specificeren van schade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ray_Ninja

specificeren van schade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:21

Hallo,

Wij hebben een rekening ontvangen na het huren van tafels. Hierop staat verhuukosten plus een bedrag wat in rekening is gebracht ivm schade.

Is een bedrijf verplicht om dit toe te lichten/te bewijzen met foto's?

Ik heb de tafels zelf in en uitgeladen waarbij ik geen schade heb geconstateerd.

Weet iemand wat hier de rechten en plichten van zijn?

Bullebeest

Re: specificeren van schade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:56

Navraag doen lijkt mij het handigst. Zeker omdat het voor jou de schade onbekend is

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:50

Wie eist bewijst, dus ik vind het volledig logisch waarvoor dan betaalt moet worden.

Ray_Ninja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 13:08

Ja dat zegt mijn gevoel ook. Alleen ben ik benieuwd wat de rechten en plichten hierin zijn. Uiteraard is er al contact geweest maar verhuurperiode was in de zomer. Bewijs is er niet en/of tafels zijn opnieuw verhuurd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:29

En daar is nu pas de factuur voor gekomen? Is bij het inleveren van de tafels getekend voor ontvangst en/of melding gemaakt van iets? De verhuurder kan inderdaad niet 'zomaar' schade in rekening brengen, dus zal hier iets aan moeten onderbouwen. Gelet op de termijn (als er idd nu pas een factuur is gestuurd) mocht jij er ook op vertrouwen dat alles in orde was bij inlevering van de tafels. Ik zou gewoon even contact opnemen met de verhuurder en aangeven dat jij niet beter weet dan dat de tafels onbeschadigd waren ten tijde van het inleveren en vragen waar de gestelde schade op ziet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:26

Ik zou aan de verhuurder vragen: als jij nou op vakantie ergens een auto huurt en je krijgt na 6 maanden een rekening omdat die auto blikschade had, zou jij dan betalen? Nee toch? Waarom is dat voor tafels dan anders?

Als er schade is bij terugnemen van uitgeleend materiaal, moet dat gewoon direct gemeld worden.
Net zoals je als huurder beter ook direct kunt melden: hé die tafel wiebelt/poot zit los, tafelblad is beschadigd etc bij ontvangst, zodat dat ook direct gecontroleerd en genoteerd kan worden. Omdat je er anders zelf voor opdraait, met een beetje pech.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:35

Heb je een contract getekend en zo ja wat staat daar in? Of hier anderszins afspraken over gemaakt?
Ik huur (en mijn vriend doet verhuur) met enige regelmaat dingen/ruimtes. Daar is altijd een eindinspectie en daarna krijg je ook borg etc. terug. Maar dat gebeurt altijd binnen een week/twee weken, en wanneer er iets stuk is gegaan, gaat er ook een gespecificeerde rekening mét bewijs naar huurders.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:30

Ik zou daar sowieso niet mee akkoord gaan.
Er moet op zijn minst een specificatie van zijn.
Zonder iets van foto’s zou ik zeker geen schade bedrag betalen als ik zelf nergens van weet.

Stel je hebt inderdaad zelf iets geconstateerd is het wat anders.