Wasmachine houten vloer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Wasmachine houten vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 08:45

Hoi bokkers :wave: ,

Voer jaar geleden zijn we verhuisd en dit huis heeft als het ware twee keer een overloop. 1 van de twee is behoorlijk ruim en hebben we in gebruik genomen als waskamer. Leek ons ideaal omdat je zo’n kamer/ruimte niet echt voor andere doeleinden kan gebruiken.

‘Helaas’ hebben we een houten vloer en buiten de herrie die het veroorzaakt ben ik ook bang dat de vibraties niet goed zijn voor de muren/vloeren :o .

Er is al het een en ander geprobeerd zoals tegels eronder, massief hout, een speciale mat en combinaties daarvan.

De wasmachine staat overigens waterpas en is 2 of max 3 jaar oud.

Zodoende ben ik bij een witgoed winkel geweest voor advies. Er zijn speciale wasmachines maar zijn ervaring is dat het geen volledige oplossing is en we het beste de wasmachine beneden kunnen zetten. Echter moeten we dan gaan breken in meerdere kamers voor het leggen van een aan,- en afvoer. Gezien we 4 jaar geleden alles verbouwd hebben sta ik daar niet meteen voor open :o .

Ondanks dat ik heel het internet al heb afgespeurd, hoeft er maar 1 gouden tip tussen te zitten :D . Ik ben benieuwd of meer bokkers hetzelfde ‘probleem’ hebben en wat jullie daar tegen gedaan hebben :) .
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 03-12-24 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Re: Wasmachine houten vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:03

Ik heb op mijn houten vloer al ruim 20 jaar een wasmachine staan en ik heb echt nog nooit problemen ondervonden. Als je een goede wasmachine hebt en hij staat goed uitgelijnd dan is er niets aan de hand.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:22

https://wastoren.nl/nl_NL/blog/wasmachi ... gJDL_D_BwE
Misschien in zo'n inbouw kast en dan nog extra demping toevoegen?
Maarja geluid maakt het nou eenmaal, zeker met centrifugeren. Je kunt ook gewoon de was doen op een moment dat je zo weinig mogelijk last van het geluid hebt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:25

Je zou zeggen dat bijvoorbeeld zo’n bureaustoel mat van bijvoorbeeld IKEA prima zou moeten werken. Dat ding staat dan te trillen en schuiven op de mat en niet op het hout.

https://ingka.page.link/qMrFv6fPMY8vEGkK8

Of een stukje vinyl vloer eronder?

Gaat het je nou om de herrie of eventuele schade?

Muren lijken me geen issue, daar moet die gewoon iets los van staan. Vloer? Tsja, persoonlijk zou het me niet zoveel uitmaken, ding staat er toch op en zie je dus toch niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:54

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:55

Je hebt van die trillmatten onder wasmachines
. Die dempen iets. Het is niet goed voor je wasmachine dus een monteur raadt het je niet aan maar als breken de andere oplossing is neem je misschien een iets kortere levensduur van je machine voor lief !?

Er zijn vast meer ervaringen met zo'n mat. We hebben er een tijdje een gehad omdat we niet wisten dat het minder goed is voor je machine en de trillingen waren aanzienlijk minder.

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:13

Wij hadden sinds de verhuizing hetzelfde probleem. Wasmachine staat op zolder, op een houten vloer. Wat we ook probeerden, de glazen trilden in de kast beneden. Centrifugeren deed ik nog maar op een laag toerental.

Vorige maand begaf de wasmachine het. Deze was net 7 jaar oud en het onderdeel was niet leverbaar.
Nu bewust een ander merk gekocht en sindsdien hoor ik hem beneden niet eens meer centrifugeren op volle toeren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:21

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 19:27

Bedankt voor de reacties!

Wasmachine staat in een meubel, met of zonder maakt geen verschil.

Lekbak werd juist afgeraden, dat zou het trillen erger maken. Hebben we wel gehad :) .
Er ligt nu een speciale trilmat onder. Her maakt wel verschil maar niet dusdanig dat mijn ergernis weg is :)) .
Ik denk dat extra doppen onder de poten dus geen verschil maken want het hele apparaat staat op die mat.

Ik vind vooral de vibratie die je ‘voelt’ en de knallen die ontstaan met het centrifugeren vervelend. Daar omheen heb ik er trouwens ook geen last van. Ik centrifugeer bewust op maar max 800 toeren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:39

Een wasmachine die knallen veroorzaakt tijdens centrifugeren, lijkt me toch ook niet normaal?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 19:45

Little_Gift schreef:
Een wasmachine die knallen veroorzaakt tijdens centrifugeren, lijkt me toch ook niet normaal?

Vooral onprettig :D

Maar dit gebeurd dus door de houten vloer. Hout kan mee bewegen waardoor je wasmachine dus niet direct in evenwicht is tijdens het centriguren. Dat hervat zich wel gewoon :j . Maar blijf ik storend vinden.
Dit is op een vaste ondergrond dus geen probleem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:53

Ja ik herken het. Je wasmachine gaat er ook van kapot. De trillingen zorgen ervoor dat de wasmachine mankementen gaat krijgen.

Wij hebben hetzelfde verplaatsten is geen optie. Wij hebben er nu een hele dikke plank onder liggen en die in de balken van de vloer geschroefd..wel gewoon vanaf het laminaat waar de wasmachine opstaat.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 19:55

StalNollie schreef:
Ja ik herken het. Je wasmachine gaat er ook van kapot. De trillingen zorgen ervoor dat de wasmachine mankementen gaat krijgen.

Wij hebben hetzelfde verplaatsten is geen optie. Wij hebben er nu een hele dikke plank onder liggen en die in de balken van de vloer geschroefd..wel gewoon vanaf het laminaat waar de wasmachine opstaat.

Ik heb een dikke plank en speciale mat. Heb ook al gedacht om de plank vast te schroeven in de balken maar volgens de witgoed winkel zet dat geen zoden aan de dijk om het probleem re verminderen. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:35

Op de houten vloer trilling matten. Daar bovenop beton tegels. Onder de wasmachine veerdempers vast geschroefd. Dus de veerdempers zijn in contact met de beton tegels.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:48

Wij hebben een massieve deur onder liggen en op piepschuim staat die. Eerst hadden we de deur vast geschroefd aan de vloer. Maar dat was toch niet heel goed en gaf meer trillingen in het huis. Nu is dat minder. Je merkt het nog wel wat en zet hem iets lager in toeren. Maar mijn. Vriend heeft er wel wat aan gerekend wat het beste was en was ook bang voor de muren idd.succes

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:53

xChantal94 schreef:
StalNollie schreef:

Ik heb een dikke plank en speciale mat. Heb ook al gedacht om de plank vast te schroeven in de balken maar volgens de witgoed winkel zet dat geen zoden aan de dijk om het probleem re verminderen. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Juist wel hier heeft het wel alles opgelost en ik had al drie wasmachines kapot laten trillen.
Wel lange schroeven gebruiken.
De grond kan nu trillen maar de plank kan niet meer trillen als deze vastzit dat geeft dus stabiliteit. Overigens hebben we dit opgezocht toen via google intikken iets van wasmachine/houten vloer/ trillen zo iets, en toen kwam deze tip als laatste redmiddel voor ons de rest allemaal al geprobeerd

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:13

Het is wel een gesleep met de was maar je zou een losse centrifuge beneden kunnen zetten? Hoef je niets voor aan te leggen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:22

Een iets ander toestel, maar op mijn werk hadden we op de tijdelijk locatie ook een "zwevende" houtenvloer en onze ultracentrifuge gaf ook teveel resonantie waardoor we niet de juiste snelheid konden halen zonder hels kabaal.

Dempende mat oid ging niet helpen door het gewicht van het toestel en zou het trillen (en ronddansen) alleen maar versterken (toestel haalt g-krachten van 190 000). Technische dienst heeft het opgelosd door een betonblok van 20 cm dik/hoog te gieten op de houten vloer.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:32

Nogal rigoureus, maar een stuk vloer weghalen? zodat hij op het beton kan staan?
Kan je mooi met een randje wegwerken normaalgezien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:58

miezelke schreef:
Nogal rigoureus, maar een stuk vloer weghalen? zodat hij op het beton kan staan?

Welk beton?
Hier heeft onze houtenvloeren ook geen beton eronder. Dan heb je ook geen houtenvloer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:59

Tazzey schreef:
Ik heb op mijn houten vloer al ruim 20 jaar een wasmachine staan en ik heb echt nog nooit problemen ondervonden. Als je een goede wasmachine hebt en hij staat goed uitgelijnd dan is er niets aan de hand.

Ik bijna 30 jaar. Niets aan de hand.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:00

miezelke schreef:

Het is geen houten dekvloer. De vloer zelf is van hout.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:00

Brainless schreef:
miezelke schreef:

Welk beton?
Hier heeft onze houtenvloeren ook geen beton eronder. Dan heb je ook geen houtenvloer.

Ah ok, ik dacht dat die misschien op beton lag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:19

Wij hebben hem ook op een houten vloer staan. Wel zijn er pas wat balken vernieuwd en is er isolatie aangebracht. De wasmachine en droger staan op verhogers. De wasmachine heeft 1400 toeren max en als ik er naast sta voel ik hem wel door de vloer, maar verder niet. Er ligt een goede ondervloer en daarop watervaste laminaat. Voel het niet in de muren. Machine is denk ik 15jr oud inmiddels.

Ik zou denk ik kijken of ik iets met isolatie kan doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:03

rien10 schreef:
Tazzey schreef:

Ik bijna 30 jaar. Niets aan de hand.

Dat is niet waar. Wij hebben voor de verbouwing alles links gehad nooit geen problemen na de verbouwing alles naar rechts gedaan en daar is het hout minder stabiel blijkt achteraf. Heeft niks met het machine te maken.