Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@Imandra
Zeg niet dat het meestal niet te vervolgen is, dat klopt echt niet.
TS geeft aan dat die van haar 1 jaar is en dat is heel normaal.
edit: en je hoeft geen top/speciale functie te hebben om een geldig CB te hebben.
IMANDRA schreef:Maar heel stelling zeggen zoals hierboven wordt gedaan, met "volgens mij mag je daar niet gaan werken binnen een jaar nadat je gestopt ben bij het andere bedrijf", is dus niet geheel terecht.
Brainless schreef:IMANDRA schreef:Maar heel stelling zeggen zoals hierboven wordt gedaan, met "volgens mij mag je daar niet gaan werken binnen een jaar nadat je gestopt ben bij het andere bedrijf", is dus niet geheel terecht.
Maar stellig zeggen dat het vaak niet te handhaven is, is ook niet geheel terecht.
En als jij het al zwart op wit heb staan dat het niet voor jou geldt, dan is dat ook zo.
Ik heb het helaas al diverse keren verkeerd zien gaan.. want joh ze kunnen niks maken en dat ze het wel kunnen maken.
Soms staat er een naam genoemd in het CB dat je daar niet binnen een x aantal tijd mag gaan werken.
Bij mijn man heeft de nieuwe werkgever toentertijd het CB afgekocht.
senna21 schreef:Concurrentiebeding gaat meestal over het meenemen van cliënten van je oude werkgever of gebruik van unieke, waardevolle bedrijfsinformatie. Het hangt van je functie af of dat relevant is.
PercyLeen schreef:In onze branche is een concurrentiebeding en een relatiebeding heel normaal (afhankelijk van je functie wat je hebt). Neem gewoon contact op met je oude werkgever, vaak zijn bedrijven echt wel bereid om deze om te zetten in een relatiebeding of bijv een regio te benoemen waar je niet mag werken bij de directe concurrent. Waarom meteen voor de juridische weg kiezen?
Steppe schreef:Volgens mij mag je daar niet gaan werken binnen een jaar nadat je gesopt ben bij het andere bedrijf.
Een concurrentiebeding is een afspraak tussen jou en je werkgever dat je niet zomaar bij een andere werkgever mag werken als je contract eindigt. Je belooft dan geen werkzaamheden te doen voor concurrenten van een bedrijf. Ook als je aan de slag gaat als zelfstandig ondernemer moet je rekening houden met het beding
bloemm schreef:Het gaat niet om een regio of klanten, het gaat om bedrijfskennis waar ik bij m'n oude werkgever aan heb bijgedragen en bij de potentiële nieuwe ook. Inderdaad een half jaar thuis zitten is niet wat ik wil, ik wil echt graag weer aan de slag.
Rechtswinkel kom ik niet doorheen via de telefoon (25 minuten in de wacht á1,40 per minuut. Eigenlijk wil ik geen contact meer met m'n oude werkgever (ik denk dat ik iets te trots ben ofzo, t voelt echt vervelend om te zeggen dat m'n nieuwe werkgever failliet is :,) ) We zijn goed uit elkaar gegaan, dat is het niet maar gewoon.. beetje dubbel. Ben toch ook bang dat ik er niet onderuit ga komen.