Fotoshoot tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Fotoshoot tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 19:40

Oké, ik ben dus écht een kneus als het op op foto's staan aankomt. Mijn ogen zijn net dicht, mijn gezicht doet net iets heel raars (zie ik er in het echt zo bizar uit?) Gezichtsuitdrukkingen worden vrij bijzonder om het maar zo te zeggen *D
Voorbeeldje, als kind kreeg je een klassenfoto. Ik presteerde het net mijn tong uit te steken naar iemand aan de zijlijn. En ja hoor, net op dat moment werd de foto gemaakt en uitgedeeld aan de hele klas... {:}

Ik word een soort anti-model *\o/*

Mijn WhatsApp foto is al eeuwen hetzelfde, foto's haal ik als screenshot uit videos om op een enigszins normale manier een foto te krijgen. Nou wil k toch graag eens een fotoshoot doen met leuk resultaat.
Het idee is om dit met mijn vriend te doen maar alleen, of met hond of met paard kan ook.

Wie heeft tips welke poses niet KUNNEN mislukken :P hoeft dus niet standaard te zijn maar wel geschikt voor persoon die niet spontaan is voor een camera

Wie kan me helpen aan ideeën _/-\o_

zonnebloem18

Re: Fotoshoot tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:52

Een goede fotograaf weet hoe hij of zij jou wel goed op de foto kan krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:55

Wat iig werkt niet niet lachen naar de camera, beter werkt het om te genieten van de interactie met je vriend of dier.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:35

Het is sowieso handig om voor de spiegel eens wat gezichtsuitdrukkingen uit te proberen. Dan leer je je eigen gezicht nog beter kennen. Verder hou ik ook inderdaad meer van interactie foto's. Zeker wanneer je niet alleen op de foto staat is het leuker als je naar de ander kijkt dan wanneer je in de lens kijkt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:47

Twee fotografen ...

Terwijl jij je richt op de "hoofdfotograaf" en daarmee en met je omgeving interactie hebt, maakt de ander de leuke foto's.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:57

Veel fotograven klikken in een paar tellen meerdere foto's. Moet vast wat goeds tussen zitten!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:08

Een goede fotograaf van loveshoots die legt de focus op de interactie tussen jullie twee ipv het poseren. Ik had toen een hele toffe serie foto’s waarbij we eigenlijk bij geen enkele foto in de camera keken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:24

Een goede fotograaf en daar vooral niet op besparen. Met de juiste kennis zal een fotograaf je goed kunnen positioneren en helpen met de juiste poses en houdingen en klikken op het moment dat jouw gezicht er goed op staat. En bovenal dat allemaal zonder dat het er geforceerd uitziet of voelt.

Komt wel goed. :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:27

Welkom bij de club van fotogenante mensen....v