Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 18:54

Naar aanleiding van een bericht net in een ander topic moest ik opeens denken aan die keer dat ik een spelletje voor de PlayStation had besteld en vervolgens een pakketje binnenkreeg met een spel voor de Xbox met een A4tje erbij waar gigantisch (echt onmisbaar groot) RETOUR op stond. Daar was duidelijk iets mis gegaan. :+

Nu bedacht ik me dus: dit komt vast vaker voor en vast in nog meer hilarische mate dan waarin ik het binnen kreeg. Dus, brand los!

Wat heb jij wel eens bezorgd gekregen wat duidelijk niet voor jou bedoeld was?

germie

Re: Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:57

ja, ik had eens schoenen besteld voor mijn moeder en voor mezelf. Blauwe voor mij, en hetzelfde model, maar een andere maat in het zwart voor m'n moeder. Kreeg ik ze precies verkeerdom geleverd qua kleur. Dus gemeld en het antwoord was nog stommer: oh, maar dat maakt toch niet uit, u heeft toch de juiste maten? Ze wilden me niet tegemoet komen met iets. Heb heel veel moeite moeten doen om m'n geld terug te krijgen. Ik wilde gewoon geen zwarte schoenen. Mijn moeder maakte het niet uit.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:01

Ik heb weleens een halsband besteld en kreeg een gigantische hondenmand. :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:02

Net iets anders, maar wij kregen een keer een pakket bezorgd dat niet aan ons gericht was, maar wel aan ons geadresseerd. Er stond dus alleen een andere naam op.

En een week later kwam er nog een pakket, voor dezelfde persoon, zelfde afzender.

Maar we konden adhv de afzender geen contactgegevens vinden en de naam op het pakket zei ons helemaal niets.
Uiteindelijk dus maar open gemaakt om aan contact gegevens te komen.
Er bleek een plaswekker in het ene pakket te zitten, het andere pakket weet ik niet meer.
Maar was alsnog een heel gedoe om het retour te krijgen zonder er zelf kosten voor te hoeven maken.

Pakketten waren ook gewoon neergezet door de bezorger, niet dat we het aan de deur hadden kunnen weigeren ofzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:04

Van die beschermdingen voor je tepels als je borstvoeding geeft.
Ik heb het doorgegeven aan een vriendin van me, die kon het goed gebruiken.

En mijn moeder bestelde 1 portemonnee en kreeg er 10.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:17

Pas geleden nog: bezorger voor de deur met pakketboot dit adres, alleen de naam klopte niet. Toch aangenomen omdat de naam me bekend voor kwam, bleek vroeger het vriendje van mijn zoon te zijn. Maar ik wist niet op welk nummer hij woonde, dus terwijl ik bezig was met googlen belde hij al aan: hij had een levering bevestiging gehad dat het dus hier bezorgd was..

Bleek dus dat ze 1 cijfer verkeerd hadden in het adres.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:23

Ik heb 1x gehad dat ik een zak paardenvoer had besteld en een zak hondenvoer kreeg.
Dus die heb ik teruggestuurd.wat vrij makkelijk kon.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:28

Bij Zooplus 1 kattenhengel besteld en we kregen 1 doos met daarin 10 hengels. Op zich wel de goede bestelling, maar niet de juiste aantallen. Katten waren er overigens wel blij mee :-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:33

Tellen brieven van een deurwaarderskantoor ook? Oude huurder die in dit koophuis zat had blijkbaar veel schulden gemaakt en werd een soort van bestookt door brieven. Uiteindelijk viavia achtergekomen dat het om de ex-schoonzoon van een stalgenootje ging en ze vroeg of ik misschien nog wat post had, dan kon zij het wel bij hem krijgen. Tas vol gegeven :+. Daarna eigenlijk ook weinig meer gehoord, dus denk dat het kantoor toen de melding dat het huis verkocht was wel een keer binnen was gekomen. (hiervoor namelijk al een half jaar lang alles retour afzender gedaan, maar ze waren nogal hardnekkig).

Ex heeft een keer pakket aangenomen dat niet op mijn naam stond, maar wel op dit adres. Of andersom, is al lang geleden. Kwam van Zalando. Bleek uiteindelijk om fraude te gaan, daardoor naar het politiebureau om aangifte te moeten doen, zonder aangifte was ik nl aansprakelijk gesteld om de rekening te betalen. Ook zoiets bijzonders. Geen bestelling gedaan op mijn account, maar wel verantwoordelijk stellen.. Was toen een hele hype hier, veel mensen was het overkomen.

En ehm.. En man in de straat krijgt nog weleens pakketjes die voor mij bestemd zijn :'). Na 15 jaar kan ik nog steeds het huisnummer van mijn ouderlijk huis en mijn huis niet uit elkaar wonen en als ik weer eens verkeerd kijk, komt het bij hem aan. Onwijs aardige man, hij heeft ondertussen ook mijn nummer :') _O- . Anders liep-ie 's avonds nog weleens langs tijdens het laatste rondje met zijn hond haha.

Maar echt iets totaal anders gekregen dan ik besteld had is me nog niet overkomen geloof ik..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:40

Een literfles glijmiddel bij mijn Wehkamp-pakketje :')

En een keer een enorme rol (150 hoog en 100cm doorsnee) isolatiemateriaal toen ik een kapje om het rookkanaal af te sluiten had besteld. Staat nog steeds in de woonkamer, want wat moet je ermee...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:04

Ik had een keer 2 dozen lego besteld voor mijn kinderen en kreeg een 18+ pretpakket binnen. Gelukkig vond ik het pakket al veel te zwaar aanvoelen waardoor ik de kinderen niet de doos heb laten openmaken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 20:09

Wat leuk al die reacties al. En wat een slordige fouten. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:12

2 keer al bij bol.com

Eerste keer had ik een bestelling gedaan en zat er een zakje strijkkralen bij. Dat heb ik zo gelaten. Was nog geen tientje.
Tweede keer zat er in een pakket wat ik besteld had, ook nog 2 spellen voor de nintendo switch van pokemon á 100 euro per stuk. Die heb ik teruggestuurd en toen kreeg ik een doos koekjes als dank.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:22

Ik kreeg een keer een chocoladepakket dat niet voor mij bedoeld was, maar wel bij mij bezorgd was. Netjes gebeld naar het bedrijf waar het vandaan kwam. Ze gingen het in orde maken en ik mocht deze zelf opeten. :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:33

Yup beddengoed.

Ik kwam via Facebook vrij rap achter de geadresseerde (haar naam, mijn straat +nr en weer haar postcode stond op het pakket). Dat was 2 straten verderop. Ze kon zeggen wat erin zat, met genoeg detail, dus heb ik het naar haar toe gebracht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:34

Via bol een gitaarklem. Had iets heel anders besteld. Heb het terug gestuurd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:09

Ja bij de Hunkemöller.

Ik had een bikini gekocht die net iets te ruim in de bandjes was.
Die konden ze gratis voor mij innemen.
Dus een week later haal ik mijn tasje op bij de winkel.

Thuis doe ik het tasje open, zit er mega groot oma ondergoed in, in een mega grote maat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:20

Ik kreeg een sexfilm die had ik niet besteld ik schrok zo erg dat ik hem gelijk ergens weg stopte.Nooit meer aan gedacht tot mijn dochter er over begon oeps .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:31

Een katten drinkwaterfontein en een cd van geen idee meer

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:34

Jaaaaaren geleden kregen we een pijpje waar je drugs in verwarmd opgestuurd,
en kwamen er ook achter dat precies op hetzelfde adres + nummer een Coffee Shop zat.

Maar de woonplaats klopte niet.. en niemand in de familie gebruikt drugs.
Mijn vader is met het OV die kant op gegaan om het af te leveren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:36

Via Bol: ik bestelde een antistatische sleutelhanger, ik kreeg een hondenriem :+

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:39

Kleding die ik niet had besteld. Zou worden opgehaald maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk heb ik het weggegeven aan iemand die het goed kon gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:40

xSwanHeart schreef:
Een literfles glijmiddel bij mijn Wehkamp-pakketje :')

En een keer een enorme rol (150 hoog en 100cm doorsnee) isolatiemateriaal toen ik een kapje om het rookkanaal af te sluiten had besteld. Staat nog steeds in de woonkamer, want wat moet je ermee...

hopen dat ie niet al weken in je kamer staat?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:41

Van zooplus 1 zak kattenvoer besteld en kreeg dat geleverd plus 2 grote zakken kattenbak grit. Deze op gebruikt en uiteindelijk jarenlang dat merk blijven gebruiken

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:46

In coronatijd… ik bestelde 20 testen… ik kreeg geleverd 200 testen. Terugsturen moest tegen betaling. Dus toen heb ik ze maar gratis uitgedeeld.