Droogkap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Droogkap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 12:47

Mijn oma zat vroeger altijd na het douchen met krulspelden in onder een droogkap. Die blies zichzelf op en die had je als een soort capuchon op je hoofd. Ging gewoon met een stekker in het stopcontact en je had meerdere standen. Ik praat echt over 35 jaar geleden ofzo.
Ik zag laatst ineens op TikTok weer zoiets voorbijkomen. Gebruikt iemand dat hier? En hoe bevalt het? Want van föhnen krijg ik echt een ontploft kapsel met pluis en mijn haar lijkt slapper. Aan de lucht drogen duurt lang en zeker als je krullers indraait wordt het nooit droog.
Die droogkappen van nu zeggen geen pluis te geven door ionische dingen/werking. Iemand ervaring mee? En welke dan? Moet ik mijn oma gaan nadoen of toch niet?

Tazzey

Re: Droogkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 12:51

Oh ja, mijn oma had ook zo'n ding inderdaad. En een lawaai dat dat ding maakte, alsof er een Boeing 747 naast je aan het opstijgen was. :D
Ik wist niet dat ze nog bestonden. Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen, ik föhn het liever. Zolang ik de juiste föhn en de juiste producten in mijn haar gebruik dan is het niet ontploft. Als ik geen producten erin doe én een goedkope föhn gebruik dan heb ik een ontplofte mol op mijn hoofd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:06

Afbeelding
Carmen HD600 - Droogkap - 600 watt - 2 warmtestanden -Luxe opbergtas - ION technologie

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:23

Amazon heeft ook de kappen, en die kunnen op de eigen fohn gezet worden. Kosten nog geen tientje.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:40

Ik heb dr toevallig van de week 1 van marketplace gehaald voor niets. Ideaal voor mijn dochters met lang haar, scheelt een lamme arm van t fohnen. Ding maakt weinig geluid, zeker in vergelijking met die van mijn oma vroeger.

Tis een babyliss, vrij modern geloof ik.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:58

Suzanne F. schreef:
Mijn oma zat vroeger altijd na het douchen met krulspelden in onder een droogkap. Die blies zichzelf op en die had je als een soort capuchon op je hoofd. Ging gewoon met een stekker in het stopcontact en je had meerdere standen. Ik praat echt over 35 jaar geleden ofzo.
Ik zag laatst ineens op TikTok weer zoiets voorbijkomen. Gebruikt iemand dat hier? En hoe bevalt het? Want van föhnen krijg ik echt een ontploft kapsel met pluis en mijn haar lijkt slapper. Aan de lucht drogen duurt lang en zeker als je krullers indraait wordt het nooit droog.
Die droogkappen van nu zeggen geen pluis te geven door ionische dingen/werking. Iemand ervaring mee? En welke dan? Moet ik mijn oma gaan nadoen of toch niet?

Klinkt tamelijk freaky :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:56

Briljant, ik was het vergeten dat dat bestond, bij de kapper had je die ook, dat iemand met zijn hoofd in zijn een bolle grijze lampenkap zat, haha. Verder heb je niks aan mij want mijn dunne haar droogt aan de lucht en eens per jaar fohn ik het. :') Maar k moest het even kwijt, memory unlockttt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:28

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:08

Is dit topic ook nog ergens goed voor. Ik was dit ook vergeten. Maarrr ik wil m ook hoor. Heerlijk van die grote zelfklevende krullers in je haar en lekker op de bank met dat ding op je hoofd. :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:11