Upgraden naar IPhone 16 pro?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Upgraden naar IPhone 16 pro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 00:49

Ik heb het ook in het alle topic gevraagd maar die lijkt mij niet echt actief meer.

Ik denk er over na om te upgraden van de iPhone 13 naar de IPhone 16 pro.

Maar ik lees ook wel wat ontevreden reacties op internet, nu zijn dat vaak mensen die dan van de 15 naar 16 gaan en weinig verschil merken.
Dat lijkt mij logisch omdat het dan maar een minimale upgrade is.

Zijn er hier mensen met de iPhone 16 pro? En hoe bevalt het?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:53

Ik ben van een 11 Pro naar een 16 Pro gegaan en ik ben dik tevreden! Was echt een serieuze upgrade. :j
En ook wel hoog tijd volgens de medewerker die me in de winkel hielp. :+

Tazzey

Re: Upgraden naar IPhone 16 pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:57

Ik heb hem sinds de dag van de release. Prima toestel qua bellen en internet, zoals je van Apple kunt verwachten. De camera’s zijn echt aardappel kwaliteit maar dat is bij iedere telefoon wel het geval. Leuk voor een snel kiekje maar meer ook niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 01:14

Puera schreef:
Ik ben van een 11 Pro naar een 16 Pro gegaan en ik ben dik tevreden! Was echt een serieuze upgrade. :j
En ook wel hoog tijd volgens de medewerker die me in de winkel hielp. :+

Ja van de 11 is het een hele goede mooie upgrade.
Fijn dat hij goed bevalt.

Tazzey schreef:
Ik heb hem sinds de dag van de release. Prima toestel qua bellen en internet, zoals je van Apple kunt verwachten. De camera’s zijn echt aardappel kwaliteit maar dat is bij iedere telefoon wel het geval. Leuk voor een snel kiekje maar meer ook niet.

Ik vind de camera kwaliteit van mijn 13 oké. Zeker geen aardappel kwaliteit maar gewoon oké.
De Samsung van mijn broer maakt wel mooiere foto’s.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 01:47

De kwaliteit van mijn iPhone 16 Pro foto’s zijn aanzienlijk minder dan die gemaakt met de 15 Pro van mijn man.
Ik gebruik de iPhone om snel een idee vast te leggen of een snel kiekje. Voor een mooie foto pak ik een spiegelreflex of analoge midden formaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:30

Wij wachten nog even op de nieuwe iphone SE die in het voorjaar uit komt.

Het verbaast me wel dat de foto’s van de 16 niet zo goed zouden zijn. Camera’s van eerdere modellen zijn juist érg goed. Als professioneel foto/videograaf gebruik ik mijn iphone 12 mini zelfs regelmatig voor werk in plaats van mijn dure systeemcamera. En de nieuwe modellen hebben zelfs log videoprofielen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:41

Google er dan maar op als je het niet van mij wil aannemen. ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:42

Ik zeg niet dat ik het niet geloof. Ik zeg dat het me verbaast omdat andere modellen wel zo’n goede camera hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:47

Ik ben nooit echt onder de indruk geweest van de camera’s van telefoontoestellen voor foto’s. Hoe de video kwaliteit is durf ik niet te zeggen, ik was fotograaf en geen videograaf.

Het viel mij op dat de foto’s echt niet goed waren en ging vergelijken met de 15 van mijn man en die waren toch echt wel beter. Toen ging ik even zoeken op internet en zag dat dat dus meer mensen was opgevallen.
Nu is het voor mij geen probleem want ik gebruik de camera’s bijna nooit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 09:16

Nou ik maak alleen kiekjes en ben geen fotograaf. Dus vind dit toch een waardeloze discussie

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:17

Vraag dan niet om advies. Dan krijg je dat en dan is het een waardeloze discussie. :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:18

Née. Ik heb al aangegeven hoe ik denk over de camera kwaliteit.

Je wilt gewoon graag je gelijk halen.
Dit voegt niks toe.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:40

Ik heb sinds 1,5 week de 16 Pro, ik kwam van een 11 Pro. Upgraden was sowieso nodig, want mijn 11 Pro had meerdere mankementen. Kon er bijvoorbeeld ook niet goed meer mee bellen.

Eerlijk? Over het algemeen is vrij veel hetzelfde. Met sommige dingen merk je dat hij net wat soepeler runt, bijvoorbeeld switchen tussen apps. Een voordeel is bijvoorbeeld wel dat ik nu 5G heb, dat ondersteunde mijn 11 niet. Plus de batterij gaat weer lekker lang mee, elke dag opladen is niet eens nodig, terwijl ik eerder mijn 11 zeker 2x per dag moest opladen.

Ik ben er zeker blij mee, maar vooral omdat mijn oude mobiel dus echt aan vervanging toe was. Als ik bijv. een iPhone 14 of 15 zou hebben, dan zou ik de switch niet maken.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:50

Westhof schreef:
Ik heb sinds 1,5 week de 16 Pro, ik kwam van een 11 Pro. Upgraden was sowieso nodig, want mijn 11 Pro had meerdere mankementen. Kon er bijvoorbeeld ook niet goed meer mee bellen.

Eerlijk? Over het algemeen is vrij veel hetzelfde. Met sommige dingen merk je dat hij net wat soepeler runt, bijvoorbeeld switchen tussen apps. Een voordeel is bijvoorbeeld wel dat ik nu 5G heb, dat ondersteunde mijn 11 niet. Plus de batterij gaat weer lekker lang mee, elke dag opladen is niet eens nodig, terwijl ik eerder mijn 11 zeker 2x per dag moest opladen.

Ik ben er zeker blij mee, maar vooral omdat mijn oude mobiel dus echt aan vervanging toe was. Als ik bijv. een iPhone 14 of 15 zou hebben, dan zou ik de switch niet maken.

Ik heb nu ook nog de gewone 11. Dat bellen is bij mij ook een uitdaging, idem voor FaceTime. Voorheen gaf ik altijd gebrekkig WiFi de schuld, maar zo te lezen is het gewoon mijn telefoon :D

Ik twijfel ook of ik de 16 pro wil of de gewone 16.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 11:26

Ja vanaf de 11 is het zeker de moeite waard lijkt mij.
Ik heb dus de 13.
Hier is het de batterij en de opslagruimte die mij nekt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:34

8nnemiek schreef:
Wij wachten nog even op de nieuwe iphone SE die in het voorjaar uit komt.

Het verbaast me wel dat de foto’s van de 16 niet zo goed zouden zijn. Camera’s van eerdere modellen zijn juist érg goed. Als professioneel foto/videograaf gebruik ik mijn iphone 12 mini zelfs regelmatig voor werk in plaats van mijn dure systeemcamera. En de nieuwe modellen hebben zelfs log videoprofielen.

Dat is goede info! Ik heb nu de 12, maar ik vind iPhones zo duur -O-
Moest eigenlijk nog een jaar wachten van mezelf.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:55

Vanuit de kenners zit er weinig verschil tussen de 15 en de 16, het verschil zit hem met name in de dingen die (nog) toegelaten zijn in de EU en dus niet bruikbaar zijn.
Je zou dus ook de 15 kunnen overwegen, die is toch een stukje goedkoper.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 12:00

ingvdh schreef:
Vanuit de kenners zit er weinig verschil tussen de 15 en de 16, het verschil zit hem met name in de dingen die (nog) toegelaten zijn in de EU en dus niet bruikbaar zijn.
Je zou dus ook de 15 kunnen overwegen, die is toch een stukje goedkoper.

Nee als ik een nieuwe neem dan ga ik voor de 16 of ik wacht tot de volgende release.