Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Zou een gesprek aangaan met de coöperatie en uitleggen hoe de vork in de steel zit. Misschien kunnen ze dan nog iets voor je betekenen. Wat betreft thuissituatie, helaas geen tips behalve dat ze het maar uit moeten vechten zonder jou. Indien mogelijk terugtrekken naar je eigen kamer wanneer het weer fout loopt een optie?
Kobus17 schreef:Zou je werkgever hier misschien ook nog iets kunnen betekenen, als in een werkgevers verklaring? Waarmee je naar de coöperatie kan, zodat je kan aantonen de huur te kunnen opbrengen?
DubbelFun schreef:Studiefinanciering (basisbeurs, aanvullende beurs en lening) telt mee als inkomen.
https://www.derbg.nl/veelgestelde-vrage ... 0en,lening)%20telt%20mee%20als%20inkomen.
Als je hierbij je losse baantjes optelt heb je een mooi 'starterssalaris' om te laten zien aan de woningbouw.
_San87_ schreef:Jullie zijn geen fiscale partners, je vriend heeft zich niet op die woning ingeschreven, jij hebt dat, zijn inkomen telt niet als jouw inkomen. Dus dat lijkt me kansloos.
Overigens zijn dit allemaal vragen die je de woningstichting zou moeten stellen. Pijljaar verlegging zou ik op mikken.
Aanoniemm schreef:_San87_ schreef:Jullie zijn geen fiscale partners, je vriend heeft zich niet op die woning ingeschreven, jij hebt dat, zijn inkomen telt niet als jouw inkomen. Dus dat lijkt me kansloos.
Overigens zijn dit allemaal vragen die je de woningstichting zou moeten stellen. Pijljaar verlegging zou ik op mikken.
Ga ik mij in verdiepen!
En wat betekend de optie in mijn profiel 2de aanvrager toevoegen? Want ik kan nog een persoon toevoegen namelijk. Vandaar dat ik zo dacht.
nevica schreef:Ik snap wel dat je niet alles aan hun zelf wilt vragen hoor. Zou je inderdaad je eigen ruiten mee in kunnen gooien als je net de verkeerde persoon treft.
2de aanvrager kan inderdaad gewoon je vriend zijn, hoef je verder geen officiële binding voor te hebben. Dan moet je alleen dus wel dit jaar nog iets krijgen want met 2 inkomens kom je al snel op hogere huur uit, en dus andere huizen.
Die je nu aangeboden hebt gekregen mag je wel in met 2 personen?
Aanoniemm schreef:Op hun website staat
U staat alleen ingeschreven en u wilt samen ingeschreven staan?
U voegt deze persoon
na de inlog
als tweede aanvrager toe. U kunt uw zoon of dochter niet als tweede aanvragen toevoegen. Uw kinderen zijn meeverhuizende personen.
Ik wil gewoon voorzichtig zijn..
Suzanne F. schreef:zonnebloem18 schreef:Je kan iets aanvragen als je inkomen dit jaar aanzienlijk anders is dan het toetsingsjaar. Ik kan er alleen even niet op komen hoe je dat noemt. Er is hier iemand vast wel iemand die weet hoe dat heet.
Peiljaarverlegging
Aanoniemm schreef:nevica schreef:Ik snap wel dat je niet alles aan hun zelf wilt vragen hoor. Zou je inderdaad je eigen ruiten mee in kunnen gooien als je net de verkeerde persoon treft.
2de aanvrager kan inderdaad gewoon je vriend zijn, hoef je verder geen officiële binding voor te hebben. Dan moet je alleen dus wel dit jaar nog iets krijgen want met 2 inkomens kom je al snel op hogere huur uit, en dus andere huizen.
Die je nu aangeboden hebt gekregen mag je wel in met 2 personen?
Ja! Het is een grote woning.
zonnebloem18 schreef:Je kan iets aanvragen als je inkomen dit jaar aanzienlijk anders is dan het toetsingsjaar. Ik kan er alleen even niet op komen hoe je dat noemt. Er is hier iemand vast wel iemand die weet hoe dat heet.