Mifi router ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Mifi router ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 00:09

Voor het werk ben ik op zoek naar ervaring met MiFi routers met een data-only simkaart in zit.
Werkt het goed? Waar gebruik je het voor en hoeveel data zou je nodig hebben voor bijv een aantal uur streamen per dag? Wil het gebruiken op plekken waar slecht/geen internet is en dus ook geen Wifi. Binnen een gebouw en binnen Nederland. Welk abo hebben jullie en/of welke MiFi router?
Heb er 0 ervaring mee. Natuurlijk wel al wat opgezocht maar ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:59

Ja, hier een Huawei van de werkgever.

Dat ding is fatsoenlijk snel op 4G. Ik gebruik 'm vooral buiten. In mijn werk sta ik regelmatig op een lokatie in het grote niets en gebruik 'm om de projectinfo in te kunnen zien. Scheelt een hoop gesleep met papier en altijd de correcte info bij de hand.

Ik heb geen beeld bij z'n verbruik, eerlijk gezegd. Wij hebben ongelimiteerd gebruik (er zijn een paar 100 van die dingen bij het bedrijf, bulkcontract). Dingie geeft wel per sessie het dataverbruik.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:10

Ik heb vorig jaar een klein jaar een mifi router gebruikt toen ik in een stacaravan woonde ivm nieuwbouw.

Ik had er een Odido abbo bij met onbeperkt data.
Prima verbinding, maar ik gebruikte het alleen voor appen, tv kijken (en Bokt ;) ).
Nou heeft onbeperkt ook een dagelijkse limiet, maar daar kwam ik nooit in de buurt.

Moet even kijken welke ik heb. Mijn broer, ICT-er, heeft dat toen geregeld.

Aanvulling:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:30

Ik heb de simpelere tp link met een simkaart van kpn. Ik ben alstest begonnen met 125 dat bleek te traag voor tv maar genoeg voor normaal internet. Nu een 600 waardoor ik voldoende uit de voeten kan over de grens waar ik wel een mb beperking heb van 50 gb. Het heeft me ruim een jaar van continue overdag wifi gegeven inclusief tv kijken via mijn ipad of gestreamed naar de tv in een huis met heel dikke muren :j en als tv wat beperkt werd ben ik daar 1 keer overheen gegaan in de laatste 2 dagen.

nu is het mijn onderweg internet waar het meestal goed werkt soms zijn er mindere plekken als ik afgelegen sta
Ik heb nu deze
https://www.coolblue.nl/product/787510/ ... m7650.html

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:37

Wij hebben die TP link 600 van hierboven in de stal staan. Datakaartje prepaid van Comgate erin (kpn netwerk). Snelheid is prima via Comgate (Lebara was te traag).

We gebruiken hem voor 2 IP camera's. Daar kijken we enkele keren per dag op, ongeveer een halve minuut per keer. Verbruik is zo ongeveer 1-1,5 GB per maand.

Annemiek73

Re: Mifi router ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:13

Is een Starlink abbonement niet iets voor je?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:17

Ik heb er naar gekeken, maar uiteindelijk voor en 4G router gegaan wat voordeliger was binnenhuis en ik had netwerkpoorten nodig voor pc. Ik verbruikte wel veel data, maar dat komt ook dat ik veel game en de downloads, ook Amazon Prime kijken nam behoorlijk data. Ik had een Unlimited abonnement erin dus dat maakte niet zoveel uit.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 19:41

Wat fijn zoveel ervaring! En tevreden gebruikers ook. Superhandig dat het bestaat!
Ik zoek er eentje waarbij het bereik binnen ‘diep’ in een gebouw goed is. Waar we tegenaan lopen is dat het wifi netwerk daar gewoon onstabiel en dus niet werkbaar is. Kan je stellen dat overal waar je iig met je eigen smartphone (4g of 5g) kunt bellen, met een MiFi router je een goed wifi netwerk kan maken?
En dan nog een vraag; wat is het verschil tussen een TP-Link (met die sprietjes) en een MiFi router, want in beide gaat een simkaartje toch?
Qua gebruik denk dan aan 4 uur films kijken en daarbij ook bestanden kunnen mailen en facetimen. We zouden dat kunnen uitproberen hoeveel gb er nodig is. Handig als dat verbruik idd ergens goed te zien is; liefst op die router / tp-link zelf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:02

In nederland kan, nou ja kon ik onbeperkt internet gebruiken. Over de grens in europa was het 50 gb waar ik dus een keer overheen ben gegaan. Terwijl ik heel veel facetime :D. Mijn levenslijn met nederland zeg maar.

Inmiddels heb ik vaste internet in frankrijk dus ik heb mijn abbonement teruggezet naar max 30 gb overal. Daarmee kom ik goed uit,

Ik heb die zonder sprietjes die ook achter dikke muren en niet bepaald het dikst gezaaide zendmast gebied. De mobiele telefoon heeft regelmatig geen of bijna geen internet in de woonkamer of schuur. De mifi van tp link krijgt het wel voor elkaar. Alleen op een aantal plekken oa in duitsland en luxemburg wil het soms afwezig zijn of onstabiel, maar daar heeft mijn telefoon dan helemaal niks meer. :+

Ik kan me voorstellen dat sprietjes misschien beter werken maar ik heb daar geen ervaring mee.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:00

paars schreef:
Wat fijn zoveel ervaring! En tevreden gebruikers ook. Superhandig dat het bestaat!
Ik zoek er eentje waarbij het bereik binnen ‘diep’ in een gebouw goed is. Waar we tegenaan lopen is dat het wifi netwerk daar gewoon onstabiel en dus niet werkbaar is. Kan je stellen dat overal waar je iig met je eigen smartphone (4g of 5g) kunt bellen, met een MiFi router je een goed wifi netwerk kan maken?
En dan nog een vraag; wat is het verschil tussen een TP-Link (met die sprietjes) en een MiFi router, want in beide gaat een simkaartje toch?
Qua gebruik denk dan aan 4 uur films kijken en daarbij ook bestanden kunnen mailen en facetimen. We zouden dat kunnen uitproberen hoeveel gb er nodig is. Handig als dat verbruik idd ergens goed te zien is; liefst op die router / tp-link zelf.

Onstabiel wifi signaal, kennelijk is er dus al een router/netwerk in dat gebouw?
Als dat zo is, dan zou ik liever kijken naar een set powerline adapters.
En dan met adapters die zowel een wifi signaal geven als waar je een netwerk kabel in kan doen. Desnoods voor elke kamer/ruimte/kantoor eentje.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 08:28

Powerline adapter voor versterking WiFi…ga ik eens naar zoeken! Dan hebben we geen sim nodig.
Edit: Oh… je hebt dan toegang tot de router nodig. Gaat ‘m niet worden helaas.

Het moet onafhankelijk van hun netwerk blijven draaien en we kunnen momenteel alleen het publieke/gast wifi gebruiken. We maken wel eens een hotspot van onze eigen smartphone. Maar zoeken iets waardoor we daar niet afhankelijk van zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 16:16

De powerline adapaters hebben een ethernet kabel nodig en dat gaat niet lukken.
Dus het moet een MiFi router worden!
Gut ik leer hier veel bij. Leuk. Nu op zoek naar eentje die binnen goed bereik geeft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:34

Je hebt ook powerline adapters met kabel-aansluitmogelijkheden.
Belangrijk bij Powerlines is dat het stopcontact naast het modem in dezelfde groep zit als het stopcontact waar je wifi wilt hebben. En dan nog, het is niet echt stabiel. Een 4G router is doorgaans stabieler, al hangt dat wel af van je provider.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 18:30

Dees schreef:
Belangrijk bij Powerlines is dat het stopcontact naast het modem in dezelfde groep zit als het stopcontact waar je wifi wilt hebben. En dan nog, het is niet echt stabiel. Een 4G router is doorgaans stabieler, al hangt dat wel af van je provider.

Powerlines helaas echt niet mogelijk. Zou wel handig zijn want: geen sim nodig. Meer het gaat om giga gebouwen en geen idee waar de modemrouters staan…vaak ergens in de kelder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:13

Dees schreef:

Dezelfde groep is niet waar, dezelfde fase en achter dezelfde meter. Ethernet kabel is ook niet nodig. Gebruiken al jaren power adapters hier rondom huis die absoluut niet in dezefde groep zitten, zelfde voor stal waar we 80 meter overbruggen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:56

Bij ons ging de powerline (tp link) continue brak en uiteindelijk stuk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:57

Hier ook een TP Link (TL-MR6400 - 4G Router - 300 Mbps) met onbeperkt datakaart van KPN.
Werkt prima op de boot, tv kijken, de vaar-apps (die best wel wat trekken, zeker als je AIS wil zien).
Stabiele verbinding, kan ik gewoon mee werken vanaf de boot moest ik dat willen.
Heel tevreden over moet ik zeggen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 18:28

De TP Link....wordt ws de 7650...tot welk afstand kunnen apparaten op het WiFi netwerk dat deze router maakt inloggen?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:54

paars schreef:
De TP Link....wordt ws de 7650...tot welk afstand kunnen apparaten op het WiFi netwerk dat deze router maakt inloggen?

Het is ook eigenlijk een overbodige vraag :-) . We gaan het proberen en mocht het nodig zijn kunnen we daar ook nog een WiFi versterker bij gebruiken, zag ik.

Dank allemaal voor jullie input!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:10

Ik had een simpele tp link op stal. Daar had ik de wifi camera op verbonden zodat ik de merries in de gaten kon houden die drachtig waren. Super fijn, altijd goede verbinding en zonder gedoe altijd goed beeld met de camera. Ik heb hem helaas in een bak gedaan en die bleek niet waterdicht, dus hij is verzopen. Ik koop binnenkort zeker een nieuwe.