Vliegtickets, soms snap je het niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Vliegtickets, soms snap je het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 23:43

Ik ben voor mijn man aan het kijken voor tickets naar Tokyo en ik kom het volgende tegen wat ik al eens eerder heb gezien.

Rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam - Tokyo: €1188.-
Tussenstop vanaf Dusseldorf op Amsterdam - Tokyo: €781.-

Dit is toch bizar? :')
Ik kom het wel eens tegen, maar zo'n groot financieel verschil heb ik nog niet eerder gezien. :=
Er zitten meerdere aanbieders tussen maar via KLM is het €800.-.

Afbeelding

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:47

Ik ben bezig geweest met tickets richting New York en Atlanta en toen viel het mij ook op.

[edit] nevermind ik las het verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 03-12-24 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:48

Ohh ik zie dit echt zo vaak! Ook met zo'n groot prijsverschil hoor.

Ik wist ooit de reden maar die ben ik vergeten. Ben dus benieuwd wie het nog wel weet.

En je mag de eerste vlucht dus niet skippen en in Amsterdam opstappen want dan sta je gewoon vermeld als no show.

Ishet echt een overstap of moet je blijven zitten?

Earth

Re: Vliegtickets, soms snap je het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 23:59

Ja dat heb ik ook wel nagevraagd, zou wel ideaal zijn als je in Amsterdam kunt opstappen maar dan ben je gewoon noshow. Je vliegt met een cityhopper dus je stapt nog over op Amsterdam.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 00:13

Dit heeft voornamelijk met alle belastingen te maken die je moet betalen als je vanaf Amsterdam rechtstreeks vliegt. Vanaf Düsseldorf is het een doorreis en betaal je alle Nederlandse belastingen niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 00:16

Heeft te maken met specifieke promoties en/of belastingen voor routes en de druk van Schiphol vluchten verleggen, niks geks aan. Doorgaans is die route post-corona zo’n 1100/1200 economy van AMS op NRT.

Earth

Re: Vliegtickets, soms snap je het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 00:21

Afbeelding

Dit is ook zo stom, betaal je meer voor een enkeltje dan voor een retourtje :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 00:31

ik moest toevallig ook vorige week tickets boeken en ik vond het juist bijzonder dat bij KLM de rechtstreekse vluchten goedkoper waren dan andere vluchten met overstap. Naar Boedapest overigens. Was uiteindelijk 250 voor een retourtje vanaf Amsterdam kwijt. Waren nog wel goedkopere airlines maar ik moest een airline hebben waar huisdieren in de cabine waren toegestaan en dat was eigenlijk alleen KLM/Air France, kon geen andere airlines vinden waarbij het mogelijk was.

Wel weer een wereld van verschil tussen dagen qua prijs. Als ik vrijdag heen en zaterdag terug zou vliegen zou de ticket 375 zijn, als ik donderdag ochtend en zaterdag terug zou vliegen zou het 200 zijn en als ik donderdag avond zou vliegen zou het 250 zijn. Goedkoopste optie was dus donderdag avond gezien ik niet in de ochtend kon vliegen vanwege werk :Y) lekker krom allemaal.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:06

Wij hebben nu ook geboekt naar Las Vegas met KLM. Schiphol en Düsseldorf zijn redelijk even ver voor ons. We vliegen nu vanuit Düsseldorf via Amsterdam. Scheelde uiteindelijk bijna 600 euro per persoon. Heel krom inderdaad, want uiteindelijk stap je daarna in de vlucht welke zo duur is.