Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daffodil schreef:Ik kan iets niet vinden op internet maar wil heel graag weten wie in zijn recht staat zonder dat ik daar een advocaat op dien te zetten. Daar is namelijk simpelweg geen geld voor.
Ik heb een bedrijf en dat bedrijf wordt beeindigd. In het kader van de beeindiging is een melding naar leveranciers gegaan op 30 oktober jl. dat er miv die datum geen toestemming meer wordt verleend tot het doen van bestelling op onze naam/rekening. Dit zijn maar een handjevol bedrijven, stuk of 6. En het gaat bij allemaal goed behalve één. Daar komen daarna nog 4 facturen binnen van afgehaalde spullen dus ik ga bellen, telefoonnummer geeft een bandje dat dit nummer niet bereikbaar is. Ik kan geen ander telefoonnummer vinden dus mail weer. Op dinsdag 5 november om 11u smorgens ontvang ik een email bericht met de volgende tekst erin Hierbij bevestigen wij u, dat wij uw klantnummer .... hebben geblokkeerd om te bestellen.Helaas kunnen wij het nummer pas laten vervallen als de 2 openstaande facturen betaald zijn. Waarop ik denk ja lachen, maar het zijn er geen twee maar ik heb er inmiddels al 4 en dit gaat serieus niet goed. Dus ik bel nog een keer, weer datzelfde bandje dus opnieuw een mail terug met het verzoek mij terug te bellen. Dat gebeurt aan het einde van de dag.
Ik leg de situatie uit en zij bevestigt dat nu alles geblokkeerd is maar dat ze tig emails per dag krijgen en die worden behandeld als ze eraan toe komen. Met als gevolg dat er dus nu voor flink wat geld ingekocht is, want ik heb vandaag weer een factuur ontvangen van drie leveringen van gisteren. Terwijl ik de bevestiging heb gekregen dat er niet meer besteld kan worden.
Nou kan dit natuurlijk van net ervoor geweest zijn maar degene die dit besteld heeft, heeft blijkbaar niet goed begrepen dat hij dit niet meer mag doen. Uiteraard is hij ook op zijn vingers getikt maar ik wil gewoon niet hebben dat er ergens nog iets op onze naam geleverd kan worden.
Blijkbaar is emailen onvoldoende, telefonisch zijn ze niet bereikbaar maar ik denk wel dat er discussie gaat komen over deze facturen want er is geleverd terwijl wij duidelijk en schriftelijk aangegeven hebben dat dit niet toegestaan is. Maar ja....wordt dit geaccepteerd vanaf datum email of wordt dit geaccepteerd als het betreffende bedrijf eindelijk tijd heeft om naar die email te kijken?
Wie kan hier zijn licht eens op laten schijnen? Ik ben niet uit op ruzie of enorme discussies met het bedrijf, ik wil simpelweg de boel goed afwikkelen maar er is vrijwel geen geld meer. En dit soort dingen heb ik dus willen voorkomen.
daffodil schreef:Een medewerker.... en die heeft ook schriftelijk te horen gekregen dat er niet meer besteld mag worden maar ja blijkbaar vond hij het nodig om het toch te proberen.
Die materialen heeft hij inderdaad gebruikt op een klus maar de vraag is dus of dat nog gefactureerd gaat worden. Dat hebben we uiteraard direct verzocht. Als dat gebeurt en dat komt binnen, is de betaling uiteraard ook geen probleem. Het terugsturen wordt lastig want ik weet niet waar die materialen zijn.
Ik verwacht ook niet van de leverancier dat ie zomaar akkoord gaat maar ik geef aan dat er niet meer besteld/geleverd mag worden op onze rekening, trek dus de toestemming in maar daar wordt dus bijna een week niets mee gedaan. Dat die medewerker dit niet had moeten doen, is het eerste punt maar het is gebeurd.
daffodil schreef:Een medewerker.... en die heeft ook schriftelijk te horen gekregen dat er niet meer besteld mag worden maar ja blijkbaar vond hij het nodig om het toch te proberen.
Die materialen heeft hij inderdaad gebruikt op een klus maar de vraag is dus of dat nog gefactureerd gaat worden. Dat hebben we uiteraard direct verzocht. Als dat gebeurt en dat komt binnen, is de betaling uiteraard ook geen probleem. Het terugsturen wordt lastig want ik weet niet waar die materialen zijn.
Ik verwacht ook niet van de leverancier dat ie zomaar akkoord gaat maar ik geef aan dat er niet meer besteld/geleverd mag worden op onze rekening, trek dus de toestemming in maar daar wordt dus bijna een week niets mee gedaan. Dat die medewerker dit niet had moeten doen, is het eerste punt maar het is gebeurd.
nikkel schreef:Ik heb iets dergelijks vroeger al eens gedaan. In de vorm van een inkoopbureau. Dat bleek na enige tijd toch niet rendabel. Dit kwam vooral door het gebrek aan schaalgrootte. Sterkte met het een en ander.