Macbook heeft kuren, waar laten bekijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hetwaszoiets

Macbook heeft kuren, waar laten bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 22:46

Help 8-) ik als complete digibeet krijg het Spaans benauwd als mijn macbook, ipad of phone iets doet wat niet de bedoeling is.

Nu hebben zowel mijn macbook als ipad besloten niet meer in te willen logen op mijn mail account. Terwijl mijn telefoon hier geen problemen mee lijkt te hebben.

Daarnaast heeft mijn macbook besloten dat de shift toetsen het niet meer doen waardoor inloggen lastig wordt omdat bepaalde tekens het niet meer doen.

Al met al ik heb hulp nodig die het voor mij oplost of mij als computer stuntel kan uitleggen hoe ik dit moet doen. Maar waar vind ik die?

Mensen hier tips van betrouwbare adressen liefst in de omgeving van Arnhem?

Alvast bedankt voor het meedenken!

prugelpiet

Re: Macbook heeft kuren, waar laten bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:48

Het mail probleem heb ik ook met mijn MacBook. Al 100 jaar hetzelfde wachtwoord, inloggen nooit een probleem, maar de mail app op de MacBook weigert sinds kort dienst. Ik lees graag mee voor een oplossing.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:15

Apple store? Genius bar heet dat geloof ik.
Toen ik jaren geleden nog een iPhone had kon je via de website een afspraak maken.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:21

Even wat vragen:
-Welke Macbook heb je (model/jaar/ welke versie van OS gebruik je) en is ie up to date met de software?
-Welke foutmelding krijg je als je probeert in te loggen op je mailaccount? Gebruik je Mail of Outlook of iets anders qua programma.

Wat betreft shift toetsen:
-Heb je al geprobeerd een los/extern toetsenbord te gebruiken bij je Macbook en doen de shift toetsen het dan wel?
-Macbook al eens voorzichtig uitgeklopt, zodat evt. kruimels, stof eruit komen?
- Heb je per ongeluk de shift geblokkeerd? Of staat de toetsvertraging op heel langzaam zodat je ze lang ingedrukt moet houden?

In Arnhem zit een filiaal van Amac.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:25

Ik heb hetzelfde probleem met mijn IPhone. Zou het een Appledingetje zijn? Ik lees even mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:27

Hebben jullie toevallig een hotmail of live adres bij het Apple mail programma ingesteld? Die ondersteunt namelijk sinds kort geen Apple mail meer. Super vervelend.

De oplossing is je hotmail bekijken via hotmail.com en/of een icloud adres of ander email adres aanmaken en dat voortaan gebruiken met je mailprogramma.

Ik heb drie verschillende hotmail/live adressen, en ben beetje bij beetje alle websites die nog op hotmail zitten aan het omzetten naar mijn andere mailadres.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:01

8nnemiek schreef:
Hebben jullie toevallig een hotmail of live adres bij het Apple mail programma ingesteld? Die ondersteunt namelijk sinds kort geen Apple mail meer. Super vervelend.

De oplossing is je hotmail bekijken via hotmail.com en/of een icloud adres of ander email adres aanmaken en dat voortaan gebruiken met je mailprogramma.

Ik heb drie verschillende hotmail/live adressen, en ben beetje bij beetje alle websites die nog op hotmail zitten aan het omzetten naar mijn andere mailadres.

Ja ik heb inderdaad een live.com mailadres.Dat is vervelend. Ts en Prugelpriet dan ook?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:30

Ja, ik heb Hotmail. Dan bekijk ik het wel online :+

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 20:05

Verklaart in ieder geval mijn mail stuk. Dank voor de reacties!

Los toetsenbord is besteld dan kan ik hopelijk mijn administratie wegwerken last minute en daarna mijn MacBook maar wegbrengen.

Dank voor alle tips, ook via Pb