Het merk gezocht van leren (inleg)schoenzolen

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Het merk gezocht van leren (inleg)schoenzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-24 11:37

TLDR: ik zoek het merk van de zooltjes op de foto's. Het betreft een groen met beige/witte doos met een Kangoeroe erop. Het zijn rubber-achtige zooltjes met een leren bovenkant, geen gelvulling. Ze waren rond de 20 euro.

Ik draag al 15 jaar sinds 2009 dezelfde inlegzooltjes in mijn kisten, waarop mijn voeten het geweldig doen. Ik kocht ze altijd bij een schoenmaker in Wageningen en ben er oprecht wel eens voor op en neer gegaan sinds ik niet meer daar woon, maar helaas, deze schoenmaker is met pensioen en sinds 2 jaar heb ik daarom allerlei zooltjes uitgeprobeerd, maar ondertussen 200+ euro armer en een dubbele voetblessure rijker (hielspoor aan beide voeten), heb ik nog altijd niets gevonden dat werkt.

Met het opruimen door mijn moeder kwamen daar nog oude kisten tevoorschijn waar nog 2 paartjes van deze zooltjes in zaten, en op hoop van zege dat daarmee de pijn in ieder geval beter te doen was, een paartje in mijn kisten gedaan. Dat was een maand geleden en waar de hielspoor eerder geen verbetering toonde, eerder juist slechter ging, is er een enorme herstel opgegetreden, met vandaag als toppunt dat de hoefsmid geweest is en ik na 45 minuten paard vasthouden, ik daarna na even gezeten hebben opstond, en ik vrijwel pijnloos liep, in plaats van dat de tranen in mijn ogen sprongen van de pijn zoals bij de vorige bekapronde, 6 weken terug.

De zooltjes gaan echter gemiddeld 6 tot 9 maanden mee, en aangezien het ene paar al best een stukje slijts is, houdt het met een jaar voor het mooi met de gevonden zooltjes eigenlijk wel op. En dat is nu al een schrikbeeld. Dus ik ga de hulp vragen aan bokt:

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de zooltjes in kwestie, er heeft nooit een afdruk op de bovenkant gestaan, en op de onderkant staat flexor 7505, maar het zijn zover ik kan vinden geen zooltjes van flexor sport of flexor comfort. Hoewel ze wel licht voorgevormd zijn, hebben ze geen echte verdikkingen onder de hiel of iets dergelijks. De achterkant van de zool is wel wat dikker dan de voorkant, maar dat neemt geleidelijk af. Oorspronkelijk was de bovenkant blank leer qua kleur.

Ze zaten altijd los in een rechthoekige doos, die donkergroen met beige/wit was, en in mijn herinnering stond er een Kangoeroe op. De maten gingen per 2, dus 38/39 of 40/41 en werden dus verkocht bij een ouderwetse schoenmaker, maar waren geen medische zolen.

Wie oh wie herkent de beschrijving en kan mij verder helpen? Ik ben in staat om er voor naar Groningen (300km enkele reis) te rijden als ze daar offline wel verkocht worden, maar online niet te krijgen zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:02

Laatst bijgewerkt door Duhelo op 29-11-24 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:04

Marie111

Re: Het merk gezocht van leren (inleg)schoenzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:14

Ben je al eens bij een podoloog geweest om zooltjes aan te laten meten?

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:21

Ik zou inderdaad ook adviseren om steunzolen aan te laten meten. Kost even wat, maar dan heb je ook wat. En die gaan heus langer dan 6-9 maanden mee - ik heb mijn vorige paar in mijn sportschoenen liggen en mijn huidige paar in mijn dagelijks paar schoenen. Ik merk zo veel verlichting hiermee, loop nooit meer zonder.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-24 20:45

Ik verslijt zolen heel snel, dus hoewel officieel ingemeten steunzolen vast langer meegaan, misschien wel dubbel zo lang, houd ik er alsnog wel rekening mee met snel verslijten.

De grootste reden dat ik deze stap nog niet gezet heb (no pun intended) is omdat ik het slecht verdraag dat mensen aan mijn voeten zitten, daarom ook nog niet bij de fysio geweest met deze klachten. Dit in combinatie met op dit moment al therapie en leefstijlcursus in verband met heftige energieproblemen (die 'verrassend' genoeg niet gunstig beïnvloed wordt door de pijn) betekent dat ik daar op dit moment echt mentaal+energietechnisch geen ruimte voor heb.

Met mijn huidige zooltjes waar ik dus op zoek naar ben, zie ik een enorme vooruitgang, dus ik hoop/verwacht dat het daarmee te genezen zal zijn, maar met mijn gewicht is de verwachte hersteltijd 9-12 maanden. De uiteindelijke voetblessures hebben wel een duidelijke laatste druppel namelijk (rechts van het banketstaaf met mijn voeten in de werpkist zitten totdat de pups een week of 3 waren in februari; links ten gevolge van overbelasting door het ontwijken van rechts uiteindelijk in september).

Die innersoles lijken er inderdaad enorm op. Net als de Plantilla. Mijn zooltjes hadden oorspronkelijk geen gaatjes in het bovenleer, maar dat kan rustig een modelwijziging zijn en zo te zien is er een 'ghost'leverancier (zoals ghostwriter, geen idee hoe dat bij schoenen heet) die aan meerdere merken levert. De Flexor Medical Care zijn zo te zien op de afbeelding te dun bij de hiel, dat is echt een wat ander model en dat dunne bij de hiel gaat niet is mijn ervaring.

Iedereen echt heel erg bedankt met meezoeken en meedenken.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 20:55

Mijn podo zit heel weinig aan mijn voeten, hoor. Je wordt op een plaat gezet die je voeten scant en op basis daarvan wordt er een zooltje aangemeten. Ze zit hoogstens aan mijn enkel om me recht te zetten en ze kijkt ook naar de stand van de heupen waarbij ze soms even op de heup duwt. Kan me niet herinneren dat ze aan mijn voeten heeft gezeten :)

Verder niet bedoeld om je te pushen, overigens. Meer om je gerust te stellen en wellicht de drempel te verlagen :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:02

Ik bedoelde dat je die verkoper even kan mailen met het verzoek of ze die zooltjes voor je kunnen bestellen ik zie dat het niet dezelfde zijn .

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:17

Ik herken ze denk ik wel, ze zijn toch aan de bovenkant eerder crème wit als je ze koopt? Kocht ze ook altijd bij schoenmaker maar ook al poos niet meer gezien. Wel echt mijn all time favorite en ik heb nog 2 paar die ik regelmatig wissel van schoen/laars. Enige wat voor mij vergelijkbaar voelt is als ik de duurdere ariat jodphurs qua leer versleten heb, dan haal ik die zooltjes er uit voor in andere schoenen en dan lijkt het er zeker op qua comfort. En volgens mij kun je ariat zooltjes ook los kopen. Dus dat is misschien een alternatief als de zoektocht niet lukt. Maar voor als ie wel lukt volg ik je topic!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:39

Ik heb even voor je gezocht bij mijn leveranciers, maar ik kan ze helaas nergens uithalen in Nederland voor je, ook niet bij de groothandel voor schoenmakers (podo hier :Y) ). Ik denk als ik het zo zie en de eigenschappen op zoek, dat die van de linkjes van Duhelo het meest in de buurt komen. Je woont volgens mij helaas veel te ver bij mij uit de buurt, anders had je best mogen komen voor zooltjes zonder dat ik aan je voeten hoef te zitten :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:42

Even onderschriftloos.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie