Auto occasion leasen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Auto occasion leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 21:40

Hallo Bokkers,

Ik denk er over om een occasion te gaan leasen. Maar dit is nieuw voor mij

Er zijn op google zoveel aanbieders te vinden, maar hoe weet je nou wat het beste is

Hebben jullie ervaringen en tips voor mij?

Groetjes

Tuhan

Re: Auto occasion leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:47

Ayvens (voormalig LeasePlan) heeft altijd leuke auto’s.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:50

Ik heb meermaals geleased bij financiallease.nl. Maar eigenlijk kun je ook gewoon via marktplaats kijken naar lease auto's. Vaak hebben professionele verkopers zelf een mogelijkheid tot financieren of je hebt een toffe auto proefgereden en weet ongeveer wat je wilt betalen per maand en de prijs van de auto past daarbij. Dan koop je hem onder voorbehoud van financiering en dan ga je zelf bellen met financierders.

Ik ben erg pro occassions leasen ipv nieuw.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:01

Ik lease ook een occasion via Ayvens, zat eerst bij ALD private lease, maar dat is idd samen gegaan met Leaseplan en heet nu Ayvens. Ik heb de auto nu 1.5 jaar en ben erg tevreden, als er wat is krijg ik altijd makkelijk contact en zijn dingen snel geregeld. Heb je specifieke vragen?

Met leasen is het sowieso van belang om een inzicht te hebben hoeveel km's je verwacht te maken op jaarbasis, extra kilometers rijden is behoorlijk prijzig.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:12

Collega's kiezen vaak voor een occasion lease. Wij deden dat bij ALD, nu Ayvens. Maar ze hebben hun zaken totaal niet op orde sinds de fusie met Leaseplan. Geen enkele afspraak wordt nagekomen. Contracten kloppen niet, auto's worden veel te laat geleverd, afleverafspraken worden telkens verzet, wat een bende. Maar goed, als je geduld hebt zou ik het zeker overwegen. De auto's zijn wel goed en veel goedkoper dan nieuwe lease, vooral door de inflatie van de afgelopen paar jaar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:12

inderdaad veel (grote) garages bieden het aan. maar volgens mij zou je het zelfs overal kunnen doen.
je doet dan financial lease. eigenlijk dus gewoon een lening voor je auto

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:14

Wil je financial lease of operational lease? Financial is vooral de lening om de auto te kopen en is hij na de looptijd en evt. nog een restbedrag betalen in eigendom. Operational lever je de auto weer in na de looptijd. Verschillen zijn vaak kosten voor onderhoud etc. wat er allemaal bij het maandbedrag in zit.

Als je al een idee hebt van merk/type zou ik gewoon eens een afspraak maken bij een dealer om je wensen door te spreken en kijken wat ze hebben staan. Vaak hebben ze meerdere filialen en meer op voorraad dan je ziet staan.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:57

ANWB private lease. Hebben goede voorwaarden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:01

Hier leasen wij via ikrij.nl van Wittebrug.
Prima tevreden mee, goede service enzo