Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Hoe dit zit en wat er wel of niet mag weet ik niet, maar een bewindvoerder die zichzelf nog niet eens correct kan uitbetalen zou dit beroep niet mogen uitoefenen wat mij betreft.
Succes hiermee, supervervelend zeg.
loulou schreef:Ik weet niet hoe dit zit, maar ik zou het juridisch loket in je woonplaats om hulp vragen.
Ook zou ik overstappen naar een andere bewindvoerder.
Utixo schreef:Om je even wat adem te geven, je staat alleen onder beschermingsbewind, en geen schuldbewind toch? Het stukje van geen nieuwe schulden maken klopt, maar dit gaat erom als je in de WSNP zit, dus als je al schulden hebt. Als je dan zelf bewust nieuwe schulden maakt kun je eruit gezet worden.
Wil je op ten duur weer zelf je financiën over gaan nemen, of is dit iets wat je hele leven blijft spelen? Anders zou het ook nog een optie zijn om te kijken of je vrijwillig onder curatele gezet kunt worden. Dan ben je niet meer handelingsbevoegd, maar het neemt ook de stress van de verantwoordelijkheid af. Schaam je hier niet voor, het is je eigen leven en dat moet je zo stressvrij kunnen regelen.
500,- klinkt als een hoop geld, maar er is een minimum aan leefgeld. Woon je op jezelf?
DubbelFun schreef:Misschien een rare opmerking, maar als ik brood ga kopen en de bakker rekent te weinig af is dat zijn probleem en niet de mijne.
Met andere woorden... heeft de bewindvoerder wel recht op dit geld als de fout bij hem/haar zelf ligt ??
Het juridisch loket is goede hulp!
journee schreef:Vervelende situatie TS. Onderaan in dit linkje vind je het telefoonnummer van het rechtspraak service centrum, zij kunnen je mogelijk verder helpen.
https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Bewind/Paginas/veelgestelde-vragen.aspx#algemeen
Euro schreef:DubbelFun schreef:Zit er iemand bij dat gesprek met je bewindvoerder?? En misschien is het handig om dat gesprek op te nemen.
Ja mijn begeleider gaat mee. Ik neem met dit soort gesprekken haar altijd mee.
Euro schreef:genja schreef:Zou ook proberen uit te zoeken wat het normale bedrag is wat een bewindvoerder per maand uitbetaald krijgt.
Al best regelmatig in het nieuws geweest dat een bewindvoerder te grote bedragen heeft gerekend.
116.26 wordt er nu betaald per maand terwijl dit 133.10 moet zijn. Voor 2024.
Echwel schreef:Dat is 202,08 euro en geen 500
Dus dan is er met 3x 90euro al 67,92 teveel betaald
En dan reken ik over 12 maanden terwijl het tot nu maar 10 zijn