Tips gezocht: goed geluid uit cd's krijgen (via bluetooth?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Tips gezocht: goed geluid uit cd's krijgen (via bluetooth?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 12:52

Hoi Bokkers, misschien willen jullie eens meedenken...

Ik heb het draaien van cd's helemaal herontdekt nadat ik een verloren doos met oude cd'tjes tegen kwam <3 Inmiddels is de collectie ook al aardig uitgebreid _O-

Maar dan mijn probleem. Ik heb geen stereo of cd speler, dus ik speel ze nu af via mijn dvd-speler en het geluid komt uit de tv. Dat is relatief oké, maar ik zoek echt beter geluid. Dus ik wil graag een andere oplossing. Maar wat is handig?

Extra boxen die je met een dvd-speler/tv kunt verbinden?
Een losse stereo voor cd's (met boxen?)?

Ik heb ook een Ikea Sonos box staan. Die gebruik ik nu om via mijn telefoon muziek en radio af te spelen. Zouden er cd-spelers bestaan die de audio via bluetooth naar die Sonos kunnen sturen? Dat zou ik het liefst doen namelijk...

Dus ik zoek tips én inspiratie van audiofielen... hoe ziet jullie set-up eruit? En wat zouden jullie mij aanraden als ik mijn cd's wil afspelen met beter geluid dan mijn tv produceert? :Y)

Roodvos

Re: Tips gezocht: goed geluid uit cd's krijgen (via bluetooth?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:40

Is het een idee om de muziek van de CD's in een (Spotify) lijst te zetten en via je telefoon af te spelen?

Veronica2

Re: Tips gezocht: goed geluid uit cd's krijgen (via bluetooth?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:04

Een normale Sonos kan je een cdspeler op aansluiten, gewoon met een RCA kabeltje. CD spelers zijn gewoon nog te koop in de winkels.