Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Waidida schreef:De reden dat ik het wil tracken is vooral uit interesse, als ik bijvoorbeeld eens erg mie wakker wordt is het fijn om dat terug te kunnen zien waar het aan ligt.
Goof schreef:Waidida schreef:De reden dat ik het wil tracken is vooral uit interesse, als ik bijvoorbeeld eens erg mie wakker wordt is het fijn om dat terug te kunnen zien waar het aan ligt.
Dat is niet iets wat een tracker/ horloge kan natuurlijk.
Hij kan niet aangeven of jij teveel gedronken hebt, het te warm had, of je naar de wc moest en daardoor onrustig sliep of wat dan ook. Hij kan alleen registreren dat het zo is. Meer niet.
En wat je doet met die info (vooral qua betrouwbaarheid) is aan jou.
Goof schreef:Dat is niet iets wat een tracker/ horloge kan natuurlijk.
Hij kan niet aangeven of jij teveel gedronken hebt, het te warm had, of je naar de wc moest en daardoor onrustig sliep of wat dan ook. Hij kan alleen registreren dat het zo is. Meer niet.
En wat je doet met die info (vooral qua betrouwbaarheid) is aan jou.
Ir111 schreef:Het is tevreden over, niet van.
pol013 schreef:Ik kan uren wakker liggen zonder dat mijn polar er erg in heeft. Sta ik geradbraakt op en zegt mijn polar 'slaapkwaliteit goed'. Omdat ik gewoon braaf stil blijf liggen mist hij dat volledig.
Waidida schreef:Ik bedoel ook niet dat ik de oorzaak wil weten, maar bijvoorbeeld als ik weinig diepe slaap heb gehad merk je dat wel.
Marleen_L schreef:pol013 schreef:Ik kan uren wakker liggen zonder dat mijn polar er erg in heeft. Sta ik geradbraakt op en zegt mijn polar 'slaapkwaliteit goed'. Omdat ik gewoon braaf stil blijf liggen mist hij dat volledig.
Deze ervaring heb ik ook met m’n Apple Watch. Ik ga ook stil liggen als ik niet kan slapen, dat detecteert hij soms als diepe slaap. Dus eigenlijk kan je er precies niets mee.
Ik dacht dat ik er wat mee ging doen, maar heb alleen de eerste weken er wel eens naar gekeken, tegenwoordig doe ik er niets mee.
Voor hartslag werkt hij wel goed, maar hij valt buiten je budget, dus wat dat betreft heb je verder weinig aan mij.
Ir111 schreef:Waidida schreef:Ik bedoel ook niet dat ik de oorzaak wil weten, maar bijvoorbeeld als ik weinig diepe slaap heb gehad merk je dat wel.
Maar dat kan een sleeptracker dus niet meten. Dan meet je obv hersensignalen. En die meet een tracker niet. Die doet aannames obv van beweging en hartslag en dat zegt niets over diepe slaap, of tenminste niet gecombineerd met de relevantie informatie nl hersensignalen.
hwn schreef:Mijn Garmin maakt toch onderscheid tussen lichte slaap en REM-slaap hoor.
Wat de adviezen betreft, die neem ik inderdaad soms met een korreltje zout: zo kreeg ik als ochtendtip ooit iets van "neem vandaag een dagje rust". Was de eerste werkdag na mijn vakantie, had ik er natuurlijk helemaal geen zin meer in.. Maar meestal vind ik het wel een slim ding, al zal ie bijv. kantoorwerk als rust zien, terwijl het voor mij niet altijd zo ontspannend aanvoelt.
Waidida schreef:De reden dat ik het wil tracken is vooral uit interesse, als ik bijvoorbeeld eens erg mie wakker wordt is het fijn om dat terug te kunnen zien waar het aan ligt. Ik begrijp wel dat ze niet zo accuraat zijn als medische apparatuur. Die garmin zie ik idd veel passeren. Volgens mijn huidig horloge heb ik vannacht een hartslag van 240 en van 10 gehad, denk dat ik hier dan niet meer zou rondlopen haha.
Over de app, op wat baseert die zich dan?
DuoPenotti schreef:Ik heb een garmin.
Aangeschaft uit nieuwsgierigheid wat hij van mijn body battery vind.
Met opstaan sta ik ergens tussen de 25 en 35.
Rond 4 uur sta ik op 5 lager gaat hij niet.
In de nacht heb ik vaak genoeg dus alleen maar oranje. Soms een streepje blauw.
Heb ik sporadisch een goede nacht zie ik dat aan de tracker want dan is de stress duidelijk lager. En de body battery ook hoger. Tussen 40 & 50. En dan geeft hij aan dat ik goede diepe slaap heb gehad.
En ja dat voel ik ook gedurende de dag.
Ga ik richting 20 voel ik me ook weer erg vermoeid raken.
Overdag laad ik ook nooit bij.
En mijn hartslag gemiddeld hoog. Die gaat al boven de 100 slagen als ik klets met iemand.
Mijn vriend. Die staat altijd op tussen de 80 & 100%.
Laad overdag ook bij en in de avond achter de tv ook.
Als die eens na een intensieve dag op 20 komt is dat extreem laag.
Maar die kan dus de hele dag bezig zijn.
Is zo'n horloge zo goed als een echte slaap meter.
Weet hij perfect je energie. Nope.
Maat ik vind het toch knap hoe goed hij het doet.
Maar zit je echt ergens mee. Raadpleeg de arts