Spelletjes voor de switch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Spelletjes voor de switch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 15:38

Ik zoek inspiratie voor nieuwe spelletjes. Aangezien black friday eraan komt!

Ik heb:

-Mario kart
-Mario party
-Animal Crossing
-Pokemon Scarlet (verhaallijn uitgespeeld aftergame niet)
-Hogwarts Legacy (uitgespeeld)

Hogwarts Legacy vond ik fantastisch, puzzelen af en toe vechten en veel quests. Ik ben niet iemand die zonder quests doorspeelt. Vandaar ook gestopt met Animal Crossing :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Spelletjes voor de switch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:41

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:42

Wij hebben de Switch speciaal gekocht voor Ringfit Adventure :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:48

Stardew Valley? Ook een cozy game net als Animal Crossing, maar dan wel met meer langlopende quests. Overigens kan het wel ietwat overweldigend zijn in het begin, maar je kunt alles op je eigen tempo doen. Vind het een heerlijk spel. Heb 'm op de Switch, pc en telefoon. :')

En ik weet niet of je van de bouw spelletjes bent met lichte combat? Dragon Quest Builders is echt heel tof ook.

En verder kun je nog naar de andere Pokemon games kijken en is er net een nieuwe Mario Party uit geloof ik.

Oh en wellicht is Zelda Breath Of The Wild wat voor je. Mooie game, veel quests, open world. :j

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 16:07

Bellatrix schreef:
[ENT] Nintendo Switch
Misschien staat hier al iets tussen.

Oh dankjewel ik ga kijken!

pmarena schreef:
Wij hebben de Switch speciaal gekocht voor Ringfit Adventure :)

Oh is dat een beetje te vergelijken met WiiFit?

Celebi schreef:
Stardew Valley? Ook een cozy game net als Animal Crossing, maar dan wel met meer langlopende quests. Overigens kan het wel ietwat overweldigend zijn in het begin, maar je kunt alles op je eigen tempo doen. Vind het een heerlijk spel. Heb 'm op de Switch, pc en telefoon. :')

En ik weet niet of je van de bouw spelletjes bent met lichte combat? Dragon Quest Builders is echt heel tof ook.

En verder kun je nog naar de andere Pokemon games kijken en is er net een nieuwe Mario Party uit geloof ik.

Oh en wellicht is Zelda Breath Of The Wild wat voor je. Mooie game, veel quests, open world. :j

Dat klinkt allemaal wel goed! Het jammere van Animal Crossing vind ik echt dat er geen quest zijn meer en je t zelf maar moet doen. Vind ik erg saai worden. Misschien dus wel een goede “vervanger”

Echt bouwen of meer puzzelen? Vind beide wel leuk. Hogwarts Legacy bevat ook redelijk wat combat en dat vond ik wel leuk alleen een COD ofzo is echt niks voor mij.

Ja Zelda zat ik ook naar te kijken inderdaad. Was aan het afwachten wat de nieuwe ging doen. En of dan de prijzen ook wat zouden zakken :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:20

Er is een nieuwe van Mario party. Mario party jamboree! Misschien is die wat? Super Mario wonder heb ik verbazend genoeg ook ontzettend veel plezier van gehad!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:22

Disney dreamlight?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:25

Veel leuker dan WiiFit.....vind ik. Want dat vond ik maar een lomp systeem. Bij RingFit heb je een ring waar 1 vontroller in gaat en de andere gaat op je bovenbeen. Je kan losse spellen / uitdagingen doen, maar ook een heel avontuur volgen waarbij je met de ring kan draaien, zwaaien, knijpen, trekken enzo om te schieten en dingen op te zuigen, of het knijpen in de ring daarmee kan je verdiende vleugels laten flapperen om te kunnen vliegen. Of gas geven ofzo.

Echt leuk dat je zowel speelt als echt in beweging komt en traint.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 16:28

billy3105 schreef:
Er is een nieuwe van Mario party. Mario party jamboree! Misschien is die wat? Super Mario wonder heb ik verbazend genoeg ook ontzettend veel plezier van gehad!

Moet zeggen dat ik Mario party niet heel veel speel alleen als er vrienden over de vloer zijn oid. Super mario vind ik niet zo leuk.

caro29 schreef:
Disney dreamlight?

Daar was ik het bestaan van vergeten! Dankjewel!

pmarena schreef:
Veel leuker dan WiiFit.....vind ik. Want dat vond ik maar een lomp systeem. Bij RingFit heb je een ring waar 1 vontroller in gaat en de andere gaat op je bovenbeen. Je kan losse spellen / uitdagingen doen, maar ook een heel avontuur volgen waarbij je met de ring kan draaien, zwaaien, knijpen, trekken enzo om te schieten en dingen op te zuigen, of het knijpen in de ring daarmee kan je verdiende vleugels laten flapperen om te kunnen vliegen. Of gas geven ofzo.

Echt leuk dat je zowel speelt als echt in beweging komt en traint.

Oh dat klinkt ook wel leuk! Dankjewel! :)
Laatst bijgewerkt door melanie0906 op 20-10-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:30

En Mario Odyssey? Die samen met Breath Of The Wild waren wel echt dé games van de switch. Ik vind dat echt een onwijs leuke Mario game die me van voor tot achter geboeid heeft.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:33

Toad spelen we hier veel. Leuke puzzeltjes en elk level heeft meerdere opdrachten zodat het ook leuk is om levels nog een keer te maken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:38

Mijn favorieten zijn the legend of zelda: breath of the wild èn tears of the kingdom, immortals: fenyx rising, Palia (gratis!) en animal crossing new horizons.

Verder volg ik graag want ik ben altijd op zoek naar inspiratie voor nieuwe games!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:39

Palia is leuk ja :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:55

Misschien is het handig om er ook bij te zetten waarom mensen de spellen die ze noemen, precies leuk vinden...?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 17:07

Celebi schreef:
En Mario Odyssey? Die samen met Breath Of The Wild waren wel echt dé games van de switch. Ik vind dat echt een onwijs leuke Mario game die me van voor tot achter geboeid heeft.

Is dat alleen de klassieke mario spellen? Daar ben ik echt niet goed in namelijk!

Laurora schreef:
Mijn favorieten zijn the legend of zelda: breath of the wild èn tears of the kingdom, immortals: fenyx rising, Palia (gratis!) en animal crossing new horizons.

Verder volg ik graag want ik ben altijd op zoek naar inspiratie voor nieuwe games!

Animal crossing vind ik het echt heel jammer dat er geen missies inzitten als je eenmaal alle gebouwen hebt. Daarom speel ik t dus ook niet meer.

Zelda heb ik genoteerd op mijn lijstje. Palia heb ik gedownload even kijken of t iets is. De rest ga ik even onderzoek naar doen!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 17:11

pmarena schreef:
Misschien is het handig om er ook bij te zetten waarom mensen de spellen die ze noemen, precies leuk vinden...?

Goeie!

Hogwarts Legacy vind ik vooral heel leuk omdat het alles door elkaar is. Veel puzzelen, aardig wat combat en heel veel missies. Ga ik heel goed op. Moet ook echt zeggen dat ik het echt no-life gespeeld heb. En natuurlijk het Harry Potter verhaal werkt ook mee. Vond het gewoon een heel leuk doorgedacht spel!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:22

Spirit of the north is heel leuk.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:33

Ik volg even omdat ik mezelf een nieuw spel cadeau wil doen in december :))

Hebben nu Mario kart en Nintendo sports voor de kinderen ook en voor hen komt Just Dance erbij maar wil zelf ook iets als afwisseling, de kinderen zijn nog te jong voor een spel als Hogwarts maar ik vind dat meestal wel leuk. Zag ook allerlei Pokemon variaties, die zijn misschien ook nog leuk. En hoorde m’n collega over Lego Harry Potter wat ook leuk was op de switch

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:30

Nee Odyssey is geen standaard Mario platformer. Is 3D in allerlei werelden en echt heel tof. Je zou er wat gameplay van kunnen kijken of het wat voor je is. Zit veel meer verhaallijn en boeiende quests in dan de standaard Mario games waar je van level naar level hopt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:37

Dreamlight Valley. Lijkt een beetje op Animal crossing. Heerlijk vond ik het.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:04

Voor kinderen zijn er vaak LEGO games online in de aanbieding bij Nintendo. Mijn zoontje speelt het regelmatig.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:28

Als je Hogwarts Legacy leuk vond qua puzzelen enzo dan vind je Immortals Fenyx rising en de Zelda games vast ook leuk.
Pokémon Snap vind ik ook wel lekker rustgevend, al ken ik de Switch versie nog niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:45

Pokémon snap is echt heel rustgevend ja. Werd er zo vrolijk van. :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:58

Ik vond Pokemon Snap zooooooo langdradig juist.

Kaetibangsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:40

Life is strange!