Lynk en Co doen ?of niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Lynk en Co doen ?of niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 08:03

Hey ,

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe auto.

Wij hebben nu een Ford Kuga , Diesel, mag 2100 trekken. Nu hoeft onze volgende auto niet zoveel te kunnen trekken, we gaan eigenlijk nooit meer met 2 paarden tegelijk op pad maar we hebben we een shire die lekker uit de kluiten aan het groeien is, dus wel een auto die wat mag trekken :D

Nu hebben we al het 1 en ander gegoogled en we komen heel wat Lynk en Co's tegen.
Auto mag wat trekken en lijken relatief goedkoop. of is in dit geval goedkoop is duurkoop.

Maar wij lezen ook de kritieken , dat is vooral de service van Lynk en co die ze (niet) verlenen aan hun huurders.

Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met deze auto?

Wij gaan niet huren hoor, maar willen een 2de hands auto kopen.

Laat maar van je horen

8nnemiek

Re: Lynk en Co doen ?of niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:41

Het zijn gewoon volvo’s in een iets ander hoesje.
Ik heb geen ervaring met de auto zelf, maar die plugin hybrides werken wel erg fijn als je niet direct 100% elektrisch wil rijden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:46

Wij zijn drie maanden geleden voor een tweedehands Lynk en Co gegaan. Wij zijn er enorm blij mee, ons tweede kindje is er over een maand en we hebben nu zeeen van ruimte. Ook is het een super complete auto, met 360 graden camera, cruise control en eigenlijk alle andere snufjes die je graag zou willen hebben.

Ik heb tot op heden nog weinig nadelen gevonden, behalve dat het onderhoud best prijzig is. Wij mogen nu al de banden voor vervangen op 22.000 km.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:46

Geen ervaring uit eerste hand maar onze buren hebben er 1 en die gaat eruit vanwege de slechte service dus dat schijnt wel een ding te zijn.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:52

Mijn vader heeft er 1 .
Auto bevalt heel goed maar se service totaal niet.
Hij levert de auto in en geeft nu zelf een link en co gekocht

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:53

Mijn vader heeft er 1 .
Auto bevalt heel goed maar de service totaal niet.
Hij levert de auto in en heeft nu zelf een lynk en co gekocht

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:31

Ik verplaa dit topic naar leven zonder paarden.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:46

Onze beste vrienden heb er 1 gekocht en het is echt een hele mooie complete auto. Heel veel ruimte binnen in de auto en als trekauto ook zeer geschikt. Zij trekken er een zware caravan mee.
Enige waar zij niet zo blij mee zijn is het audiosysteem.. maar daar is hij ook heel kritisch op. Ik hoor er echt niets geks aan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 10:18

Ok dank al voor de reacties!

Dat van de service was ons al bekend en inderdaad het opstarten van bijvoorbeeld de navigatie ook traag is. Maar goed maar fijn om geen heel negatieve reacties te horen

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:19

Heerlijke en fijne auto. Twee nadelen:
- er zijn bijna geen plekken waar je meer terecht voor onderhoud kunt (Volvo doet het niet meer)
- het IT systeem (of hoe noem je dit bij een auto) heeft steeds vaker dat iets even niet werkt oid

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:22

Met bovenstaande punten ben ik het niet eens. Wij konden zonder problemen vorige week terecht bij de Volvo dealer voor onderhoud.

Qua navigatie heb ik ook weinig problemen eigenlijk. Een enkele keer moet ik mijn telefoon opnieuw inpluggen voor CarPlay zodra ik mijn riem om heb. Maar dat is tot op heden op 1 hand te tellen eigenlijk.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 10:26

De ervaringen wat dat betreft zijn wisselend dat klopt. Het is natuurlijk ook een betrekkelijk nieuwe auto,dus ervaringen over de heel lange termijn zijn er nog niet. En tja dat het chinees is ,vinden wij wel een dingetje,maar hey Volvo is inmiddels ook chinees! Maar goed overpeinzingen........

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 10:28

Maar hebben jullie huur of koop Sannens, bij huur schijnt het echt wel een ding te zijn!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:52

karrij schreef:
Maar hebben jullie huur of koop Sannens, bij huur schijnt het echt wel een ding te zijn!

Koop!

Wij kregen wel de tip een bepaalde registratie niet te doen, dat scheelde enorm. Maar voor de precieze details moet ik m’n partner even vragen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 12:44

Sannens schreef:
karrij schreef:

Koop!

Wij kregen wel de tip een bepaalde registratie niet te doen, dat scheelde enorm. Maar voor de precieze details moet ik m’n partner even vragen.

Ok,nou die tip horen we graag!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:58

karrij schreef:
Sannens schreef:

Koop!

Even gevraagd:
We hebben in de auto geen profiel aangemaakt, want dan is die sneller.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:21

Sannens schreef:
karrij schreef:

Koop!

Even gevraagd:
We hebben in de auto geen profiel aangemaakt, want dan is die sneller.[/quote]

Ok, geen idee wat dit is houdt maar ga het onthouden. Dank

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:01

Ik werk met auto's (en autoverkopers) en deze zijn momenteel echt helemaal 'in'. Naar mijn idee prima auto's voor dat geld. Ken diverse mensen die er een leasen of hebben gekocht en die gaan allemaal gewoon naar een Volvo dealer voor onderhoud.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:24

Wat moet zoon wagen kosten dan? Want ik heb nog geen voordelen gelezen tov mijn auto

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 15:31

Hutcherson schreef:
Wat moet zoon wagen kosten dan? Want ik heb nog geen voordelen gelezen tov mijn auto

Weet niet wat voor wagen jij hebt maar
Kijk maar eens via gaspedaal ,staan er wel wat op

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:32

Hutcherson schreef:

Het is een van de weinige complete modellen die je met weinig kilometers op de teller kan kopen voor < 30K.

Daarbij is hij Plug in Hybride. Niet voor iedereen gunstig, maar voor ons wel. Ik rij veel woon-werk verkeer en dat red ik precies volledig elektrisch. Wij hebben een eigen oplaadpunt aan huis en hebben eigen zonnepanelen (beide hadden we al van vorige bewoners en het oplaadpunt gebruikten we nog niet). Hierdoor is het voor ons qua verbruik goedkoper dan benzine. De hogere wegenbelasting door het zwaardere gewicht kunnen we daarom goed compenseren.

Wat iemand zoekt is natuurlijk ook super verschillend. Sommigen kopen deze auto voor hun trekkracht, daar heb ik hem persoonlijk niet voor nodig.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:21

M’n broertje had een paar jaar eentje in de lease. Ingeleverd omdat ze gingen emigreren en ze misten dit merk/type zodanig dat ze er eentje hebben gekocht.
Onderhoud door Volvo.