Toetsenbord laptop leidt eigen leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Toetsenbord laptop leidt eigen leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 00:28

Een maand geleden had ik mijn laptop nog gebruikt om formule 1 te kijken en nu wilde ik de laptop weer eens gebruiken voor een spelletjes maar zodra ik mijn wachtwoord wil gaan invullen doet de laptop uitzichzelf ****** typen in de balk en dat blijft maar doorgaan. Soms lukt het om alle sterretjes te verwijderen maar als ik dan mijn wachtwoord wil intypen komt er soms alsnog een sterretje tussen. Wat doe ik hier aan want zo kan ik de laptop niet fatsoenlijk gebruiken

paars

Re: Toetsenbord laptop leidt eigen leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:32

Ik heb dat ook gehad. Zo irritant. Lag bij mij aan de draadloze muis. Als ik die loskoppelde (USB dingetje uit de laptop) dan was er niks aan de hand. Onderkant van de muis schoongemaakt en nieuwe batterijtjes erin gedaan.
Mss helpt het jou ook!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:41

Hoe oud is je laptop en welk merk heb je? Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt met één van mijn laptops en mijn moeder recentelijk ook. In beide gevallen was het toetsenbord kapot. Dat moet dan vervangen worden. Bij ons waren het telkens Dells die dit deden. Tot nu toe met de Asussen in huis nog geen problemen. *raakt hout aan*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 00:48

Laptop is een lenovo ideapad330 gekocht in november 2019

Dst van de usb muis had ik ook geprobeerd, echter toen ik dat usb dingetje eruit trok bleef die het nog doen. Kan nog een nieuwe batterij proberen maar ik denk niet dat het iets oplost

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:58

Mja, "al" 5 jaar dus. Zou in principe niet mogen maar is ook niet onoverkomelijk. Zonder de laptop gezien te hebben dénk ik dat het een hardwarematig probleem is. De enige oplossing is hem ergens binnen brengen om hem te laten testen en te laten repareren of hem naar iemand brengen die je kent die dat voor je kan doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 06:45

Zit er vuil in het toetsenbord?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:44

Typt hij ook vanzelf in de kladblok of een word document? Als je daar ziet welke toetsen het probleem zijn kun je ze misschien proberen schoon te maken of los te krijgen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:16

Herkenbaar hier doet mijn laptop dat ook opeens sinds vorige week. Behoorlijk irritant

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:18

8nnemiek schreef:
Typt hij ook vanzelf in de kladblok of een word document? Als je daar ziet welke toetsen het probleem zijn kun je ze misschien proberen schoon te maken of los te krijgen.

Dan moet je wel in kunnen loggen om dat te zien. :))

Op het oogje drukken naast balk bij inloggen maakt dat ook zichtbaar.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:27

Zou even je toetsenbord schoonmaken. Mss met zo’n busje lucht even tussen je toetsjes sprayen. Wellicht zit er net een kruimeltje tussen je toets waardoor die denkt dat je die toets aanslaat ofzo.

Al is in mijn ervaring een eigen leven leidend toetsenbord vaak vochtschade. Maar misschien valt het mee!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 10:46

8nnemiek schreef:

Maakt niks uit, overal waar een zoekbalk zit of waar je kan typen komen er sterretjes te staan. Heel fijn als ik de laptop wil afsluiten want dan gaat ie de zoekbalk vol met sterretjes zetten waardoor de knop voor afsluiten weg is en voor je alles weer hebt verwijderd ben je 5 minuten verder.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:11

Zit er ook een touchpad op? Bovenaan je toetsenbord zit vaak een knopje waarmee je die kan uitzetten.
Anders zou ik denken aan vocht of vuil in het toetsenbord waardoor er contact wordt gemaakt wat je niet wilt.
Je kunt ook 1 voor 1 alle toetsen goed indrukken, wellicht dat er 1 blijft hangen die daardoor weer los schiet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 11:25

Ja heeft een touchpad. Ik ga straks eens proberen of het helpt om alles in te drukken

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:40

Bij mij is het minder als ik shift 8 indruk.

Wat ik apart vind is dat het teken * onder de shift 8 zit, en in mijn beleving zouden er dan 2 toetsen vast moeten zitten. Maar met typen verder geen probleem. Ik heb overigens ook een Lenovo laptop

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:47

Het gaat om het intypen van een wachtwoord, dan krijg je vaak alleen sterretjes in beeld.

Edit: bij het opnieuw lezen van de OP zie ik dat er soms een sterretje tussen de letters komt te staan dus mijn reactie is niet relevant :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 13:12

kiki1976 schreef:
Bij mij is het minder als ik shift 8 indruk.

Wat ik apart vind is dat het teken * onder de shift 8 zit, en in mijn beleving zouden er dan 2 toetsen vast moeten zitten. Maar met typen verder geen probleem. Ik heb overigens ook een Lenovo laptop

Boven het nummerpad helemaal rechts zit ook een sterretje op m'n toetsenbord

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 13:45

M'n man had de knop van het sterretje eraf gehaald en schoongemaakt maar ook dat is het probleem niet.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:33

Het enige wat het mogelijks nog kan zijn, zijn bv. verkeerd geïnstalleerde drivers oid. Dat heb ik de laatste keer ook geprobeerd. Alles lopen herinstalleren, resetten, etc., maar niets hielp. Uiteindelijk wilde ik iets proberen in de BIOS en daar gezien dat het probleem bleef. Die van ons typte niets maar drukte zelf op het pijltje naar beneden waardoor die constant ongecontrolleerd scrollde. Vermits de BIOS volledig losstaat van de Windowsinstallatie en een softwareprobleem daarom zeer onwaarschijnlijk was, heb ik toen de gok genomen om het toetsenbord gewoon te vervangen. Dat hielp en die laptop draait nu weer zoals het hoort.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 18:49

Ja ik denk dat het probleem in het toetsenbord zelf zit, heb al het toetsenbord verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niets. Ga nog even zoeken naar een reperateur, iemand een idee wat de kosten zijn om een toetsenbord te vervangen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:10

Het kan ook nog aan de accu liggen, bij Dell zwelt de accu soms na verloop van tijd op en dan gaat het toetsenbord ook heel raar doen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:11

Kosten van het toetsenbord vervangen hangt er heel erg vanaf of het een simpel verhaal is, of niet dat is erg laptop afhankelijk.
Ik heb een handig broertje die het doet maar ook bewust en laptop die te repareren valt.
Beste om zelf ff wat info te zoeken over je laptop wbt vervangen en iemand in de buurt zoeken.
(Ik denk dat mijn laptop 10 minuten werk is, dus dat valt erg tegen overzien)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:55

Al geprobeerd om een extern toetsenbord te koppelen? Dan kun je het omzeilen.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:09

Typt de laptop uit zichzelf als de externe toetsenbord eraf is? Als die blijft typen ligt het aan de toetsenbord van de laptop.

Als gebruikers dit overkomt laat ik ze gewoon even grof drukken op álle knoppen van de laptop. Geen enkele overslaan. Bij toetsenborden van nu zie je net het verschil niet welk toets nét ingedrukt is. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 22:14

Nalonyda schreef:
Typt de laptop uit zichzelf als de externe toetsenbord eraf is? Als die blijft typen ligt het aan de toetsenbord van de laptop.

Als gebruikers dit overkomt laat ik ze gewoon even grof drukken op álle knoppen van de laptop. Geen enkele overslaan. Bij toetsenborden van nu zie je net het verschil niet welk toets nét ingedrukt is. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt :)

Ik gebruik geen extern toetsenbord, gewoon van de laptop zelf