Fijne oordopjes om mee te rijden én praten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Fijne oordopjes om mee te rijden én praten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 16:14

Ik zoek fijne Bluetooth oordopjes om te koppelen met mijn Android telefoon om mee te rijden, maar ook om goed mee te kunnen bellen (les op afstand). Er moet dus goede ruisreductie op zitten (dat je geen last hebt van rijwind).
Ik zat zelf te kijken naar de Jabra Elite Active, maar ik hoor graag ervaringen van jullie.

Tiggs

Re: Fijne oordopjes om mee te rijden én praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:07

Ik weet niet hoe de ruisonderdrukking is, maar tijdens het sporten vind ik Shokz erg fijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:14

manzano schreef:
Ik zoek fijne Bluetooth oordopjes om te koppelen met mijn Android telefoon om mee te rijden, maar ook om goed mee te kunnen bellen (les op afstand). Er moet dus goede ruisreductie op zitten (dat je geen last hebt van rijwind).
Ik zat zelf te kijken naar de Jabra Elite Active, maar ik hoor graag ervaringen van jullie.

Deze heb ik en in Coronatijd heb ik ze veel gebruikt voor online les te paard. Mijn mobiel stond dan in de Pivo en het werkte prima.
Heb ze ook vaak in op de fiets.
Bellen gaat dan ook prima, tenzij ik echt op een hele winderige hoek sta.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 17:42

fransje23 schreef:
manzano schreef:

Deze heb ik en in Coronatijd heb ik ze veel gebruikt voor online les te paard. Mijn mobiel stond dan in de Pivo en het werkte prima.
Heb ze ook vaak in op de fiets.
Bellen gaat dan ook prima, tenzij ik echt op een hele winderige hoek sta.

Het is inderdaad bedoeld voor les in combi met een Pivo. Dus fijn te horen dat deze combi werkt. Ik zit dan natuurlijk te paard, dus je hebt ruis van de beweging.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:24

Ik zat ook te paard, wel in een binnenbak overigens, maar ging prima.
Oortjes bleven ook goed zitten in draf en galop.

De bluetooth is zo goed dat je zelfs 60 meter verder nog een goede verbinding hebt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:46

ik heb ook een jabra hoewel ik hem alleen gebruik op werk (pakket bezorging op de fiets) wat erg goed werkt in de wind etc. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:21

Ik heb de Jabra Active Elite ook. Ik vind ze super fijn, nog nooit gebruikt met paardrijden maar wel regelmatig op de fiets.
Bij bellen op de fiets hoor ik mijn gesprekspartner goed, maar zij horen bij mij wel al snel vrij veel wind waardoor ik moeilijk verstaanbaar wordt.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:18

Hier ook een groot fan van Jabra. Dan wel de Elite 10 maar dan nog :D

Hiervoor had ik samsung buds en was ik slecht verstaanbaar met veel ruis op de achtergrond. Zowel wind als autoruis waren heel vervelend. Nu heb ik daar totaal geen last meer van en als ik in de auto bel dan valt het soms niet eens op dat ik aan het rijden ben.

Zeker fan dus. Alleen jammer dat Jabra gaat stoppen met earbuds, dat wordt voor de volgende buds toch weer doorzoeken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:13

Top!! Fijn al deze reacties.
De elites heb ik ook naar gekeken, maar aangezien oortjes bij mij snel uitvallen twijfel ik of dat handig is met rijden. Het stof/waterdichte van de active spreekt me ook wel aan. Wil ze misschien ook als backup in kunnen doen op buitenritten namelijk, dat ik via voice assist hulptroepen kan bellen :=

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:23

Zie dat de active 8 IP 68 heeft, de elite 10 heeft IP 57. Dus ze zijn net wat minder water en stof dicht maar (wat mij betreft) voldoende om buitenshuis te gebruiken en je geen zorgen te maken als er een spatje water valt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:47

Ah dat valt idd mee qua verschil. Zou de grip van de active nog grote toegevoegde waarde hebben? De active is overigens ook wel stukje goedkoper, maar koop liever wel in 1x iets goed.