Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 11:21

Ik ben even benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.
PostNL had een pakketje voor de buren bij mij afgeleverd.
Wat doen jullie: breng je het pakketje op een later moment langs of vind je dat de buren het zelf moeten halen?

Ik kreeg een min of meer verwijtende buurman aan de deur dat ik het pakketje wat hier was afgeleverd niet langs gebracht had. Ik haal zelf altijd mijn pakketjes op (en tegenwoordig laat ik ze sowieso bezorgen in de pakketautomaat). Dus ik was een beetje verbaasd. Je krijgt toch een berichtje dat het bij de buren is afgeleverd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:23

Ik kijk meestal meteen of ze thuis zijn,anders later nog een keer of ze komen het zelf wel halen.
Nooit gemopper gehad,juist alleen maar dankjewel??

In jouw geval zou ik voor die buurman nooit meer een pakje aannemen,
Dan moet hij maar aardiger zijn :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:23

Wat een bijzondere reactie zeg :=
Hij mag blij zijn dat je het aanneemt. Dat doet ook niet iedereen.
Bij ons in de buurt is het maar net wie eerder is. Meestal haal je zelf je pakketje op en anders wordt het ook weleens gebracht.
Als pakketjes voor de deur worden gezet en een andere buur is thuis pakken we ook elkaars pakketten voor de veiligheid :P

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:24

Ik haal het zelf op, voel me al bezwaard dat de buren zijn "lastiggevallen" door mijn kooplust. Steeds meer laat ik het bezorgen bij een pick-up point daardoor.

Es_ther

Hangt er van af. Als ik naar buiten loop en er staat een pakketje dan bel ik altijd ff aan bij de buren met hun pakketje. Ik moet toch naar buiten en die 2 minuten overleef ik ook nog wel :D

Foaly

Ik ga geen pakketjes naar de buren brengen, hallo. Ik ben geen postbezorger :+

Het wordt anders als het lang blijft staan, dan ga ik wel langs. Maar dan is het 9 van de 10 keer niet doorgekomen dat een pakketje bij mij is bezorgd, dus dan is het niet gek dat het niet wordt opgehaald :=

Westhof

Ik vind het niet meer dan normaal dat de buren het komen ophalen. Laat ze zelf ook maar wat moeite doen. Ze mogen al blij zijn dat jij het wilde aanpakken. Na zo'n reactie van de buurman zou ik het de volgende keer niet meer voor ze aanpakken. Dan gaan ze maar mooi zelf langs een afhaalpunt :wave:

Fee_

Re: Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:27

Wij sturen altijd even een berichtje in de straat groepsapp als iemand een pakketje van een ander heeft aangenomen. Er wordt niet altijd een briefje in de bus gedaan dus vaak weet je dan niet waar je pakketje is. De buren komen het dan zelf halen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:28

Ik vind het netjes dat degene van wie het pakket is het zelf komt ophalen, maar meestal breng ik het langs zodra ik zie dat ze thuis zijn (anders zit ik zo te wachten). :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:28

Natuurlijk haal je het zelf op als iets bij de buren is gedropt. Bij ons wonen de buren op meer dan 100 meter afstand, dus dan app ik wel eerst even of ze thuis zijn en of het uitkomt. Maar verder, mijn pakje, mijn actie om het op te halen.
Wat een flapdrol zeg... Zal wel een sintkado zijn geweest, dat-ie in de stress zat dat-ie het niet op tijd zou hebben dat-ie zo reageerde, maar niet netjes :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:30

Oh dat verschilt hier nogal..maar net of de buuf me thuis ziet komen, dan staat ze in de deuropening :')
En soms haal ik het op.
En dat is andersom ook zo.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:30

Had de buurman wel een berichtje dat het bij jullie lag?
In principe mogen de buren het hier zelf ophalen, maar heb een keer gehad dat het hier al 2 weken lag, en toen ben ik zelf maar even langsgegaan. Buurtjes wisten van niks.
(had die natuurlijk wel gewoon 'leuk' kunnen reageren, maar misschien had ie gewoon een k-dag)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:35

Wat een bijzondere reactie. Graag of niet , als hij zo reageert , zou ik geen pakje meer aannemen :wave:

En dan al helemaal niet eisen , dat jij het komt brengen 8)7

Heb geen problemen met het aannemen of voorbijbrengen van wat pakketjes , hoor. Maar geen gezeur dan , of lekker ergens anders laten bezorgen of zelf thuis zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:36

Zelf halen, ik ben geen pakketdienst en ik bewijs hun al een dienst door het aan te nemen zodat ze het pakketje minder ver weg hoeven te gaan halen èn niet vast zitten aan openingstijden.

Ik weet dat mijn man het soms wel eens wil brengen, die is wat dienstiger dan ik, maar andersom wordt die dienst niet geleverd.

Een paar weken terug zag ik dat er bij de overburen iets voor de deur gezet werd, dat heb ik toen naar binnen gehaald en geappt. Bleek dat zij in de veronderstelling was dat hij thuis was om het aan te pakken.

Als een pakketje langer blijft liggen dan nemen we inderdaad ook contact op, of als het een groot pakket is.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:40

Hangt ervan af. In de basis mogen ze 'm zelf ophalen, maar als een pakketje in de weg ligt of ik toch weg moet, probeer ik het zelf even. Van de andere kant vind ik het ook normaal om het zelf op te halen als een pakketje bij de buren afgeleverd is. Dat doe ik zelf direct zodra ik thuiskom in zo'n geval :)

Voor iemand die van mij verwacht dat ik zijn pakketje wel af kom leveren en boos wordt als ik dat niet doe, zou ik niets meer aannemen :)

Ibbel schreef:
Wat een flapdrol zeg... Zal wel een sintkado zijn geweest, dat-ie in de stress zat dat-ie het niet op tijd zou hebben dat-ie zo reageerde, maar niet netjes :n

Dat zou al helemaal een goeie reden zijn om 'm zelf op te halen :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:43

De buren mogen hun pakketjes zelf afhalen, net zoals ik de pakketjes zelf af kom halen bij de buren. 1 van onze buren presteerde het om pakketten een ruime week bij ons te laten, net zolang tot wij hem aanspraken en het langs kwamen brengen. Daar was ik snel klaar mee, die kan nu naar een pakketpunt O:) .

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:44

Als ik een pakketje voor de buren aanpak, wordt die eigenlijk ook altijd dezelfde dag opgehaald.
Gebeurt dat niet, breng ik hem even langs als ik zie dat ze thuis zijn. (Misschien dan net bij mij aangebeld toen ik niet thuis was oid)
Maar voor een buurman die zo zou reageren zou ik niks meer aannemen.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 05-12-24 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:44

Ik neem vrij vaak pakketjes aan voor mijn buren, ik ben heel veel thuis. Mensen moeten het wel zelf ophalen. Ik ben geen bezorger, daarnaast zit ik in een rolstoel dus boven kan ik.niet lomenet enkel trap en de meeste deuren (en deurbel) hier zijn ook niet bereikbaar voor mij. Laatst kreeg ik echter ook zo'n reactie van huis waar ik nog nooit wat had aangenomen. Pakket lag al 2 weken hier. Waarom ik 't niet eerder had gebracht... Nou om alle redenen hierboven. Die man vond 't maar raar van mij.

Prima joh, voor jou neem ik niets meer aan. Succes er mee.

In mijn ogen verleen ik een gunst. Met mijn naaste buren zelfs afgesproken dat de sinterklaas cadeaus bij mij worden afgegeven en die halen ze savonds op als de jongste op bed ligt (die gelooft nog). Ik doe dat met liefde. Niet omdat ik er een baan bij wil oid

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:51

Ik haal ze zelf op, vrij logisch ook want het is iets dat ik wil. Ik haal het ook als het kan zo snel mogelijk op. Ligt er een briefje in mijn deur? Dan loop ik direct door naar de buren. De buren zijn geen bezorger en hoeven dus ook niet met het werk ervan te zitten.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:52

Hier krijg je echt niet altijd bericht dat het bij de buren afgeleverd is, laat staan bij welke buur. Het gebeurt hier ook regelmatig dat pakjes zonder neerzettoestemming aan de deur gezet worden en het dan lange tijd daar staat, aan een drukke weg.
Ik ga het pakje meestal brengen; en als een pakje van mij bij de buren ligt, ga ik het meestal halen... Pakketjes die aan de voordeur staan, nemen een aantal buren binnen zodat het niet meegenomen of beschadigd wordt. Zij doen dat voor mij en ik omgekeerd ook voor hen. We laten elkaar dat weten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:54

Mijn bovenbuurvrouw is heel ernstig ziek en als er een pakketje voor haar bezorgd wordt dan neemt mijn man het aan, die heeft kantoor aan huis dus dat is makkelijk, en die brengt het bij haar langs zodat zij zelf niet naar beneden hoeft.
En verder hebben wij hier in het pand de gewoonte dat je de ontvanger even een appje stuurt dat het er ligt zodat ze het kunnen halen. En als je er toevallig nog langskomt dan breng je het even. Dat gaat eigenlijk al jaren zo op deze manier en iedereen vindt dat fijn. Op een echtpaar na, die hebben ruzie met iedereen dus die mogen hun eigen pakketjes ellende oplossen van ons.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:58

Als ik een pakje aanneem voor een van de buren leg ik voor de voordeur in het trappenhuis.
In totaal wonen we er met 5 gezinnen, gaat altijd goed.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:02

Ik heb zo'n overbuurvrouw gehad, die dacht ook dat ik pakketjes rond ging brengen. Van mij mag de postbode alles bij mij gooien, geen probleem, maar mensen kunnen het zelf ophalen.
Over het algemeen doen we elkaar hier even een appje van goh ik heb een pakketje van je en als ik iemand zie lopen of ik weet dat iemand thuis is en ik moet er toch uit, dan breng ik het wel even langs.
Maar de overbuurvrouw in kwestie was gewoon thuis, deed de deur niet open voor de postbode, postbode deed extra briefjes in de bus met waar het lag (we hebben hier een goede verstandhouding met onze postbodes) en zelf ook aan de deur geweest waarbij ik zeker wist dat er iemand was, waarbij gewoon niet open wordt gedaan.
Vervolgens komt ze na weken!!! haar pakket ophalen en is ze boos :+
Ja, zo werkt het dus ff niet en heb ook nooit meer wat voor der aangepakt, hoewel ik het sneu vond voor de postbode. Maar die begreep het wel :')

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:03

Ik heb meerdere malen gedacht dat een pakket nooit bezorgd was en hierover de leverancier al bericht tegen de tijd dat er buren van soms wel meer dan 10 huizen verder ineens met mijn verloren pakket op de stoep stonden. Lang niet altijd dus dat de bezorger laat weten waar hij of zij het afgeleverd heeft.

Evengoed vind ik het een rare reactie van de buurman.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:05

Ik wacht 2 a 3 dagen en als het er dan nog ligt breng ik het langs. Ik verwacht zelf ook niet dat een buur dit bij mij langs zou brengen.

Wij hebben het geluk dat aan onze doodlopende straat twee keer een nummer 1 is. Eentje aan het begin. En eentje aan het einde. Wij wonen aan het einde. Helaas doet de bewoner op de andere nummer 1 altijd flauw te zeggen dat ze geen pakket heeft gezien en stuurt het dan terug -O-