Groot product bestellen bij Amazon ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Groot product bestellen bij Amazon ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 15:04

In een zoektocht naar een vrijstaande compacte spoelbak vind ik bij amazon de maat en het uiterlijk wat ik zoek tegen een nette prijs,

Maar ik koop normaal in een fysieke winkel en als zij het niet hebben of het is te ver weg wijk ik uit naar een nederlandse of franse webshop.

Ik heb hierdoor geen enkele ervaring met Amazon, hoe de bestellingen werken, is het betrouwbaar, hoe lang duurt het enz.

Het gaat om deze spoelbak

https://www.amazon.nl/Keukenspoelbak-ro ... DDBH23FG5D

Iets dergelijks in deze compacte breedte maat vind ik niet in een fysieke winkel of bij een nederlandse site. Of ik zoek niet goed dat kan natuurlijk ook :')

Kortom help :+

Annash
Blogger

Re: Bestellen bij Amazon ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:05

Amazon is het platform; er zitten veel verschillende verkopers op, dus de ene ervaring is helaas niet de andere.

Ik heb zelf enkel goede ervaringen. Verzenden staat er altijd wel bij vermeld, ligt ook aan waar het vandaan komt. Kortom, even goed kijken + reviews lezen.

Misschien niet helemaal het antwoord waar je naar zocht, maar ik hoop dat het helpt. Succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:06

Ik heb een aantal keer besteld bij Amazon en het kwam netjes binnen. Ik had een klein kastje en een soort kist waar je ook op kan zitten. Maar niet zoiets groots als jij...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 15:07

Ik ken de verzendplaats niet, ik vermoed dat het amerikaans is, edit even opgezocht china moet het vandaan komen mmm

ik meen ergens gelezen te hebben dat ze ook in nederland zitten nu maar dan mogelijk niet hiervoor.

Als iemand een andere vergelijkbare optie vind ook best, max 110 breed. Niet te hoog en niet te diep. Geen onderkast ruimte, rvs spatscherm niet nodig.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-11-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:11

Je kan prima bestellen bij Amazon. Let wel op de verzendkosten die er nog bijkomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:13

Amazon heeft een distributiecentrum in Duitsland, maar deze wasbak lijkt uit China te worden verzonden. De verkoper is in ieder geval Chinees, en als bij de levertijd staat dat het versturen langer dan een paar dagen duurt dan komt het meestal niet uit het Amazon distributiecentrum.
Het lijkt een heel nieuwe verkoper? Dat is niet super betrouwbaar

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:15

Bij verzonden door staat HARBERY waar je op kan klikken. Is een Chinees bedrijf zo te zien. Is niet per se een probleem.
Ik heb ook goede ervaringen met Amazon. Liever via zo'n partij dan rechtstreeks bij een Chinees bedrijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 15:15

Ik had china inmiddels ook al uitgevist en 1 op voorraad. -O- Ik ben echt volledig onbekend met kopen bij een webshop over de grens. Geen temu shein ali wish of wat ook voor me :')

Vandaar ook het topic.

8nnemiek

Re: Groot product bestellen bij Amazon ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:23

Amazon geeft helemaal niks aan garantie heb ik gemerkt, bij een gebrek zeggen ze gewoon dat je het naar China terug moet sturen := Laatst nog meegemaakt met een camera-onderdeel, en dat was gewoon een goed en bekend merk. Dus zelf koop ik geen dure spullen meer via Amazon. Het enige voordeel boven rechtstreeks uit China bestellen is dat je bij Amazon wel nog binnen 30 dagen gratis kan retourneren, in ieder geval bij spullen die vanuit Amazon verzonden zijn.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:23

Amazon is wel echt van een ander kaliber dan Temu, Shein, Aliexpress etc. Daar moet je echt niet bestellen, al is het alleen voor ethische redenen :n

Ik heb vaker bij Amazon besteld, en ook grotere dingen (loopband). Het is altijd goed gegaan!

Ik heb nu niet de details bij de hand, maar Amazon heeft ook een bescherming als je bij externe verkopers koopt. Dus niet direct bij Amazon. Zij willen natuurlijk ook alle goede verkopers op hun platform ter bescherming van hun naam :)

Check wel altijd even de verkoper en de reviews van de verkoper.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:28

Desireeeee schreef:
Ik heb nu niet de details bij de hand, maar Amazon heeft ook een bescherming als je bij externe verkopers koopt. Dus niet direct bij Amazon. Zij willen natuurlijk ook alle goede verkopers op hun platform ter bescherming van hun naam :)

Dit klopt, ik ben vorig jaar in een niet-betrouwbare verkoper op Amazon getrapt en had een kersttrui besteld. Nooit een trui gezien, maar had toen bleek dat hij niet meer ging komen wel binnen een paar keer klikken mn geld terug :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:33

Bij mij is er via Amazon wel eens iets uit china gekomen (wel iets kleins). Stond bij dat het meerdere weken ging duren, maar was er toch na een weekje.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:34

Ik ben niet zo'n fan van Amazon, koop liever lokaal. Maar ik zocht een heel specifiek vloerkleed wat ik nergens kon vinden behalve daar dus toch de gok genomen en besteld. Flink groot pakket (kleed van 3x4m) maar kwam netjes binnen idd uit Duitsland dus wel goede ervaring mee!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:38

Wel ruime bezorgtijden. Hier meestal tussen 14 en 20u.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:47

Ik bestel erg vaak bij amazon, het liefst ook met levering dóór amazon zodat het allemaal in 1 paket komt. In de lopende maand komt iedere keer weet iets in mijn winkelwagentje en als ik dringend iets nodig ben wordt alles besteld. Nooit problemen gehad en ook niet met grotere dingen. Grootste paket wat ik geleverd heb gekregen was 160cm bij 80, een kastje wat al in elkaar was gezet. Ook die spulletjes die dan toch ergens anders vandaan komen zijn er toch binnen de afgesproken levertijd. Met producten uif china kan het wel zijn dat de qualiteit wat na laat en ook retourneren is lastiger te communiceren maar niet onmogelijk omdat amazon er ook tussen staat

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:51

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:04

bestel vaak via amazon.nl of de, ook grotere dingen. Gaat super.

Ze hebben magazijn in nl en in Duitsland, veel Chinese handelaren sturen daar wat voorraad heen, dus dat het Chinese verkoper betreft wil niet zeggen dat het 4wk duurt eer het hier is, kan zijn dat het al in Europa is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:16

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:16