Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Puera schreef:Ik ben van een 11 Pro naar een 16 Pro gegaan en ik ben dik tevreden! Was echt een serieuze upgrade.
En ook wel hoog tijd volgens de medewerker die me in de winkel hielp.
Tazzey schreef:Ik heb hem sinds de dag van de release. Prima toestel qua bellen en internet, zoals je van Apple kunt verwachten. De camera’s zijn echt aardappel kwaliteit maar dat is bij iedere telefoon wel het geval. Leuk voor een snel kiekje maar meer ook niet.
Westhof schreef:Ik heb sinds 1,5 week de 16 Pro, ik kwam van een 11 Pro. Upgraden was sowieso nodig, want mijn 11 Pro had meerdere mankementen. Kon er bijvoorbeeld ook niet goed meer mee bellen.
Eerlijk? Over het algemeen is vrij veel hetzelfde. Met sommige dingen merk je dat hij net wat soepeler runt, bijvoorbeeld switchen tussen apps. Een voordeel is bijvoorbeeld wel dat ik nu 5G heb, dat ondersteunde mijn 11 niet. Plus de batterij gaat weer lekker lang mee, elke dag opladen is niet eens nodig, terwijl ik eerder mijn 11 zeker 2x per dag moest opladen.
Ik ben er zeker blij mee, maar vooral omdat mijn oude mobiel dus echt aan vervanging toe was. Als ik bijv. een iPhone 14 of 15 zou hebben, dan zou ik de switch niet maken.
8nnemiek schreef:Wij wachten nog even op de nieuwe iphone SE die in het voorjaar uit komt.
Het verbaast me wel dat de foto’s van de 16 niet zo goed zouden zijn. Camera’s van eerdere modellen zijn juist érg goed. Als professioneel foto/videograaf gebruik ik mijn iphone 12 mini zelfs regelmatig voor werk in plaats van mijn dure systeemcamera. En de nieuwe modellen hebben zelfs log videoprofielen.
ingvdh schreef:Vanuit de kenners zit er weinig verschil tussen de 15 en de 16, het verschil zit hem met name in de dingen die (nog) toegelaten zijn in de EU en dus niet bruikbaar zijn.
Je zou dus ook de 15 kunnen overwegen, die is toch een stukje goedkoper.