Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susanne schreef:Met brede voeten kan het soms lastig zijn inderdaad. Niet perse in de categorie betaalbaar maar ik weet dat Dubarry laarzen heeft in smal, regular en wide fit. Die hebben in ieder geval dus een bredere schacht en ook bij de instap is meer ruimte. Ik heb een hoge wreef en brede voet en kwam niet in de regular, maar de wijde variant pas ik wel prima.
Vroeger had ik de look-a-likes van de ANWB en die zaten ook goed qua breedte maar vond ik kwalitatief een heel stuk minder.
Natasja22 schreef:@Kaka zolang ze maar lekker lopen en waterdicht zijn vind ik barefoot geen probleem.
Welke Lems heb jij? Dat Jodpur model vind ik zelf wel mooi
Kaka schreef:Natasja22 schreef:@Kaka zolang ze maar lekker lopen en waterdicht zijn vind ik barefoot geen probleem.
Welke Lems heb jij? Dat Jodpur model vind ik zelf wel mooi
Ik heb inderdaad de Chelsea. Let op, er is ook een niet waterproof variant. En ze vallen vrij klein (als in lengte, niet breedte), meet de lengte van je voet op.
Ik heb ze hier vandaan:
https://www.iedereenloopt.be/nl/lems-ch ... iseks.html
Kijk, ik kan er niet in kuithoge modder gaan staan, maar een nat weiland of een plas water is echt geen probleem
Mi_Amore schreef:Ik volg even mee, 't is idd niet zo makkelijk dit te vinden.
Ik ging cava met muckboot maar die dingen gingen elk jaar stuk.
Wegens een aanrijding tegen mijn knie heb ik oedeem overgehouden.
Op slechte dagen zwelt het dikste van mijn kuit dus op tot een goede 46cm.
Ik heb dus wel wat nodig
kosseh schreef:Het zijn geen laarzen, maar wel fijne wandelschoenen die mijn voeten altijd drooghouden.
Ik loop op de Meindl Matrei gtx. Deze wandelen schoenen houden mijn voeten in natte weilanden altijd droog en tijdens hikes (door waterstroompjes).
O en ze zijn heel breed, het zijn de enige wandelschoenen die breed genoeg zijn voor mij.
Natasja22 schreef:kosseh schreef:Het zijn geen laarzen, maar wel fijne wandelschoenen die mijn voeten altijd drooghouden.
Ik loop op de Meindl Matrei gtx. Deze wandelen schoenen houden mijn voeten in natte weilanden altijd droog en tijdens hikes (door waterstroompjes).
O en ze zijn heel breed, het zijn de enige wandelschoenen die breed genoeg zijn voor mij.
Ik heb zelf lage meindl wandelschoenen, maar die blijven niet droog ook al spuit ik ze in dan toch nog natte sokken (en ze slijten bij mij heel erg snel door scheve beenstand). Hoe zorg jij ervoor dat ze waterdicht blijven?
Rizette schreef:Mi_Amore schreef:Ik volg even mee, 't is idd niet zo makkelijk dit te vinden.
Ik ging cava met muckboot maar die dingen gingen elk jaar stuk.
Wegens een aanrijding tegen mijn knie heb ik oedeem overgehouden.
Op slechte dagen zwelt het dikste van mijn kuit dus op tot een goede 46cm.
Ik heb dus wel wat nodig
Is het geen idee om dan een drukkous te dragen? Dat helpt om de zwelling in de hand te houden/voorkoemn.
Tink89 schreef:Naar een goede buitensportwinkel (Bever, Zwerfkei, etc) gaan en vragen om waterdichte wandelschoenen: met goretex erin lekker ze echt niet door. Maar dan moet je niet een heel laag model hebben, maar een zogenoemde B of B/C schoen. Daar hebben ze ook allerlei breedtematen en weten ze echt wel welke schoenen jouw voeten droog houden. Ik vermoed dat je een te laag model hebt dat niet waterdicht is. Een beetje spray helpt dan niet, je hebt echt goretex nodig als je door lang nat gras loopt.
Of even volledig out of the box: schoenhoezen. https://wandelartikelen.nl/waterdichte-schoenhoezen. Zou dat geen oplossing zijn? Houd je je schoenen en voeten (en afhankelijk van de lengte zelfs je hele onderbeen) mee droog. Ook fijn voor sneeuw...