hebben jullie je onderstaande verzekeringen en hoe bevalt het?

-inboedel
-wa
-rechstbijstand
-autoverzekering
Andere?

Heb nu alles bij Unive, maar wil van zorgverzekeraar wisselen, dan ook meteen maar kijken voor de andere verzekeringen.

Ik zoek een verzekeringsmaatschappij waar alles makkelijk online te regelen is.
Ook snel vontact via chat/whatsapp of online dossier zou fijn zijn.
Leuke premie is mooi meegenomen, maar goede dekkingen zijn ook belangrijk.

Welke verzekeringsmaatschappij bevelen jullie aan?
Hoe is bovenstaande geregeld bij bijv. ANWB?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:23

Omdat dit topic beter op LZP past ga ik het daarheen verplaatsen.
HK --> LZP

TurdusMerula

Re: Verzekeringen pakket(geen zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 04:05

Dat is wel een erg brede vraag.

Wat voor je wa interessant kan zijn, is of je paard is meeverzekerd of niet. Dat staat soms expliciet in de voorwaarden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 06:59

Ik zat eerst bij Aegon, alles online te regelen. Dat beviel echt super!
Dat is nu overgenomen door asr, die voorheen altijd met tussenpersonen werkte en nu een klantportaal heeft gemaakt. Dus ik kan nu ook nog alles online regelen, maar nog geen ervaring mee.
Mijn auto heb ik bij Centraal Beheer en was blij verrast hoe dat verliep. Heel goede app erbij, waar ik zonder problemen ook mijn eerder afgesloten spaarrekening in kan zien.

Wat hier al gezegd werd, check even bij de aansprakelijkheid of schade door je paard voldoende gedekt is. (wa is voor je auto, aansprakelijkheid voor jezelf en evt kinderen en huisdieren).
Soms kan je ook je zadel verzekeren op de buitenhuis dekking van je inboedel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:20

Tilmar schreef:
Ik zat eerst bij Aegon, alles online te regelen. Dat beviel echt super!
Dat is nu overgenomen door asr, die voorheen altijd met tussenpersonen werkte en nu een klantportaal heeft gemaakt. Dus ik kan nu ook nog alles online regelen, maar nog geen ervaring mee.
Mijn auto heb ik bij Centraal Beheer en was blij verrast hoe dat verliep. Heel goede app erbij, waar ik zonder problemen ook mijn eerder afgesloten spaarrekening in kan zien.

Wat hier al gezegd werd, check even bij de aansprakelijkheid of schade door je paard voldoende gedekt is. (wa is voor je auto, aansprakelijkheid voor jezelf en evt kinderen en huisdieren).
Soms kan je ook je zadel verzekeren op de buitenhuis dekking van je inboedel.

WA is niet voor je auto...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:34

WA = wettelijke aansprakelijkheid = voor alle gemotoriseerde motorvoertuigen. Dus auto, motor, camper, bromfiets, etc.

AVP = Aansprakelijkheidsverzekering particulier = voor schade die jijzelf, jouw eigendommen of je kinderen/huisdieren toebrengen aan anderen of hun eigendommen.

Bij ANWB kan je zowel bellen, mailen, chatten en whatsappen. Daarnaast is er een selfservice portal waarin je veel kan doen voor je verzekering. Maar zorgverzekering is daar niet mogelijk.

Maar als je alles bij één samen wil voor het gemak, zou ik zeker eens kijken of een assurantietussenpersoon niet iets voor je is. Die heb je ook wel waarbij het contact makkelijk online kan. En dan heb je er verder zelf minste werk van. Voor de kosten hoef je dat niet te laten ten opzichte van een direct writer.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:54

WA is de aansprakelijkheid VAN de auto.
Casco is de dekking VOOR de auto.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:08

Petpa schreef:
WA is de aansprakelijkheid VAN de auto.
Casco is de dekking VOOR de auto.

Nounou, pietje precies op de vroege morgen?
Die auto doet uit zichzelf niet zoveel hoor. Dus aan een eigen verzekering heeft hij niet zoveel.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:43

Hier het meeste bij zlm maar dat is niet overal beschikbaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:14

Inshared. Krijgen iedere keer weer goede beoordelingen. Ook van ons :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:22

Wij hebben alles al echt heel lang bij Unive, maar de zorg bij DSW. Alles heeft zijn voor-en nadelen, maar nooit gedoe met deze gehad, dus laat het maar zo.

Mijn moeder zit bij a.s.r. Die had haar oude zorg verz overgenomen en ze heeft het zo gelaten. Nu regel ik alles voor haar, maar daar zou ik nooit heen gaan. Vergoedingen gaan prima, maar communicatie is slecht, tegen het onbeschofte aan en dat tegen een zieke oude vrouw, dus ik heb het uit handen genomen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:55

Wij zitten met alle verzekeringen bij NH1816. Communicatie via de adviseur en dat werkt heel erg goed en eenvoudig.

Zij waren voor ons ruimschoots het voordeligste.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:01

Auto: Promovendum (Casco +)
Persoonlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand en reisverzekering: Centraal Beheer
Zorgverzekering: a.s.r.
Ongevallenverzekering (tand en fysio na ongeval): Ixorg
Paard: De Zeeuwsche

Wat heb ik veel verzekerd als ik het zo zie :o . Ik huur en heb geen dure spullen, dus geen inboedel en/of brandverzekering nodig. Heb wel pechhulp van de ANWB.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:06

Ik twijfel of ik de inzittendenverzekering voor de auto verleng. 90% van de tijd rijd ik alleen in de auto.
Is het een must of niet?
Hebben jullie deze ook?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:07

Auto: Peugeot Assurance
Zorg: FBTO
Overlijden: Monuta
Inboedel/ongevallen/rechtsbijstand/woon/aansprakelijkheid: NN
Katten zijn niet verzekerd.

Ik heb vanaf jan 2025 mijn auto verzekering aangepast en wel inzittenden erbij genomen. Al rijd ik ook bijna altijd alleen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:08

@miereneter
Inboedel is wel fijn hoor, wij hebben er 1 waarbij ook bv het stelen en/of kapot maken van je eigen spullen bij zit.
Daaronder valt ook de duurdere dingen zoals telefoon, laptop en tv.
Wij hebben een x blikseminslag gehad, gelukkig veel dingen vergoed gekregen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:32

senna21 schreef:
Ik twijfel of ik de inzittendenverzekering voor de auto verleng. 90% van de tijd rijd ik alleen in de auto.
Is het een must of niet?
Hebben jullie deze ook?

Inzittendenverzekering dekt ook schade aan spullen (als je bijv dure maxi cosi hebt, al snel interessant). Schade aan passagiers kan ook onder de WA dekking vergoed worden, dus daar is niet voor nodig. Voordeel van inzittenden verzekering is wel dat die niet ten koste van je schadevrijejaren en no-claimkorting gaat.

Ik had zelf als verzekeringsadviseur geen inzittendenverzekering toen ik nog altijd alleen in auto zat. Inmiddels met kinderen en dingen als maxi cosis standaard in auto wel.

Een must is het niet. Maar het is een lage premie en de dekking kan dus wel voordelen hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:40

Wij hadden dit alles altijd bij inshared. Auto, reis, inboedel, rechtsbijstand wa etc.
Hele fijne verzekeraar en veel online en makkelijk te regelen.
1x gebruik moeten maken van de rechtsbijstand. En 1x auto alles ging soepel en zij deden de communicatie met de onderliggende verzekeraars. Ben er erg tevreden mee.

Sinds kort de verzekeringen van onze woning en de auto's ergens anders, omdat inshared maar tot een x nieuw prijs bedrag verzekerd. En mijn auto is te veel pk per gewicht :')
Maar als dat niet zo was geweest waren we met alles bij inshared gebleven.
Rechtsbijstand, reis etc hebben we wel nog steeds daar staan.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 06:20

senna21 schreef:
Is het een must of niet?
Hebben jullie deze ook?

Een inzittendenverzekering sluit je juist voor jezelf af als bestuurder. Inderdaad omdat je jezelf niet aansprakelijk kunt stellen. De meeste verzekeraars bieden tegenwoordig een schadeverzekering voor inzittenden aan. Hiermee krijg je materiële schade vergoed, bijvoorbeeld een zonnebril of een telefoon. En daarnaast ook letselschade, bijvoorbeeld een eigen risico van de zorgverzekering, fysiotherapie, eventuele aanpassingen in huis etc.

Wij hebben zelf ons verzekeringspakket bij ZLM, maar daar kun je alleen een verzekering afsluiten als je in Brabant of Zeeland woont. Wel een hele fijne verzekeraar. De autoverzekering en zorgverzekering lopen via Unitedconsumers bij Rhion (Auto) en VGZ.

Over NH 1816 hoor ik ook goede dingen, maar die werken uitsluitend via tussenpersonen en dus weinig direct online. Als je veel waarde hecht aan verzekeringszaken online regelen zou ik ook zeggen Inshared.