Ik hoop hier mensen te kunnen treffen die wat thuis zijn in werken met Apple/iPhone.
Ik heb heel veel foto’s en filmpjes op mijn gsm staan. Ze staan er onder het mom van “ooit maak ik een album/ga ik alles uitzoeken en ordenen/ga ik er nog wat mee doen”. Ik wil ze dus liefst niet kwijt.
Mijn gratis cloudopslag is al heel lang overschreden, het grootste deel van mijn bestanden staat dus in het geheugen van mijn gsm. Alleen… vandaag begon die opeens rare piepjes te maken bij het aanraken van de home button. Eens herstarten heeft dit verholpen, maar de eindigheid van mijn trouwe metgezel kwam opeens heel erg op de voorgrond.

Cloudopslag bijkopen is uiteraard de meest voor de hand liggende oplossing, alleen ben ik helemaal niet zeker of ik met Apple verder wil. Ik heb verder een laptop die draait op Windows.
Mijn vragen zijn de volgende:
Stel dat ik al mijn foto’s en filmpjes overzet naar mijn Windows laptop, kan ik dan alles openen? Ik heb gezien bij sommige foto’s dat die in een ander formaat dan .jpeg staan.
Kan ik alles in goeie kwaliteit bewaren om dan later bijvoorbeeld prints te laten maken?
Zijn er zaken die ik dan eerst op mijn iPhone moet instellen?
Als er nog aanvullende zaken zijn waar ik nog niet aan gedacht heb, hoor ik ze graag!