een vraagje voor jullie: ik ben een Belgische student en tussen 30 januari en 9 februari heb ik 'lesvrije week'. Dit is een vakantieperiode net na de examens. Nu zou ik in deze periode graag iets willen bijverdienen. Ik zoek een job die ik vooral dan kan doen, want tijdens het schooljaar heb ik daar geen tijd voor. Nu weet ik niet echt waar te beginnen met zoeken, want meestal zoekt men voor een langere periode een jobstudent. Ik heb al zitten kijken om bijvoorbeeld enkele dagen als hostess op een event te werken, maar ik vind hier niets van terug.
Weten jullie in welke richting ik het best zoek? Of kunnen jullie een bepaalde site/bedrijf aanraden? Ik ben in bezit van een rijbewijs dus ik kan me best vlot verplaatsen.
Uitzendbureau? Ik ben daar destijds wel eens binnengelopen met : "hallo, ik heb de komende 2 weken niks te doen, hebben jullie werk voor mij?". Zijn fysieke, simpele baantjes voor minimumloon meestal, maar er is vrijwel altijd wel wat te doen.
gewoon even bellen naar een interim. In fabrieken voor inpakwerk kan je altijd wel terecht. Vaak zoeken ze ook wel mensen om aan de ingang van een winkel te staan voor reclame te maken oid. Jobs waar je opleiding voor moet doen (bijvoorbeeld kassa in een winkel) gaan ze inderdaad niet doen voor een week...
In NL kan je je aanmelden via bijv eventure om op evenementen te werken. Is heel flexibel aanmelden voor wanneer je wil werken. Wanneer je ff niet kunt, meld je je gewoon niet aan. Veel evenementen zijn int zuiden van NL. Ik weet niet of je je daar ook voor kan aanmelden als je in Belgie woont