Verhuizen naar andere plaats binnen gelderland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paarden357

Verhuizen naar andere plaats binnen gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 01:48

Hey Bokkers,

Ik heb een vraagje. Op dit moment ben ik niet blij met waar ik woon en wil ik graag verhuizen. Ik zou graag willen verhuizen naar een andere plaats binnen Gelderland.

Ik zou het liefst niet in een stad willen wonen ivm drukte, maar het liefst een dorp. Een dorp waar wel voldoende supermarkten en winkels zijn, en niet een dorp waar maar een kleine plus zit en that's it. Ik wil t liefst niet in een dorp wonen waar heel erg biblebelt overheerst.

Ook vind ik het belangrijk dat het dorp wel een beetje redelijk centraal ligt, zodat je makkelijk ook andere plaatsen kunt bezoeken met het openbaar vervoer.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier met dorpen in Gelderland, waarvan ze denken dat dit iets voor mij zou kunnen zijn, of juist niet iets voor mij zou kunnen zijn en waarom.

Alvast bedankt!

Hutcherson

Re: Verhuizen naar andere plaats binnen gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 01:54

Ik kan je het land van maas en waal adviseren. Daar heb ik ervaring mee. Je bent met 20 min in nijmegen, arnhem en tiel. Veel buslijnen (zeker in de wat grotere dorpen). Moet wel zeggen dat in die grotere dorpen veel 'import' woont. Ook wel veel jonge gezinnen vaak in de nieuwbouw woningen.

Tussen arnhem en apeldoorn is ook mooi, veel ruimte maar mijn ervaring: wel duur.

Tussen arnhem en doetinchem ook leuk. Wel druk (denk aan duiven, intratuin.. Vanaf oktober staat hele dorp vast) maar wel echt veel toffe winkels en snel in doetinchem of arnhem en zelfs duitsland.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 05:20

Ben je al eens in Harderwijk geweest?
Wij wonen daar echt heerlijk.
Openbaar vervoer is prima geregeld. Winkels genoeg maar niet zo druk als in een grote stad.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 07:08

Land van Maas en Waal. :j Wijchen, Beuningen, Druten, Beneden-Leeuwen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 07:50

Achterhoek, zijn ook leuke plekken om te wonen maar soms kom je er wat lastiger tussen. Verder rond Zutphen is ook leuk wonen, heb in Brummen gewoond maar dat is wel echt wat kleiner. Verder, Elst, Bemmel, Wijchen ook fijne plekken om te wonen en vrij centraal.

Ik kom uit Ermelo en zou zo weer terug willen. Heb er 25 jaar erg fijn gewoond. Ik geloof niet en heb nooit last gehad van bible belt dingen. Maar goed daar zijn soms wel andere ervaringen mee van mensen op bokt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:18

Ik ga mee met het Land van Maas en Waal! Wel alleen bussen inderdaad, maar Druten is bijvoorbeeld een relatief groot dorp met een groter busstation.

Ik woon zelf in Beneden-Leeuwen, vind het heerlijk hier. Klein dorp, maar wel 3 supermarkten en alle winkels die je nodig hebt. En zowel Den Bosch als Nijmegen zijn goed bereikbaar, Tiel natuurlijk ook. En alles behalve biblebelt hier

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:24

‘t harde, Epe of Nunspeet?

Wel christelijk maar niet zo heel erg als bijvoorbeeld Oldebroek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:38

Omgeving Rheden, Dieren, Eerbeek, Brummen, Loenen. Alle voorzieningen zijn er, in de buurt van het bos en geen bible belt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:46

Geldermalsen? Dat voldoet aardig aan je eisen, heeft een station, ligt centraal tov snelwegen. landelijk, maar niet heel klein.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:59

Ik woon in het land van maas en Waal maar ik vind het ov maar beperkt hier. Met auto is het heerlijk wonen, maar als ik van het ov afhankelijk zou zijn zou ik eerder nog dichter bij een stad gaan wonen. Elst of Wijchen hebben bijvoorbeeld een treinstation. Dan heb je meer opties

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:03

Elst (Gelderland, niet Utrecht) klinkt echt perfect voor je! Zit precies tussen Arnhem en Nijmegen in, waardoor het erg centraal is. Je bent ook omringd door net wat meer groen, maar je woont wel in een dorp met een winkelstraat waar je alles hebt: action, hema, blokker, kookwinkels, speciaalzaakjes, primera, wat kledingwinkels, etc. :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:04

Ik verplaats dit topic van ED naar LZP omdat het daar beter past.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:27

Ik ben sinds kort in didam gaan wonen. Makkelijk met de trein naar arnhem of doetichem. en de A12 en A18 om de hoek. en je kan ook makelijk even de grens over naar duitsland. Lijkt ook te passen bij jou beschrijving.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:43

Heb je zelf nog een voorkeur voor meer richting Duitsland of meer midden Nederland en als je meer midden Nederland wil wil je dan liever richting Utrecht of meer richting Zwolle?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:00

Ik ben opgegroeid in Wijchen en na wat verhuizingen daar nu ook weer terecht gekomen. Ik vind wat jij noemt erg belangrijk: goede locatie, goed ov (treinstation), wel een dorp, maar geen ons kent ons en wel genoeg voorzieningen qua winkels/middelbare school.

Verder vind ik het een enorme plus dat de horeca hier zo fijn, veel locale ondernemers die al jaren meedraaien in het centrum en dus een goed en stabiel concept hebben.
Ik werk toevallig in Elst, dat komt in veel dingen overeen met Wijchen, het is alleen wat kleinschaliger. Maar heeft zeker veel van de dingen die je zoekt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:17

Ede :)
Mooie omgeving en een leuke kleine binnenstad met veel winkels, goede treinverbinding met alle grote steden in de buurt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:28

MarlindeRooz schreef:
‘t harde, Epe of Nunspeet?

Wel christelijk maar niet zo heel erg als bijvoorbeeld Oldebroek.

Ik vind Nunspeet juist één van de ergste biblebelt plaatsen :o
Als je daar in het dorp loopt zie je heel veel 'zwarte kousen'.
Er zit daar zo'n gigantisch grote gereformeerde gemeente.

Elburg en 't Harde zou wel goed kunnen, maar het blijft een SGP gemeente met strikte zondagsrust.

Je kan ook kijken naar Heerde.
Dat is een redelijk grote plaats, met heel veel bos en hei erom heen.
En je zit dichtbij Zwolle.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:30

Hattem :D Officieel een stad, maar zo groot als een dorp. Wat hier niet is, heb je op fietsafstand in Zwolle.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:31

Bennekom, leuke winkeltjes, leuke mensen, bosrijk, en je bent met 15 a 20 minuten fietsen wel op het treinstation in Ede. Of pak de auto...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:37

Zaltbommel. T heeft meerdere supermarkten en in principe iedere winkel die je nodig hebt, maar het voelt 'klein'. Met de trein zit je in 10 minuten in Den Bosch en in 30 minuten in Utrecht, en doordat het aan de A2 ligt ben je overal binnen no time

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:50

Ik vind Hoenderloo erg leuk! Jammer dat ik er zelf niet woon haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:00

Wat meer richting Zwolle kan ik inderdaad Hattem aanraden, meer richting t midden/ richting Apeldoorn kom je Epe, Emst en Wenum Wiesel tegen.

Meer richting Nijmegen kun je denken aan Wijchen, Bemmel of Elst denken.

Meer naar t zuiden kan je kijken naar iets als Zaltbommel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:11

Het heeft allemaal voordelen. Ik heb in meerdere delen van Gelderland gewoond of er woonde familie of ik woonde er strak tegenaan en op sommige plaatsen ben je niet echt heel voordelig als je alleen ov of de fiets hebt. Denk aan ziekenhuizen, tandartsen, apotheek. En op sommige plekken zou ik dus echt niet meer willen wonen :n

En wat is voor jou een kleine plaats. Voor mij zijn Harderwijk, Wijchen, zaltbommel, Zuthpen al best flinke plaatsen en voor mij eigenlijk al te groot :+ maar voor anderen zijn het mini plaatsen. Wil je oost, zuid, noord of west gelderland, allemaal andere mentaliteit en een heel ander soort mens dat er woont

Ede bijvoorbeeld, veel verkeersopstoppingen rondom en in sommige wijken is het niet bepaald prettig wonen. En die hoek heeft ook veel verstopte bible belt wijken. Idem Apeldoorn heel druk verkeer en ook daar weer er zijn wijken waar je niet wilt zitten.

Beuningen ewijk weurt tsja voor mij een drie keer niks plaats zonder fatsoenlijke natuur. Maar als je geen natuur wilt dan zit je daar wel ok. Al is daar een huis vinden een redelijke onmogelijkheid. Nijmegen wel om de hoek en redelijk ok openbaar vervoer.

Achterhoek, fijn wonen maar kwa kv en medische voorzieningen in de meeste plaatsen best een eind weg en met ov heel moeilijk tot niet bereikbaar. -O- zuthpen en iets zuidelijker en noordelijker op zich natuur, niet de grootste plaatsen maar ook daar medische voorzieningen worden afgebouwd en een huis vinden is lastig en wat is is is niet bepaald goedkoop.

Culemborg en omgeving, er is wel het een en ander. Maar daar weer een totaal andere mentaliteit.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:25

karuna schreef:
Achterhoek, fijn wonen maar kwa kv en medische voorzieningen in de meeste plaatsen best een eind weg en met ov heel moeilijk tot niet bereikbaar.

Voor de achterhoek als je op een van de plaatsen woont die op de treinlijn lopen van arnhem naar winterswijk dan is medische voorzieningen geen enkel probleem. Didam bv heeft alles kwa huisarts, apotheek en tandarts en voor het ziekenhuis kan je makkelijk met ov naar Doetinchem. met de auto is het ziekenhuis in zevenaar waarschijnlijk dicherbij.

Het is per dorp wel goed kijken wat de voorzieningen zijn. en elke plek heeft stukjes die niet fijn wonen zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:31

karuna schreef:
Beuningen ewijk weurt tsja voor mij een drie keer niks plaats zonder fatsoenlijke natuur. Maar als je geen natuur wilt dan zit je daar wel ok. Al is daar een huis vinden een redelijke onmogelijkheid. Nijmegen wel om de hoek en redelijk ok openbaar vervoer.

Je kunt hier overal heerlijk struinen door de uiterwaarden hoor. Je moet alleen even weten waar je moet zijn. En rond nijmegen heb je prachtige bosgebieden.