Hulp gezocht inrichten huis, wat kan wel/niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Hulp gezocht inrichten huis, wat kan wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 04:48

Alvast excuses voor het lekkere rommelige overzicht :').

Ik heb in maart een huis gekocht (alleen) deze hebben we helemaal gestript tot eigenlijk enkel nog de muren stonden.

Nu komt eindelijk het punt van opbouwen maar dus ook inrichten, in november komt de stukadoor.
Heel leuk maar ik heb geen flauw idee wat wel en niet samen kan of wel/niet een verstandige keuze is.
Ik hou enorm van wat donkerder met mooi zacht licht maar toch tikkeltje chique.

Ik maak dit topic om hulp, inzicht, ideeen etc te krijgen, ik hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen!

Ik heb geen oneindig budget natuurlijk maar wil alles maken zoals ik mooi vind en daar zal ik soms wat langer voor moeten sparen om het naar mijn zin te krijgen, als ik dit niet doe krijg ik sws spijt.

Voor de gehele beneden verdieping komt betonlook/ antraciet tegel.
Als deur van de woonkamer naar de hal komt er een soort taatsdeur:
https://schuifdeurexpert.nl/product/sta ... 83-kozijn/
De muur achter de bank (de lange muur) zat ik te denken om grijs/antraciet te maken met van die soort vegen erin.

keuken word nu een 2e handse keuken en na verloop van tijd een houtlook landelijke keuken.
alleen ja de keuzen ligt nu ook tussen een eiland of hoek keuken.
Sorry voor de slechte schetsen iets echt op verhouding "tekenen" lukt ook niet echt

schets 1 met eiland
Afbeelding

schets 2 met hoek keuken
Afbeelding

Dan hebben we de wc, de tegels worden ook doorgetrokken in de wc (dorpel loos).
welke kleuren staan daar weer mooi bij voor de want en achterkant?
Ik wil in de achterwant van deze nisjes ivm een leiding die rechts loopt kunnen ze niet breder:
https://i.pinimg.com/564x/b3/2a/5b/b32a ... ddd97b.jpg

De andere stuggle is de badkamer.

Indeling is de onderstaande foto rechtsbovenin hebben we van een slaapkamer een badkamer gemaakt:
Raam in de douche zelf is dicht en boven het bad zit een dakkapel met 2 ramen (matglas).
Afbeelding

Ik vind deze wand onwijs mooi voor in de badkamer voor 1 wand, zat zelf te denken aan de wand van het badmeubel (een badmeubel met losse wasbak en wel met gesloten opbergruimte voor de handoeken etc.
Enkel kan ik nergens zo'n rotswand vinden zoals dit of iets wat erop lijkt.
Het bad is een whirlpool bad welke ik de ombouw wilde maken in de stijl van de badkamer.
https://i.pinimg.com/564x/33/94/e3/3394 ... d5327e.jpg

1 wand zoals de foto hierboven de andere gestuukt in grijs/ antraciert of donkere betonlook tegels.

Slaapkamer
Voor de slaapkamer zat ik te denken aan iets in deze trant:
https://i.pinimg.com/564x/27/ce/ae/27ce ... d33a05.jpg
Alleen de achterwant misschien een donkere wereldkaart, donkergrijs met donker rood oid.

Ik zal later foto's toevoegen van het huis zelf aan de binnenkant voor evt duidelijker zicht te geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:26

Grijze vloer en dan ook nog een grijze wand zou ik heel kil vinden geloof ik.
En verder, je kan het combineren met welke kleur je zelf mooi vind natuurlijk. Ga eens kleurstalen halen.
Vwb de badkamer; ik zou sowieso een toilet plaatsen boven, dan hoef je niet steeds naar beneden te lopen als je 'snachts naar het toilet wil.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:33

Precies om die reden heb ik een interieurstyliste in de hand genomen. Adviesgesprek aan huis gehad, en heel veel waardevolle tips gekregen waarmee we aan de slag kunnen

Schuur_

Re: Hulp gezocht inrichten huis, wat kan wel/niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:45

Als je gaat voor een eiland zou ik deze aan de andere kant zetten. Je wordt het snel beu om helemaal rond te lopen als je van de bank iets wilt gaan halen in de keuken. Ook mis ik een eettafel bij je eiland? Ik woon ook alleen maar soms vind ik het wel fijn om met vrienden rond een tafel te zitten voor een spelletje.

Verder kan ik de tip van een interieurstylist alleen maar beamen. Dat levert echt wel zijn geld op als het gaat over kleurenschema's

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:13

Schuur_ schreef:
Als je gaat voor een eiland zou ik deze aan de andere kant zetten. Je wordt het snel beu om helemaal rond te lopen als je van de bank iets wilt gaan halen in de keuken. Ook mis ik een eettafel bij je eiland? Ik woon ook alleen maar soms vind ik het wel fijn om met vrienden rond een tafel te zitten voor een spelletje.

Verder kan ik de tip van een interieurstylist alleen maar beamen. Dat levert echt wel zijn geld op als het gaat over kleurenschema's

Ik zou juist het eiland aan deze kant houden. Mijn zus heeft het ook zo, en ik vind dat veel handiger icm de plek van de deur in de keuken.
Het omlopen is nou ook niet zo reusachtig :)
Wel eens wat betreft de eettafel. Dat is altijd prettig om te hebben.
In het geval van mijn zus (precies zelfde indeling als in de bovenste schets) staat die tussen bureau en eiland in :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:15

Wij zijn zelf bijna klaar met ons huis en hebben over veel dingen lang getwijfeld. Een gesprek met een interieuradviseur heeft ons enorm geholpen. We hadden er expres een gekozen die al op de site aangaf dat soms een of twee uur samen door het huis gaan al genoeg is. Scheelde een enorme hoop geld want we wisten al redelijk wat we wilden dus een heel plan was niet nodig, maar het heeft enorm geholpen om onze ideeën concreet te maken voor onze ruimtes.

Dus kom ik op tip twee: speel pinterest helemaal uit en probeer je dan af te vragen wat je van een afbeelding vindt en waarom. Je kunt er ook notities bij maken geloof ik. Ik ben via Pinterest uitgekomen op een kleurschema met beige groen en terracotta en dat hebben we meegenomen met de keuzes voor het schilderen. Maar minstens net zo vaak kwam er een "kleine" keuze voorbij die we niet hadden voorzien. Dan pakten we onze Pinterest map erbij om te kijken hoe op onze plaatjes dat opgelost/gekozen is en maakten op basis daarvan een keuze (soms dus juist omdat we niet hetzelfde wilden als in mijn map).

Wij zijn gegaan voor een hoekkeuken vanwege de flexibiliteit in indeling die je dan overhoudt. Persoonlijk zou ik in jouw geval ook voor de hoekkeuken gaan, dan heb je veel meer ruimte voor je eettafel of eventueel je bureau. Bovendien is een kookeiland met aansluitingen (water, gas en/of water) duurder om aan te sluiten dan bij een hoekkeuken.

Ik zou daarnaast kijken of het lukt om de bank van de muur af te halen. Je geeft aan nu niet echt op schaal te hebben getekend maar wellicht wil je de afbeeldingen nog delen zonder je eigen toevoegingen met afmetingen? Dan kunnen we mee tekenen. Wat voor kasten wil je nog meer kwijt?

Voor boven viel mij gelijk hetzelfde op als Goofy, ik zou echt proberen een wc in te tekenen. Voor mij gevoel zou dat moeten kunnen en daar ga je zoveel profijt van hebben. Ik weet niet wat je plannen zijn met de voormalige badkamer maar daar zou je natuurlijk eventueel een wc met wasmachine kunnen maken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:29

Het is natuurlijk maar net welke smaak je van houd.
Het zwart gaat er allemaal een beetje "uit" en de lichte/ aarde tinten zie je nu meer komen.

Wat Douce ook al zegt eigenlijk , maak een moodboard ( op pinterest of vanuit woonbladen) zodat je inzicht krijgt welke style de jouwe is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 08:15

Ik denk dat het slim is om je idd helemaal suf te zoeken naar dingen die je mooi vindt. Ik denk dat een grijze vloer met grijze muur heel kil/grauw kan zijn. Zeker als er in de winter weinig natuurlijk licht is of het licht heeel wit of grijs is, krijg je het dan echt niet gezellig. Ik zou dan eerder naar een okergeel of warm blauw gaan:
https://st.hzcdn.com/simgs/0141ad5c0018 ... g-room.jpg

https://www.artsychicksrule.com/wp-cont ... keover.jpg

Wat je keuken betreft: absoluut een eiland! Je hebt zo veel meer contact met je kamer/gasten/medebewoners en het is veel gezellig koken. Als je een hoek plaatst, sta je altijd met je rug naar de rest van het huis. Wil je het qua kosten behapbaar houden, plaats dan je water in de wand en alleen je inductieplaat in je eiland. Dat is qua leidingen echt peanuts.

Boven: die rotswand vind ik persoonlijk echt afschuwelijk, maar los van smaak zou ik ook rekening houden met schoonmaken. Lijkt me verre van praktisch, zeker in je badkamer waar het vaak vochtig is. En voor de slaapkamer geldt weer: pinterest is je vriend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:35

Hier ook een L vormige huiskamer, vergelijkbaar met schets 2. Ik heb een hoekkeuken, op de plek waar jij in de hoek een bureau hebt staan staat (wel iets van de muur ;) ) een ronde eettafel. Mocht je het fijn vinden om een beeld te krijgen kan ik vanavond wel een paar foto's maken.

Overigens: qua stemming zie ik wel heel veel donkere kleuren. Als dat jouw smaak is: Prima. Neem wel in overweging dat donkere tinten ook meer kleur nodig hebben als accenten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:45

Je bureau in die hoek plaatsen is dat een must? Ik zou 'm liever richting je bank- met een kleine roomdivider plaatsen naast je bank zodat je daar een hoek creëert of je bank draaien dat die de hoek maakt .
Dan kan je een ruime eettafel neerzetten evt een langs de wand met een bank - miss ook een hoekje waar je nu bureau in hebt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:20

Het eerst wat me opvalt is het buro, Ik zou me er groen en geel aan ergeren zeker als het een thuiswerkplek is, je zit namelijk altijd tegen je werkplek aan te kijken ook al ben je vrij. Daarnaast zit je tegen een blinde muur aan te werken en dat is ook weinig inspirerend.
Ik zou daar een plek voor zoeken waarbij het uit zicht staat als je het niet nodig hebt, het blijft namelijk altijd een rommelig hoekje met veel kabels etc. (been there, done that)

Als je gaat voor een kookeiland zou ik de bar niet als enige eetplek willen hebben, je zit dan op een rijtje en kan elkaar niet aankijken. Dat is niet echt gezellig met gezelschap.

Zelf ben ik van de neutrale basis en met accenten breng ik sfeer en kleur in huis. Als ik wat anders wil is dat relatief snel gedaan zonder een halve verbouwing uit te hoeven voeren. Wat nu namelijk heel erg "in" is kan over 5 jaar vreselijk gedateerd zijn en dan zit je. (ik denk hierbij aan de plaatjes van de badkamer en slaapkamer).

Voor de rest, het idee van mijn voorgangers om een stylist in te huren. Ik zou best wel geld uitgeven aan iemand die je kan helpen met de styling, het hoeft geen uitgewerkt plan te worden, maar wel een richting in de zin van kleurpalet, waar meubels zetten etc.
Als ik de toegevoegde waarde zie is het echt het geld wel waard. Zij komen met dingen waar wij niet aan gedacht hebben zowel qua inrichting, kleurgebruik maar ook hoe het praktisch werkt of niet werkt.
Ja het kost geld, maar het kan je heel veel ergenis of geld besparen vanwege verkeerde beslissingen die achteraf niet werken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:26

Verdiep je eens in warme en koele kleuren:
https://www.verfwebwinkel.nl/blog/warme ... euren.html
https://www.westwing.nl/inspiration/inr ... e-kleuren/

Als je alleen maar koele/koude kleuren combineert, dan wordt je huis heel strak maar het heeft ook de geborgenheid van een crematorium. Sommige mensen vinden dat fijn (rustgevend?) maar ik persoonlijk word er van binnen heel boos van als ik er een paar dagen in moet verblijven.
Ik ben juist van de hele warme kleuren en een milde chaos.

Dus zo'n moodboard maken is wel een heel goed idee om te ontdekken wat bij jou past. Er is hierin geen goed of fout, jij moet er wonen en er tot rust kunnen komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:38

Wat betreft keuken vind ik het eet-eiland heel mooi, maar niet zo praktisch.
Inderdaad wordt het héél snel vervelend om elke keer die hele extra bocht te moeten lopen als je even iets uit de koelkast wilt pakken. En is het toch nog steeds wel fijn om een eettafel te hebben waar je gezellig aan kan zitten. En dan wordt het wel een beetje druk zeg maar.

Zelf heb ik in mijn vorige huis ook zo'n soort keuken gehad met een kookplaat zo los achter de rest van de aanrecht. Super mooi en chique maar het werkte best vervelend vond ik, dat steeds om moeten draaien. Ik vind het toch wel veel prettiger als ik tijdens het koken vanalles kan doen en dan af en toe een schuin oog op de kookplaat richten, even in een pan roeren, even een deksel verleggen en dat soort dingen terwijl ik naast de kookplaat verder ga met iets snijden / voorbereiden / afwerken / afwassen ofzo. Dat steeds om moeten draaien werd heel snel vervelend.

Het zijn allemaal geen 1e wereld problemen maar ik heb dat eiland geen moment gemist.
Alles naast elkaar / in een hoek is zó veel overzichtelijker! Dus tenzij je het een enorme meerwaarde vindt om mensen aan je kookplaat te hebben zitten (lijkt mij best irritant eigenlijk :o ) zou ik lekker voor de L en een losse eettafel gaan :j

De opstelling die wij nu thuis hebben sinds een paar jaar bevalt echt het beste. Een L-vormige keuken met een metertje van alle kanten onze uitschuifbare eettafel. Dan heb je alles lekker bij elkaar. Je kan overal tussendoor. Weinig heen en weer geloop. De tafel kan verzet worden en groter of kleiner gemaakt worden als je dat graag wilt.

En vanaf het aanrecht kan je de tafel ook nog steeds gebruiken als extra werkruimte / ruimte om dingen even uit de weg te zetten. Vanaf de tafel zet je makkelijk de afwas op de aanrecht / in vaatwasser zonder allerlei heen en weer lopen. Terwijl ik kook kan ik naast de kookplaat nog even aan tafel wat mails verzenden ofzo, zonder pannen helemaal uit het oog te verliezen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:38

Kijk eens via onderstaande link naar het huis wat bij ons in de buurt te koop stond. Heeft een hotel chique look waarbij zowel donkere wordt gecombineerd met lichte kleuren. Volgens mij past dit jou qua stijl :)
https://www.funda.nl/detail/koop/verkoc ... /89093848/

Maak niet alles té donker, zoek inderdaad naar warme kleuren als je voor de cozy look wil gaan.

Wat betreft de keuken - ik zou voor kookeiland gaan, maar zonder bar. Lekker veel opbergruimte als je aan beide kanten kasten hebt. Een mooie ronde tafel tussen je bank en achterkant van het huis.

Werkplek zou ik denk ik ook anders maken, of uit het zicht of dat je het goed kan afsluiten (in bijv. een kast). Anders kijk je de hele tijd tegen je werk aan.

Wil je boven nog een WC bouwen in de oude badkamer? Zo nee, dan moet je altijd naar beneden lopen met je huidige indeling. Dan zou je de keus moeten maken voor een bad of een WC boven.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:38

Tatjanaa schreef:
Wil je boven nog een WC bouwen in de oude badkamer? Zo nee, dan moet je altijd naar beneden lopen met je huidige indeling. Dan zou je de keus moeten maken voor een bad of een WC boven.

Hier ga ik in mee, die had ik even gemist. Ik heb geen WC boven en dat is iets wat ik heel erg mis. Ik zal nooit meer een huis kopen zonder toilet boven tenzij ik beneden kan slapen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:51

ingvdh schreef:
Tatjanaa schreef:

Hier ga ik in mee, die had ik even gemist. Ik heb geen WC boven en dat is iets wat ik heel erg mis. Ik zal nooit meer een huis kopen zonder toilet boven tenzij ik beneden kan slapen.

Ik zou denk ik sowieso een bad wieberen :))

Maar inderdaad: ook een wc boven!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:55

Zit er geen toilet helemaal onderin de plattegrond van de bovenverdieping, waar al een badkamertje was...? Zo niet dan is hij daar vast wel te maken :j Een WC boven is toch wel heel fijn. Maar een bad vind ik ook super fijn :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 14:44

pmarena schreef:
Zit er geen toilet helemaal onderin de plattegrond van de bovenverdieping, waar al een badkamertje was...? Zo niet dan is hij daar vast wel te maken :j Een WC boven is toch wel heel fijn. Maar een bad vind ik ook super fijn :=

Eens! Dit benoemde ik ook eerder. Ik zou daar evt. een wasmachine maar sowieso een toilet maken. En bovendien denk ik dat je ook nog een wc krijgt in de huidige badkamer, wij hebben ongeveer dezelfde afmetingen en wel alle 4 (wc, bad, inloopdouche en meubel). Wel met de deur op een andere plek, dus niet 100% vergelijkbaar.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 16:27

Ik ben misschien deel vergeten!
Wat een reacties had ik niet verwacht super bedankt <3

Reageer later uitgebreid via de pc hoor.

De werkplek beneden zal puur hobbymatig zijn dus fotografie editen etc heb een hekel aan om boven te zitten.
Zeker omdat ik alleen ben zit ik liever beneden.
Ik werk zelf in de 5 ploegendienst in een fabriek dus thuiswerken doe ik niet haha.

Over de gehele beneden verdieping is nu vloerverwarming geplaatst ook, alles is er tot aan het zand toe uit geweest en hebben 50m drainage geplaatst ivm hoge grondwaterpeil.

Boven in de oude badkamer hebben we al een wc gemaakt en hier komt ook de badkamer en droger.
Ik wilde juist een bad omdat ik snel last heb van mijn rug en het echt een relax momentje vind ‘s avonds bijvoorbeeld :j
En aangezien ik daarnaast nog een ruime inloopdouche heb vond ik het kunnen.
De deur van de nieuwe badkamer staal naar de muur toe open achter de deur dus naast het badmeubel komt een kleine elektrische cv te hangen.

Keuken bedankt voor het inzicht helpt enorm om meerdere mensen te hebben die mee kijken naar optisch!

Ook komt er een vaste trap naar zolder 29oktober, we hebben de zolder volledig toegankelijk gemaakt en je kan er ruim staan nog.
Dit zal voorlopig gewoon opslag worden en later misschien extra kamer.

Even wat oudere foto’s van paar maanden terug.

De woonkamer, de oude deuropening is nu dicht dus waar je recht door naar de hal kijkt zodat.

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je de overloop met de oude badkamer waar nu dus de wc al hangt.

Afbeelding

Overloop andere kant links mijn slaapkamer rechts de badkamer. Over de volledige lengte staat nu een dakkapel.

Afbeelding

Ook zonnenpanelen zijn geplaatst in september (omdat ik nog een contract heb met terugleveren wilde ik die van een ander potje er snel op hebben).

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:04

Wat een klus TS :D

Wij hebben ook een interieurstylist in de arm genomen omdat ik ook geen idee had hoe en waar te beginnen.
Heb je al op Pinterest gekeken wat je mooi vind?

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 17:10

Autumnn schreef:
Wat een klus TS :D

Wij hebben ook een interieurstylist in de arm genomen omdat ik ook geen idee had hoe en waar te beginnen.
Heb je al op Pinterest gekeken wat je mooi vind?

Haha ja dat kan je wel zeggen :')
Meer als de bedoeling was maar sommige dingen waren nodig helaas, toen we de vloer hadden opengebroken en dag na het afgraven (met de schep haha) stonden we 40/50cm in het water 8)7

Ik heb hier heeeel veel opgeslagen op printerest.
Deel vergeten in een map te doen dus ik stuur deze link gewoon met alle dingen (staat meer op maar dat moet je maar ff negeren).

https://nl.pinterest.com/chayiets/pins/

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:34

Ik lees veel grijs/antraciet. Kan heel mooi zijn maar het kan ook snel kil/koud aanvoelen.
Mocht je zoiets doen zou ik daarnaast bijvoorbeeld wel werken met natuurlijke materialen zoals bv hout om toch wat warmte erin te betrekken. Vaak is het het mooist om 1 goede basiskleur te kiezen en daar dan de rest op aan te sluiten.

Bij ons zijn bv veel muren wit maar hebben we 1 muur in de kleur taupe geschilderd, verder dan een houten vloer, houten meubels met zwart onderstel, en beige stoelen/accessoires en dan nog 1 wat meer aanwezige kleur zoals turqoise in bv wat kussens en kaarsen etc

Je basis is dan mooi rustig maar je kan dan natuurlijk zelf in accessoires/kussens/kaarsen van kleur wisselen

Verder zou ik je aanraden om gewoon eens een moodboard te maken van alles wat je mooi vind. Pleur dat bij elkaar en kijk wat er bij elkaar past en wat totaal niet dan heb je voor jezelf een beter idee

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 17:03

Sorry had het de laatste dagen behoorlijk druk helaas.
Een intrieur specialist inhuren is een goed idee alleen heb ik ff rond gezocht er zijn er zo veel en nergens staat echt wat het kost (bij de personen zelf) :')

De maten die dus op de foto's stonden waren dus niet goed...
Voor de badkamer heb ik eventjes een opset gemaakt met hoe wat en waar met de juiste maten.
Ik heb 2 opties in mijn hoofd nu:
Zie nu alleen dat het kastje weg valt op de 3D tekening bij beide afbeeldingen.

Optie 1, de ruimte tussen het bad en de douchtbak is 90cm hier.
Afbeelding
Afbeelding

Optie 2
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik hier voor de liefhebbers de tekeningen zonder dat ik er zelf in geklad heb enkel met de juiste maten voor jullie :D
We hebben behoorlijk wat inbouwkasten etc gesloopt die ik er vergeten was bij te rekenen :+

Afbeelding
Afbeelding

Hier wat foto's van de huidige staat van van het weekend, de loodgieter is vandaag geweest en heeft al een groot deel van het gas en water leidingen gelegd dat in maar 4/5 uurtjes :D

Beneden, de kelder en de trap/ hal, en naast de voordeur is het toilet beneden alleen vergeten een foto van te maken.
Tegenover de wc zit de meterkast.
Afbeelding

De woonkamer/ keuken vanuit verschillende hoeken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De badkamer met het bad er al in anders kwam deze niet meer boven (hebben hem door het open dak gehaald :') ).

Afbeelding

Afbeelding

De WC/ washok.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn slaapkamer
Afbeelding

Afbeelding

De logeerkamer

Afbeelding

Afbeelding