Welke (draadloze) stofzuiger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Welke (draadloze) stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 19:14

Ik heb jullie hulp nodig :') .

Black friday is al snel en ik zie veel aanbiedingen voorbij komen voor stofzuigers. Nu ben ik ook opzoek naar een stofzuiger, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Laatst had ik een goedkope draadloze stofzuiger gekocht, maar die werkt voor ons niet in een huishouden met 2 honden en een zweed. De honden verliezen ontzettend veel haar op dit moment en ik ben er echt klaar mee _O- .

Dus ik ben opzoek gegaan naar verschillende draadloze stofzuigers (voor het gemak vind ik dit fijner dan eentje met draad).

Ik heb recenies gelezen van zowat alle dysons, mieles enz enz. Maar ik kom er maar niet uit want het is zo wisselend.

Dus mijn vraag is welke draadloze stofzuiger werkt goed met veel (honden)haar en wat kruimels-troep van de houtopslag?

Suzanne F.

Re: Welke (draadloze) stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:25

Ik moet zeggen dat alle draadloze stofzuigers minder zuigkracht hebben dan met snoer. Ik denk dat je daar niks aan doet. Ik heb zelf een Dyson en die is voor mij prima, maar meer dan stof en mensenharen en wat kruimels heb ik niet. Als ik een hond zou hebben dan zou ik er niet genoeg aan hebben denk ik.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:27

Ik heb de Numatic Hetty Quick. Gebruik hem elke dag. Heel fijn! Alleen hoe groot is je huis?

Ons huis is 160 m2 en moet wel snel zuigen om het op 1 accu te doen. Echt grondig zuigen (plinten, hoeken plafond ivm eventueel spinnenwebben) doe ik toch met de stofzuiger met snoer.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 19:28

MightyJoe schreef:
Ik heb de Numatic Hetty Quick. Gebruik hem elke dag. Heel fijn! Alleen hoe groot is je huis?

Ons huis is 160 m2 en moet wel snel zuigen om het op 1 accu te doen. Echt grondig zuigen (plinten, hoeken plafond ivm eventueel spinnenwebben) doe ik toch met de stofzuiger met snoer.

typ 80m2 voor de gehele benedenverdieping. Voor boven heb ik hem niet nodig, de draadloze die ik laatst kocht mocht ik houden en kreeg het geld terug dus die mag daar de dienst doen!

Suzanne F. schreef:
Ik moet zeggen dat alle draadloze stofzuigers minder zuigkracht hebben dan met snoer. Ik denk dat je daar niks aan doet. Ik heb zelf een Dyson en die is voor mij prima, maar meer dan stof en mensenharen en wat kruimels heb ik niet. Als ik een hond zou hebben dan zou ik er niet genoeg aan hebben denk ik.

Dat lees ik dus ook heel veel, maar ik lees ook dat bv de miele cats and dogs of de dyson v15 juist prima werken. Maar het is zo lastig :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:31

Ik heb een draadloze Shark en dat is echt een fantastische stofzuiger.
Wij hebben 2 katten en deze versie is speciaal voor huisdieren en zorgt ervoor dat haar niet vast kan komen te zitten in de borstels.

Grote voordeel is ook dat er een aan en uit knop op zit en je dus niet de knop de hele tijd ingedrukt hoeft te houden. Er zitten 3 zuigsterktes bij en 2 opties; 1 voor gladde vloer en 1 voor vloerbedekking.
Ik vind hem beter en fijner dan mijn Miele C3 met snoer.

Dit is de vernieuwde versie:
https://sharkclean.co.uk/product/shark- ... idIZ400UKT

En deze heb ik:
https://www.amazon.nl/Shark-IZ300EUT-st ... r=8-4&th=1

Op de gladde vloerstand zuig je 80 m2 met 1 accu no problemo en wrs ook nog wel 2x.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:51

Wij zijn heel tevreden over onze bosch 8 serie. Waar we ook heel specifiek naar gekeken hebben is of je t knopje in gedrukt moest houden of dat t gewoon 1 x drukken = aan was.
Wilde niet t hele huis moeten zuigen en dan kramp in m'n vinger hebben van t vasthouden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:38

Wij hebben ook een Bosch Unlimited 8. Met extra accu en snellader. Tegen de tijd dat 1 accu leeg is, is de andere alweer opgeladen. Gaat echt best wel snel. Dus je kunt gewoon alsmaar door zuigen. De accu is ook geschikt voor andere Bosch apparatuur.

Wij hebben ook een hond. Ben persoonlijk erg tevreden over het resultaat, maar ben ook wel niet de meest kritische persoon. We hebben hem nu ruim een jaar een geen klachten.

Hij moet wel vaak geleegd worden als mijn hond veel in de rui is, maar dat heb je met alle steelstofzuigers denk ik. De reservoirs zijn nou eenmaal niet super groot.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:42

Hier een rowenta flex nogwattes. Op zich een redelijk ding maar ik zou dit niet nog een keer kopen. De booster functie werkt soms maar 5 minuten en dan is de accu leeg (al vanaf het begin), het oplaad station begon net na de garantie periode toch wat minder te functioneren (soms wel en soms niet zonder dat wij iets anders doen), de bank opzetstuk was na 1 keer gebruik al stuk en de algemene borstel opzetstuk kan niet zo goed tegen dieren haren (deze hebben we volledig uit elkaar moeten schroeven doordat deze vast liep op niet bereikbare plekken). Op dit moment gebruiken we eigenlijk onze robotstofzuiger vaker want die functioneert eigenlijk beter en is een stuk goedkoper in aanschaf.

Persoonlijk zou ik deze dus overslaan :j

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:42

Wij hebben honden en langharige katten en ik ben echt heel gelukkig met mijn Dyson 15. Wel is het goed om dan ook de zuigmond voor haren te hebben, anders denk ik dat het toch afdoet aan het gemak.

Ik zuig dagelijks en heb nog nooit gehad dat de accu leeg was, terwijl ik toch best grondig zuig. Met een eerder model van Dyson had ik dat wel.

Verder heel makkelijk in gebruik. Enige nadeel is dat vervangende onderdelen vrij duur zijn als je het origineel wilt. Maar goed, Dyson kon er ook niks aan doen dat onze hond een losliggende zuigmond aanzag voor kauwstaaf…

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:07

Wij hebben een langharige altijd verharende hond en een dyson v15. Gaat eigenlijk prima! Ik gebruik wel vaak de turbo stand, dat is 8 min en dan sjees ik de benedenverdieping door. Gewone stand is 40 min. Ik heb wel een extra filter erbij gekocht van een nepmerk want het scheelt heel erg of het filter schoon is. Dan gebruik ik die neppe terwijl de andere droogt na het schoonmaken. Ik vind het vooral fijn omdat ik hem snel kan pakken. En andere stofzuiger neemt veel ruimte in beslag. Een gewone hebben we nog wel voor boven en voor de schoonmaakster die dat fijner vindt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:59

Dyson V15, heeft dezelfde of zelfs meer zuigkracht als de Miele black pearl met zak/draad die we hier ook hebben.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:00

Hier de Numatic Hetty Quick. Wil nooit meer anders.