Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik zou weg blijven bij paletkachels, houtkachels etc als primaire bron van verwarming. Je ziet nu al dat ze op plekken bezig zijn er een verbot op in te stellen, en ik zou niet willen riskeren dat k over een paar jaar t hele huis weer overhoop moet halen om een andere manier van verwarmen te moeten installeren.
siskeh schreef:Wat heb je tegen een cv? (Op warmtepomp bijvoorbeeld)
Ibbel schreef:Ik zou de voorlopig veilige weg kiezen en voor een hybride warmtepomp gaan. Het elektriciteitsnetwerk is voorlopig tot 2029 nog zwaar overbelast, met kans op (langdurige ) uitval van stroom op piekmomenten. Lees: als jij 's morgens wilt douchen en je huis wilt opwarmen, net als de rest van Nederland, inclusief alle kantoren die opstarten.
De gasvoorraden zijn voorlopig 's winters allemaal nog 100% gevuld.
Met hybride kun je ook verder als het gas alsnog na 2035 wordt afgeschaald, en tot het netwerk versterkt is, heb je geen last van stroomstoringen.
Dan zou ik wel weten waar ik op gokte, de komende jaren.
Horsy83 schreef:Warmtepomp valt dus af want geen vloerverwarming mogelijk en een cv heb je ook niet.
Van je rijtje zou ik de airco doen. Die heeft heeft eigenlijk dezelfde werking als een warmtepomp. Je kunt 1 deel electra omzetten in 4/5 delen warmte om het simpel te houden in mijn uitleg.
Dan kan alleen met een warmtepomp en airco.
Een infraroodpaneel is gewoon 1 op 1 onzuinig dus. Houtkachel is geweldige ondersteuning en relatief goedkoop maar inderdaad voor de lange termijn geen idee (grote steden al een verbod in aantocht). De installatie van een goede houtkachel is aardig kostbaar vandaar.
Galja schreef:Horsy83 schreef:Warmtepomp valt dus af want geen vloerverwarming mogelijk en een cv heb je ook niet.
Van je rijtje zou ik de airco doen. Die heeft heeft eigenlijk dezelfde werking als een warmtepomp. Je kunt 1 deel electra omzetten in 4/5 delen warmte om het simpel te houden in mijn uitleg.
Dan kan alleen met een warmtepomp en airco.
Een infraroodpaneel is gewoon 1 op 1 onzuinig dus. Houtkachel is geweldige ondersteuning en relatief goedkoop maar inderdaad voor de lange termijn geen idee (grote steden al een verbod in aantocht). De installatie van een goede houtkachel is aardig kostbaar vandaar.
Cv heeft het huis idd (nog) niet vandaar de vraag of dat raadzaam is om aan te laten leggen of voor andere opties te gaan.
Vloerverwarming is geen optie omdat we simpelweg geen zin hebben om die helemaal open te breken/ aan te pakken terwijl er een prima vloer in ligt beneden.
Vjestagirl schreef:Ik zou weg blijven bij paletkachels, houtkachels etc als primaire bron van verwarming. Je ziet nu al dat ze op plekken bezig zijn er een verbot op in te stellen, en ik zou niet willen riskeren dat k over een paar jaar t hele huis weer overhoop moet halen om een andere manier van verwarmen te moeten installeren.