Alleen sommige mailtjes doorsturen naar telefoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Alleen sommige mailtjes doorsturen naar telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 15:46

Meedenken heel welkom.

Ik wil in principe mijn mail niet op mijn telefoon en heb dat dus ook niet ingesteld.

Maar nu heb ik heel af en toe dat er toch een mailtje wel moet binnenkomen op mijn telefoon, als ik al van huis weg ben.

Hoe kan ik nu alleen die berichtjes doorsturen naar mijn telefoon of ze daarop ontvangen, zonder alle andere email ook te krijgen?

Bowo

Re: Alleen sommige mailtjes doorsturen naar telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:49

Zit er een patroon in de mail die op je telefoon binnen moet komen?
Dan kun je die mails in een regel laten doorsturen, maar dat wordt dan waarschijnlijk wel een nieuw mailadres, waarvan je dan ook moet beantwoorden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:51

Gaat het je om opslagruimte of omdat je de afleiding onderweg niet wil?
Als je via IMAP verbind bijvoorbeeld staat alles op de server en haalt hij de mail niet op zeg maar.

En anders via een regel, maar dan moet vaak je pc thuis aan staan en je mailprogramma open. Anders moet je dat via de provider regelen.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 11-11-24 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:51

Apart email account op telefoon, en regel instellen om alleen bepaalde email door te sturen? Of wil je alleen bepaalde email op kunnen halen op je telefoon als je niet thuis bent?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 16:35

Ik moest even diep in de instellingen zoeken, maar het is nu inderdaad gelukt: een eigen mailadres/account voor mijn telefoon, en mijn hoofdaccount stuurt nu (op de server al) mailtjes door die aan de eisen voldoen, en ik kan nu dus mailtjes doorsturen naar mijn telefoon. Ik zag er erg tegenop om dat allemaal uit te zoeken, maar eigenlijk viel het wel mee. Dus thanks! Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

CrazyCat: ik heb de regel ingesteld via de webmail, die werken volgens mij ook als je niet ingelogd bent.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:45

Shadow0 schreef:
CrazyCat: ik heb de regel ingesteld via de webmail, die werken volgens mij ook als je niet ingelogd bent.

Ja klopt helemaal.