Kindgebonden budget en meer of minder werken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bienotje

Kindgebonden budget en meer of minder werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-24 00:27

Ik heb geen toeslagpartner.

Als ik meer ga werken, wordt kgb budget minder. Als ik minder ga werken vanwege gezondheid gaat deze dan ivm illager inkomen omhoog of blijft dit onveranderd. Iemand die dit weet?

The unicorn made me do it!

MissBambi

Re: Kindgebonden budget en meer of minder werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:38

Als je gegevens invult op werkurenberekenaar dan kun je een vergelijking maken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:45

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:22

Je kgb gaat dan wel omhoog, weet wel dat dat eindig is. Je pensioenopbouw gaat echter omlaag. Ik weet niet wat gezondheidsredenen zijn. Het is wel iets om af te wegen in n je keuze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:32

Bienotje schreef:
Ik heb geen toeslagpartner.

Als ik meer ga werken, wordt kgb budget minder. Als ik minder ga werken vanwege gezondheid gaat deze dan ivm illager inkomen omhoog of blijft dit onveranderd. Iemand die dit weet?

Die gaat waarschijnlijk dan omhoog. Maar ik zou het even uitrekenen inderdaad in die calculator.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:33

Bullebeest schreef:
Je kgb gaat dan wel omhoog, weet wel dat dat eindig is. Je pensioenopbouw gaat echter omlaag. Ik weet niet wat gezondheidsredenen zijn. Het is wel iets om af te wegen in n je keuze.

Is dat echt tot op de euro afhankelijk?
Of gaat het is stappen?

Ik weet dat bijvoorbeeld bij zorgtoeslag het in stappen gaat.
Stel je verdient 1500€ en je krijgt 80€ toeslag.
Je gaat 2 uur minder werken en je komt op 1455€.

Het kan zijn dat het stapje van 80€ is van 1450€ tot 1501 euro is.
Dus behoud je dezelfde toeslag. Terwijl als je bijvoorbeeld naar 1449 gaat je toeslag naar 100€ gaat?

* dit zijn fictieve bedragen

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:55

heb je dit ook al gevraagd bij de HR afdeling van je werk? Wellicht zijn er andere oplossingen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-24 14:14

Was puur even voor beeldvorming. De tip van werkurenberekenaar was een goede tip, die geeft precies weer wat ik wilde weten. Bedankt voor het meedenken!

The unicorn made me do it!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:52

Ik kon meer uren gaan werken (ben alleenstaand met 2 kinderen en werk parttime ) als ik 6 uur per week meer ga werken dan gaan mn verdiensten leuk omhoog, maar als ik dan alles tel zoals kgb en andere toeslagen dan ga ik er op achteruit als ik die 6 uur per week meer werk. En ook heb ik dan geen recht meer op leergeld (zwemles) en dat is best flinke kosten per maand wat er dan bij komt. Dus je moet niet alleen de kgb tellen maar ook de extra dingen waar je nu misschien vergoeding voor krijgt. Ik heb mn chef gevraagd of ik nog 2 jaar op deze uren kan blijven en daarna berekenen we het opnieuw

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie