Na een aantal jaar gewoond te hebben in het appartement, ben ik nog steeds niet tot het orakel gekomen dat het geplakte raamfolie blijft plakken en langdurig blijft zitten. Ik snap er echt he - le - maal niks van. Videos gekeken, tips opgezocht, verpakkingen gelezen en vrienden om hulp gevraagd, zowel statisch als zelfklevend: Het blijft niet zitten.
Ik ben niet perse heel technisch aangelegd, maar zoiets als raamfolie zou je toch denken dat het vrij simpel zou moeten lukken. Vandaag had ik met vrij optimistische insteek besloten dit 'probleem' toch maar te tackelen, dure folie gekocht bij de Praxis (misschien lag het aan de kwaliteit?) en alles met behulp van de nodige filmpjes online geprept en op maat gemaakt. Eindstand: Folie klapte dubbel waardoor er beschadigingen in kwamen, ik heb m'n hand gesneden aan de beschermlaag en de randen gingen direct weer los dus ik heb alles er weer af getrokken ..

Hoe doen mensen dit? En beter nog, is er een bedrijf wat dit doet waar ik voor een paar tientjes een professional deze doorn uit m'n oog kan laten weghalen? Veel bedrijven die ik vond doen primair zakelijke panden, het gaat hier om 2 forse ramen in de slaapkamer. Verhuizen naar het buitenland was bijna makkelijker dan deze chaos ..