Interieur ideeën gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Interieur ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 21:37

Ideeën?
Wij willen de muren een makeover geven, maar stylen is niet echt mijn makkelijkste ding.

Wij hebben deze 2 onderstaande kleuren gekocht voor de woonkamer.
Als idee van foto 3.

Meubels die ervoor staan zijn een beetje vergelijkbaar als foto 4.
Lichte vloer ook.

Maar foto 4 is onze woonkamer.
En het stukje wat ik omcirkeld heb wil ik gaan behangen.
Welke behang past hier een beetje bij?
Wij zijn een jong huishouden.

Wij hadden het behang van het laatste foto gezien. Zou dat staan of weten jullie wat mooiers?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verootjoo

Re: Interieur ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:38

Als je naar een praxis/kluswijs/hubo gaat heb je bij veel winkels wel interieurstylisten die je helpen met keuzes maken en goede ideeen hebben, is vaak ook gratis.
Zou daar gewoon heen gaan. Wij hebben toen heel mooi advies gekregen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:15

In dit topic vind je vast heel veel ideetjes en tips!
[LZP] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Verder zou ik vooral goed kijken naar het huis, wat past bij het huis en bij jullie. Leef je helemaal uit op Pinterest. En het schijnt een tip te zijn van interieurstylisten om een bepaalde kleur in elke ruimte terug te laten komen. En dat hoeft niet per se op de muur te zijn.
Ik heb in de woonkamer een groene muur en de kleur groen komt in elke kamer weer terug.
In de badkamer als badmat en handdoeken (de badkamer is antraciet/wit). In de slaapkamer (terracotta met 9010) heeft mijn bed een antracietkleur die neigt naar groen en een kast is groen. In de kledingkamer een stoel in het groen. En na 7 jaar is een groot deel nog altijd under construction :P

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 00:22

Toen ik mijn huidige woning kocht heb ik een afspraak gemaakt met een interieurstyliste. Dat kostte een paar honderd euro maar die waren het dubbel en dwars waard.
Ik heb nu in de woonkamer prachtige kleuren op de muur die perfect bij de vloer passen. Die kleuren idd ook doorgetrokken in een groot deel van de rest van het huis, of in elk geval tinten gebruikt (lichter/donkerder) van diezelfde kleuren. Ik heb een groen, een zandkleur en blauw.
Ook heeft ze aangegeven op welke plekken lichtpunten moesten komen, dat was ook superhandig, en geadviseerd in dingen als een passend vloerkleed.
Ik ben altijd heel erg van het doe-het-zelven, maar heb er geen spijt van dat ik hierbij even een prof heb laten meekijken.

Straks koop je dat behang, is het een heel gedoe om het er netjes op te krijgen en denk je na drie weken toch van, met, dit is het net niet…dat is tenslotte ook duurkoop.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 00:26

Bij de Hornbach kan je stukken behang gratis meenemen en kijken wat mooi is