Beste AI tool voor transcriberen geluidsopnames

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Beste AI tool voor transcriberen geluidsopnames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 10:32

Hoi,

Ik kan door de vele bomen het bos niet meer vinden. Ik ben op zoek naar een fijne AI tool voor het transcriberen van geluidsopnames. Enerzijds gaat dit om live vergaderingen en anderzijds om gesproken tekst in video. Het gaat vaak om langere opnames variëren van 1 tot 4 uur.

Wie heeft ervaring met dergelijk tools en kan mij adviseren?

Dank alvast!

SnuitjeLove

Re: Beste AI tool voor transcriberen geluidsopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:31

Ik gebruik nu zelf Word veel voor het transcriberen van audioopnames van interviews voor mijn scriptie.
Echter zijn dit opnames van max 40min en is de transriptie niet altijd correct. Als ik hem dezelfde dag nog vewerk kan ik wel zonder de opnamen terug te luisteren er een logisch verhaal van maken.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 11:34

SnuitjeLove schreef:
Ik gebruik nu zelf Word veel voor het transcriberen van audioopnames van interviews voor mijn scriptie.
Echter zijn dit opnames van max 40min en is de transriptie niet altijd correct. Als ik hem dezelfde dag nog vewerk kan ik wel zonder de opnamen terug te luisteren er een logisch verhaal van maken.

Ja, ik weet dat juist de lengte van mijn opnames het wat moeilijker maakt. Ik heb niet de flexibiliteit om een vergadering stil te leggen om een nieuwe opname te starten.
Ik ben nu na een tip via pb aan het testen met Transkriptor. Tot nu toe ben ik daar wel enthousiast over!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:38

Plukje schreef:
Ja, ik weet dat juist de lengte van mijn opnames het wat moeilijker maakt. Ik heb niet de flexibiliteit om een vergadering stil te leggen om een nieuwe opname te starten.

Even los van dat je al wat gevonden hebt:
Ja kan een opname later toch gewoon in stukjes van 30-40 minuten knippen? Dat hoef je toch helemaal niet 'live' te doen? Even als tip voor anderen ;)

123321

Re: Beste AI tool voor transcriberen geluidsopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:46

Ik ben zelf erg tevreden over Amberscript (betaald) :j