Ravioli bakken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandymonica

Ravioli bakken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 13:03

Even een kookvraag... want ik heb nou voor vanavond een grappig recept gevonden om verse ravioli eens heel anders klaar te maken, maar ik begin inmiddels te twijfelen....

Het idee is om de verse ravioli te paneren met losgeklopt ei en een kruiden/knappermixje (panko) en ze dan op een bakplaat in de oven te doen. Het zou knapperige ravioli opleveren. Dipsausje en goede salade erbij en we eten weer eens iets anders op een saaie druilerige woensdag +:)+

Maar inmiddels denk ik.... als ik wel eens pasta in een ovenschotel mik en er steekt een pastaatje boven de saus uit, dan wordt dat keihard en niet te eten. Dan heb ik het wel over gedroogde pasta en hier gebruik je verse, maar ik ben geloof ik toch een beetje huiverig. En zit er niet op te wachten dat de maaltijd mislukt, want er zijn ook weer andere plannen voor vanavond.

Nou kan ik natuurlijk gewoon voor "op safe" gaan en er toch weer een sausje overheen gooien. Maar er is vast wel iemand op Bokt die dit ooit al eens geprobeerd heeft. En me dus kan vertellen of dit project kans van slagen heeft O:)

Foaly

Re: Ravioli bakken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:27

Kun je het recept alvast uittesten met één enkele raviolo? En dan kijken wat er gebeurt? Als het dan niets is, heb je nu nog tijd om van plan te veranderen :D

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 14:04

Zat ik ook al aan te denken.... is dus niet zo'n gek idee ;-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:29

Moet je de ravioli voorgaren (voorkoken) zodat de oven enkel het knapperige korstje maakt, of is de ganse gaartijd in de oven?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:37

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 14:47

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:50

_O-

Laat vooral weten of het lukt, dan weet ik of ie op mijn 'nog te maken' lijst kan blijven staan of niet :D

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:55

Duhelo schreef:
Moet je de ravioli voorgaren (voorkoken) zodat de oven enkel het knapperige korstje maakt, of is de ganse gaartijd in de oven?

Het recept zegt van niet.

Ik ben benieuwd of dit een lekker recept is. Hij staat ook op mijn lijstje om te maken, maar ik wacht het even af haha.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:55

Foaly schreef:
_O-

Laat vooral weten of het lukt, dan weet ik of ie op mijn 'nog te maken' lijst kan blijven staan of niet :D

Ik heb dit een keer gemaakt, echt niet weg te krijgen. Manlief is echt een grote liefhebber van de Italiaanse keuken die heeft zachtjes in een hoekje zitten huilen. :')
Maar serieus, het is echt ontzettend smerig. Heel zonde van de heerlijke ravioli.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 15:30

:= Dat klinkt wel ernstig... -O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:00

Het is gewoon slappe mush is een krokant jasje. Dit was voor mij de eyeopener dat krokante jasjes niet voor alles lekker zijn. :D

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 16:19

Woehoe, nou ik heb nu toch maar 1 exemplaar zonder knapperkorstje (om er nou ook nog een heel ei aan op te offeren....) in de oven gemikt. En eerlijk gezegd... NOMNOM! Heel verrassend! Is ook maar weer een mening natuurlijk, maar ik ga de gok vanavond toch wagen :9

Ik laat ook nog weten hoe het volledige gerecht in de smaak valt, want ik ga het dus als hoofdmaaltijd serveren. Op die druilerige woensdag doen we niet aan voorafjes... Wordt een beetje alsof we chips als avondeten gaan eten _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:24

Ben benieuwd, als het bevalt gaat 'ie hier ook op het receptenlijstje

En die krokante stukjes die boven de lasagne uitkomen zijn juist het lekkerst! :D

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 19:50

Voor wie van krokant houdt: best geslaagd recept.

Als hoofdmaaltijd iets too much wellicht, maar als voorafje, borrelhap of onderdeel van een buffet zeker aan te raden wat mij betreft!

Een deel heb ik met het in het eerder genoemde recept beschreven knapperkorstje gemaakt. De hoeveelheid was (ondanks verdubbelen) niet genoeg, dus wat over was gewoon met olie, panko en geraspte kaas erover in de oven geschoven. Die waren ook prima, maar iets minder spectaculair.

Naast een pittig dipsausje ook gewoon zure room met verse koriander als dip erbij.

Zowel groot als klein vond het verrassend en smakelijk +:)+