Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Zijn de anderen ook Nederlandse studenten en kent hij ze? In dat geval zou ik het misschien nog aandurven, maar wel in overleg met de ouders van de andere drie. Anders zou ik het risico dat ze na 6 maanden niet betalen weer met de noorderzon vertrekken echt te groot vinden. Huurcontracten kun je wel vinden als je zoekt op onderhuur, vraag is of je heel veel aan een Nederlands contract gaat hebben als het gaat om een pand 11 uur vliegen verderop.
hildemenna schreef:In het studentenhuis waar ik heb gewoond wilde de huisbaas ook een contract met 1 huurder en was ik de hoofdhuurder. Omdat ik ook een contract wilde met de overige huurders dat zij het geld naar mij overmaakten heb ik toen gegoogeld op voorbeeld huurcontract o.i.d. en kreeg een template waar alle verplichte dingen in stonden. Ik heb een aantal dingen aangepast en laten tekenen door de huurders.
Yessy schreef:Zijn de anderen ook Nederlandse studenten en kent hij ze? In dat geval zou ik het misschien nog aandurven, maar wel in overleg met de ouders van de andere drie. Anders zou ik het risico dat ze na 6 maanden niet betalen weer met de noorderzon vertrekken echt te groot vinden. Huurcontracten kun je wel vinden als je zoekt op onderhuur, vraag is of je heel veel aan een Nederlands contract gaat hebben als het gaat om een pand 11 uur vliegen verderop.
Tink89 schreef:Contact met andere ouders vind ik ook niet per se passend. Ik regelde als student alles zelf, maar moeder had geen geld en bemoeide zich ook echt niet met mijn financiën of contracten ofzo. Ik zou wel een goed contract opstellen en eventueel vooraf laten betalen of idd met 2 maanden borg werken ofzo.
Imaginaerum schreef:Yessy schreef:Zijn de anderen ook Nederlandse studenten en kent hij ze? In dat geval zou ik het misschien nog aandurven, maar wel in overleg met de ouders van de andere drie. Anders zou ik het risico dat ze na 6 maanden niet betalen weer met de noorderzon vertrekken echt te groot vinden. Huurcontracten kun je wel vinden als je zoekt op onderhuur, vraag is of je heel veel aan een Nederlands contract gaat hebben als het gaat om een pand 11 uur vliegen verderop.
Als je verstandig bent, dan neem je op in de overeenkomst dat Nederlands recht van toepassing is, ook als je een overeenkomst sluit met buitenlandse studenten. Als je nog verstandiger bent, dan haak je een jurist aan om je overeenkomst op te stellen of jouw opgestelde overeenkomst te controleren.Dit brengt kosten met zich mee, maar als je gedoe krijgt waarin één of meerdere partijen zich niet aan de overeenkomst houdt/houden, dan zijn je kosten nog veel hoger.
TS, als je een jurist wil betrekken, dan mag je mij PB'en.