"Instap"schoenen (voor de winter)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

"Instap"schoenen (voor de winter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 17:07

Hallo!

De zomer is weer voorbij, inmiddels ben ik onderweg om mijn sneakers weer opnieuw te gebruiken als instappers. Deze zijn niet waterdicht, wat niet altijd handig is als je met de hond naar buiten gaat. Die hebben dan weer even tijd nodig om te drogen :Y)

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar schoenen zonder veters (om makkelijk om te stappen), waterdicht zijn en als het even kan een beetje gevoerd. Nu zat ik al even naar jodphurs en stalschoenen te kijken, maar ik zit dusdanig lang niet meer echt in de paardenwereld dat ik niet zo goed weet waar ik het zou moeten zoeken.

Ik heb gevoerde laarzen, maar ben echt ook echt op zoek naar een beetje fijne schoenen.

Wat zouden jullie aanraders zijn? Budget even achterwege gelaten, ben vooral op zoek naar jullie tips. :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:18

Als je een ruim budget hebt. Blundstones

Muronia

Re: "Instap"schoenen (voor de winter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:24

Ik lees graag even mee, zoiets zoek ik ook. Door mijn rugklachten zijn veters/ritsen een crime. Ik was al aan het kijken bij sketchers maar die stepp in boots vind ik eigenlijk niet zo mooi.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:46

Voor langere stukken vind ik ze niet lekker lopen, maar voor een kort rondje met de hond of buiten wat klusje doen zijn ze ideaal: gevoerde crocs. Geheel waterdicht en door de voering blijven je voeten warm. Ik heb deze, maar dan zonder gaten in de bovenkant: https://www.crocs.nl/p/classic-blitzen-clog/210846.html
De mijne kon ik zo snel niet vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:53

Ik loop de hele winter rond huis, op stal en als ik met de hond ga lopen hier op:
https://www.welkoop.nl/gevavi-gs90-werk ... s3_1301659

Zitten heerlijk!
Er is een serie geweest met slechte zolen, denk dat de recensies daarom matig zijn. Ik had ook een slecht paar, maar heb toen keurig nieuw gekregen. 1e paar is ruim 2 jaar mee gegaan, toen een paar na een winter dus de zolen er onder vandaan terwijl de bovenkant als nieuw was, en mijn huidige paar gaat nu zijn 2e winter in.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:55

Ariat heeft allerlei modellen, ik gebruik de stalschoenen om te rijden en rond te lopen. Als ik even kort iets moet, snel hond uitlaten, paarden voeren, prop ik de veters gewoon bij de zijkant in.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:58

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 18:20

Blundstones zien er goed uit, ze zien eruit alsof ze ook wel even mee gaan. :D

Die Crocs zien er wel heel comfortabel uit, en warm (helemaal voor de winter in huis). De voering lijkt wel laag te zitten, klopt dat? Ik heb een tuin met gras was in de herfst en winter niet gemaaid wordt, beetje bang dat het natte gras mogelijk te hoog wordt hiervoor.

Die laarzen komen me heel bekend voor, wel makkelijk. :D heb zelf wel lekkere gevoerde laarzen, maar loopt niet altijd even lekker, vandaar juist ook op zoek naar schoenen om in te stappen (en waterdicht).

Ik ga ook eens kijken naar de Ariat, thanks!
De waterdichte klompen zien er ook wel prettig uit.

Allen bedankt voor de tips! Geeft al iets meer duidelijkheid van de mogelijkheden en wat jullie fijn vinden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:25

Redbacks. Of blundstones. Zelfde idee.
Ik wil geen leren schoenen meer, anders had ik de rest van mijn leven Redbacks. Zo heerlijke schoenen. En kunnen echt 'mishandeld' en blijven dan relatief nog goed. Bv Ariat zit ook goed maar redt het gewoon veel korter.

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:48

Rouchette enkellaars! Zijn gevoerd, lopen heerlijk, makkelijk aan te doen, warm en waterdicht. Echt een aanrader.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:15

Ik ben ook wel toe aan nieuwe jodphurs (gewone tuinklompen heb ik wel, maar met opspattend water en nat gras vind ik die niet fijn), dus ik lees graag mee voor tips!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:18

Ik heb gewoon van die rubberen jodphurs van welkoop als instappers. Zijn waterdicht maar als het koud is en ik ben langer buiten trek ik mn gevoerde laarzen van decathlon aan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:24

Ariat idd!

Het heb ik halve laarzen, de fatbaby’s.
Ik wandel daar mee, rij daarmee, loop daar mee de stallen te doen en heb zelfs een mooi proper paard op uitstapjes mee te doen en een gevoerd paar voor als het heel koud is.
Je stapt er zo in en bent er zo weet uit!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:34

tengeltje11 schreef:
Ariat idd!

Het heb ik halve laarzen, de fatbaby’s.
Ik wandel daar mee, rij daarmee, loop daar mee de stallen te doen en heb zelfs een mooi proper paard op uitstapjes mee te doen en een gevoerd paar voor als het heel koud is.
Je stapt er zo in en bent er zo weet uit!

Na 3 keer lezen snapte ik pas wat je paard ermee te maken had :') .

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 00:33

Hahaha, oeps, een paar en geen paard natuurlijk

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 01:55

Ik loop zelf graag op m'n Sendra's. Kost wat maar kwalitatief echt top en zullen lang (jaren) mee gaan als je er goed mee om gaat, wat het wel weer goed maakt. Compleet leer van binnen en buiten (incl de zool), dus goed water dicht (nubuck daar gelaten). En de meeste modellen zijn ritsloos gezien het cowbow boots zijn (maar toch met een wat smaller en korter neusje dan de meeste, onder de broek gewoon hele nette schoenen). Zijn in verschillende hoogtes te krijgen.

Leren zool kan wel glad zijn als je het niet gewend bent. Ik loop er zelf ook gewoon over ijs mee, maar als je snel wegglijd kun je een schoenmaker vragen voor een rubber zooltje. Ik zou zelf echter niet anders meer willen. Nu ik het gewend ben neem ik een lederen zool over rubber of plastic, al helemaal van die dikkere zachte zoals in sneakers (klinkt wellicht raar maar dat was comfy, tot ik me realiseerde dat dat niet comfy was). Helaas is het tegenwoordig best zeldzaam op dames schoenen :') .

Zijn ook niet heel dik, maar ik draag in de winter gewoon 2 paar sokken en dat werkt prima := . In de zomer kunnen ze met een dun sokje ook prima dus draag ze het hele jaar door. En leer vergt onderhoud, zeker als ze erg nat worden van regen of sneeuw. Bij slecht weer ook beter 2 paar om af te wisselen zodat ze goed kunnen drogen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:21

Afbeelding
Ik heb net weer deze gekocht. Mijn eerste paar is ingepikt door mijn zoon.
Ik loop er mee door de bagger, werk ermee met m'n pony's, en sta erop les te geven.
Niet helemaal instappers, maar geen veterschoen. Fijne schoen en heel betaalbaar

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:22

Wel met veters maar ik stap er altijd in zonder te strikken, Timberland laarzen, de 6 inch boots. :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:56

Ik heb deze om de honden uit te laten. De veters zijn elastiek en met gore-tex aan de binnenkant zijn ze ook waterdicht. Ik heb ze eigenlijk alleen uitgekozen op de elastiek veters dus de gore-tex was bonus, maar ik zou niet anders meer willen!

https://nl.ecco.com/nl-NL/product/56433 ... XOSTRIDE-W